2024-08-14, 13:51
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej ingen lyssnar på en person som skriker. Dock så får jag ändå ge Fia rätt på flera punkter i sin kritik mot socialtjänsten även om tillvägagångssättet att framföra kritiken sannolikt är kontraproduktiv.

Absolut ingen bryr sig om du tycker att hon har rätt på vissa punkter.
Återkom när du har inflytande.
2024-08-14, 14:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Absolut ingen bryr sig om du tycker att hon har rätt på vissa punkter.
Återkom när du har inflytande.

Inte i denna tråd kanske som samlat alla dårar och soc-fascister. Men jag har goda förhoppningar att svenska folket kommer att komma till insikt att den ordning vi har inte är rättssäker och att alla som har barn kan rent hypotetiskt drabbas av socialtjänstens godtycke och klåfingrighet. Ju fler som drabbas desto fler kommer lyfta frågan politiskt. Det som talar emot är att många föräldrar skäms och inte vågar prata om vad de varit med om.

Om inte annat så kommer tvångsvården bli så dyr att politikerna kommer att behöva granska om vården verkligen behövs, eller om den rent av kan tas bort och ersättas av billigare hjälp i hemmet. Eller skaffa bättre utbildad personal (ej socionomer) som jobbar förebyggande och undviker LVU till varje pris.
2024-08-14, 14:05
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Nej ingen lyssnar på en person som skriker. Dock så får jag ändå ge Fia rätt på flera punkter i sin kritik mot socialtjänsten även om tillvägagångssättet att framföra kritiken sannolikt är kontraproduktiv.

Blev det en räd till soc kontoret idag?
2024-08-14, 14:25
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Vad har du för bevis för att några barn blivit räddade?

Flera av de barn jag gjort orosanmälningar kring har kontaktat mig i vuxen ålder och tackat mig för att jag var den enda som såg och vågade göra något.
2024-08-14, 14:32
Medlem
G fick ett smycke i form av stort hjärta i kedja med inskription G och M , alla rördes till tårar andra tänkte kult ...
2024-08-14, 14:34
Medlem
Citat:
Om man anser att en "omfattande utredning" är att selektivt välja ut negativ information, klippa bort positiv information om föräldrarna och vinkla och vrida och vända på vad vitten sagt, eller referera till ren hörsägen från icke namngivna vittnen, eller manipulera och vantolka läkarutlåtanden så visst....

Min upplevelse är helt tvärt om. Som orosanmälare måste man ha extremt mycket på fötterna och även vara beredd att delta i utredningen. Jag har varit med om fall där barnet själv har berättat för mig om att hen blivit sexuellt utnyttjad av sin bonuspappa, men att ärendet lagts ner p.g.a. att det inte funnits tillräckligt med underlag för utredning.
2024-08-14, 14:35
Avstängd
Tanachs avatar
Fia publicerar på TikTok hennes belastningsregister med målnummer 8616793 och avslöjar namnen på hennes barn Elias och Lukas som tvångsomhändertogs.
2024-08-14, 14:35
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
G fick ett smycke i form av stort hjärta i kedja med inskription G och M , alla rördes till tårar andra tänkte kult ...
Häromdagen var det någon snäll tittare som fixade pizza till henne. Vad jag har sett är hon den enda som har så givmilda och hängivna tittare. Hon är också bra på att få dem att känna sig sedda till skillnad från de andra "kämparna".
2024-08-14, 14:36
Medlem
Citat:
Inte i denna tråd kanske som samlat alla dårar och soc-fascister. Men jag har goda förhoppningar att svenska folket kommer att komma till insikt att den ordning vi har inte är rättssäker och att alla som har barn kan rent hypotetiskt drabbas av socialtjänstens godtycke och klåfingrighet. Ju fler som drabbas desto fler kommer lyfta frågan politiskt. Det som talar emot är att många föräldrar skäms och inte vågar prata om vad de varit med om.

Om inte annat så kommer tvångsvården bli så dyr att politikerna kommer att behöva granska om vården verkligen behövs, eller om den rent av kan tas bort och ersättas av billigare hjälp i hemmet. Eller skaffa bättre utbildad personal (ej socionomer) som jobbar förebyggande och undviker LVU till varje pris.

Du verkar ha uppfattningen att LVU svävar som något eget fristående fenomen. Har du ens basförståelse kring vård inom socialtjänsten och lagstiftningen överhuvudtaget.
Hitta en kommun där man inte har som mål att minska antalet vårddygn utanför hemmet.
2024-08-14, 14:39
Medlem
Inanna-1921s avatar
TobaSandra har live med Finniq och äcklet Ab*u Anw*r, hon låter helt galen men de talar arabiska så vet inte vad de säger.
I en kommentar på Gullis live säger en att hennes mamma har dött.
Om det är sant brakar nog helvetet loss på riktigt nu 😬
2024-08-14, 14:46
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
TobaSandra har live med Finniq och äcklet Ab*u Anw*r, hon låter helt galen men de talar arabiska så vet inte vad de säger.
I en kommentar på Gullis live säger en att hennes mamma har dött.
Om det är sant brakar nog helvetet loss på riktigt nu 😬

Hon låg i frysen i två veckor innan de fick besked om att deras mamma hade dött.
2024-08-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Häromdagen var det någon snäll tittare som fixade pizza till henne. Vad jag har sett är hon den enda som har så givmilda och hängivna tittare. Hon är också bra på att få dem att känna sig sedda till skillnad från de andra "kämparna".
Ja hon är ju lätt att tycka om och tro på eftersom hon är trevlig och upplevs som genuint trevlig men skenet bedrar när man vet vad hon gjort med brev hon skickat till folk och dessa bilder på sonens underliv hon visat till alla möjliga utan att veta om personen har någon störning . Finns något kaos som uppstått på tiktok och där har en mamma skickat utredning gällande eget barn som utsatts till vänner på tiktok utan att förstå att det är olämpligt och varför myndigheter inte skickar material över mail när det finns saker som det är sekretess på

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in