2024-03-17, 10:12
Medlem
Ja null är riktigt sjuk. Så fort någon är hennes son på spåret så är det fake och photoshop och ”han finns inte”. Så fort någon erbjuder sin hjälp så nekar hon. Hon vill ha kvar sin lilla bubbla att det är synd om henne och att han intr finns. Skulle han dyka upp så försvinner hela hennes tiktok identitet. Och vem vet att sonen intr har kontaktat henne och sagt att allt är bra. Null skulle aldrig erkänna om han hört av sig. Man blir bara frustrerad av att sitta i hennes live

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Null tror ju tom att bilder från företaget där sonen och annan personal finns med är fejkade , hon tror att ett företag tillåter fejkbilder på tex linkedeen
2024-03-17, 10:20
Medlem
Så tror jag också. Om jag ska se till mig själv så är jag uppväxt med en dysfunktionell förälder och jag har klippt bandet helt. Min förälder skulle ickså vara kapabel till att hålla på så som null om den hade varit mer tekniskt lagd och det hade inte hjälpt om jag hört av mig och sagt att allt varit bra, min förälder hade bara blivit mer på mig och trott att jag bjudit in den till mitt liv igen. Jag förstår sonen fullt ut och det går inte att ha kontakt med en sån här förälder. Ger man lillfingret till dem så tar de hela armen till slut.
Och det att sonen blev tyst när han bodde hos henne är också ett tecken på att han inte mådde bra i hennes närvaro.
Och när hon även kränker hans prestationer med studierna så förstår jag att han drar sig ännu längre bort från henne. Vad jag har förstått så skulle även sonen ha högfungerande autism och då tänker jag även att det är extra viktigt för han att skydda sig själv från såna här människor och att även paniken ökar när det finns risk att okända kontaktar han hemma, på jobbet och på stan. Hur kan hon vilja utsätta honom för detta, det är inte mammakärlek.

Jag skrev nån gång att hon kunde sätta sig i en bil en bit från där han bor och se om han går in/ut men nej det kunde hon inte för det var ”brottsligt”.
Och det att grannar inte känner igen en bild på han, jag tror helt ärligt att mina grannar inte hade känt igen mig heller eller ens brytt sig om att kolla ordentligt.

Citat:
Hon har själv berättat att hon haft svårare psykisk ohälsa med vanföreställningar och psykos med inläggning några gånger och att hon haft kontakt med psykiatrin sedan hon var ung så det kan ju vara så att sonen inte längre ville vara med om detta
2024-03-17, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Tack! Nu har jag lite att sätta mig in i!

https://odysee.com/@valsamverkan:3/Yildiz-Baydar-Knapptryckarna:8

Det var ett mycket speciellt klipp med mycket speciella människor. Den där Pelle Olsson i mitten...
2024-03-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Så tror jag också. Om jag ska se till mig själv så är jag uppväxt med en dysfunktionell förälder och jag har klippt bandet helt. Min förälder skulle ickså vara kapabel till att hålla på så som null om den hade varit mer tekniskt lagd och det hade inte hjälpt om jag hört av mig och sagt att allt varit bra, min förälder hade bara blivit mer på mig och trott att jag bjudit in den till mitt liv igen. Jag förstår sonen fullt ut och det går inte att ha kontakt med en sån här förälder. Ger man lillfingret till dem så tar de hela armen till slut.
Och det att sonen blev tyst när han bodde hos henne är också ett tecken på att han inte mådde bra i hennes närvaro.
Och när hon även kränker hans prestationer med studierna så förstår jag att han drar sig ännu längre bort från henne. Vad jag har förstått så skulle även sonen ha högfungerande autism och då tänker jag även att det är extra viktigt för han att skydda sig själv från såna här människor och att även paniken ökar när det finns risk att okända kontaktar han hemma, på jobbet och på stan. Hur kan hon vilja utsätta honom för detta, det är inte mammakärlek.

Jag skrev nån gång att hon kunde sätta sig i en bil en bit från där han bor och se om han går in/ut men nej det kunde hon inte för det var ”brottsligt”.
Och det att grannar inte känner igen en bild på han, jag tror helt ärligt att mina grannar inte hade känt igen mig heller eller ens brytt sig om att kolla ordentligt.
Ja att hon inte ens förstår att ingen människa skulle känna sig bekväm utan mer oerhört rädd om en massa främmande människor letar efter en en överallt än mindre med tanke på den diagnos han har.
Att gå runt och veta att någon utfäst belöning om man man lyckas filma en , att det dyker upp folk kring bostaden och att det ringer till arbetsplatsen vilket kan ge problem
2024-03-17, 10:37
Medlem
När sonen sa upp sig från den arbetsplats där de båda jobbade blev mamman sjuk och hamnade på psyket i veckor och slutade även hon på jobbet efter det , där ser man en del av skälet till att sonen klippt banden helt
2024-03-17, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
https://www.tiktok.com/@desinformation_2/video/7340996810703490337
Vad är detta menar ni? Hänger inte riktigt med... Detta verkar vara en ledande figur?

Vad är hennes mål med organisationen? Det är lite kryptiskt sammanhang?

Vad menar du? Det är LM och sedan Palm (Sulle) och Gullimax i dispyt + Junkdigger
2024-03-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
https://odysee.com/@valsamverkan:3/Yildiz-Baydar-Knapptryckarna:8

Det var ett mycket speciellt klipp med mycket speciella människor. Den där Pelle Olsson i mitten...
Pelle F*ritjof är en historia för sig
2024-03-17, 11:03
Avslutad
Citat:
Null har live nu igen och spelar upp samtalet som ska vara det med sonen , hon säger att det inte är hans röst

Ja vi har ingen aning om det är han eller ej. Den som ringde upp lämnade en hel del att önska sett till framförande, frågeställningar, bevis. Om jag hade blivit uppringd av en sådan person och inte vaknat på min mest nyfikna sida så hade jag på ett ungefär sagt "Du, jag vet inte vem du är men det är uppenbarligen något fel på dig så ring inte mig igen".

Men låt säga att killen är rätt Ermin/Emin/Armin/Amin eller vad han nu heter, så låter det som mamman är i sådan position att hon kommer förneka att han är "rätt son" av ren överlevnadsinstinkt. Null styrs inte bara av eventuellt klen psykisk hälsa, hon styrs av sin kultur och religion också där det är oacceptabelt att tappa kontroll över sina barn och familjebanden står över precis allt annat. Invandrarföräldrar i Sverige har oerhört svårt att acceptera att deras barn tar avstånd och oförmågan att acceptera slutar ofta med att barnen söker ID-skydd. Svenska föräldrar har lättare att respektera och acceptera barnens avståndstagande, även om det är en svår sorg.

När jag hörde Null för första gången bildade jag mig uppfattningen om att hon ljög. Det var uppenbart att hennes ursäkter saknade grund, hon vill egentligen inte ha hjälp, hon vill inte ha något annat svar än att sonen kommer tillbaka till henne med öppna armar, allt annat kommer hon förneka. När hon dessutom talade om att hon inte vet om pappan har kontakt med sonen och att hon heller inte bryr sig eftersom det enda som räknas är att hon inte har kontakt med sonen, ja då är korten lagda.

Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Väldigt tveksamt att den där GG i nulls live skulle vara utredare så som hon pratar med null. Hon sa precis att även om det är så att null skulle ljuga och sonen inte vill ha kontakt med henne så är hon en mamma och jag supportar henne fullt ut. Det är synd om henne.
Men hon tänker inte ett dugg på sonen som får värsta drevet efter sig av folk som söker efter han och null har till och med satt ”pris på hans huvud”. Folk för allt för att få pengar och en film på han. Tänk den paniken sonen har när han går ut. Och SÅNT stöttar en utredare..

Utredare? Vart och med vad? Visst, även knäppskallar kan skaffa sig en utbildning och ett avancerat arbete men de blir inte långvariga. Den där GG lade stor vikt vid att den påstådda sonen reagerade fel och därför inte kunde vara rätt son. En utredare av människor hade aldrig resonerat på det sättet och jag hade velat fråga varför utredare GG inte ville diskutera Nulls reaktion på det släppta samtalet, det sticker ut mer än den påstådda sonens reaktion i telefonen.
2024-03-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ja vi har ingen aning om det är han eller ej. Den som ringde upp lämnade en hel del att önska sett till framförande, frågeställningar, bevis. Om jag hade blivit uppringd av en sådan person och inte vaknat på min mest nyfikna sida så hade jag på ett ungefär sagt "Du, jag vet inte vem du är men det är uppenbarligen något fel på dig så ring inte mig igen".

Men låt säga att killen är rätt Ermin/Emin/Armin/Amin eller vad han nu heter, så låter det som mamman är i sådan position att hon kommer förneka att han är "rätt son" av ren överlevnadsinstinkt. Null styrs inte bara av eventuellt klen psykisk hälsa, hon styrs av sin kultur och religion också där det är oacceptabelt att tappa kontroll över sina barn och familjebanden står över precis allt annat. Invandrarföräldrar i Sverige har oerhört svårt att acceptera att deras barn tar avstånd och oförmågan att acceptera slutar ofta med att barnen söker ID-skydd. Svenska föräldrar har lättare att respektera och acceptera barnens avståndstagande, även om det är en svår sorg.

När jag hörde Null för första gången bildade jag mig uppfattningen om att hon ljög. Det var uppenbart att hennes ursäkter saknade grund, hon vill egentligen inte ha hjälp, hon vill inte ha något annat svar än att sonen kommer tillbaka till henne med öppna armar, allt annat kommer hon förneka. När hon dessutom talade om att hon inte vet om pappan har kontakt med sonen och att hon heller inte bryr sig eftersom det enda som räknas är att hon inte har kontakt med sonen, ja då är korten lagda.

Utredare? Vart och med vad? Visst, även knäppskallar kan skaffa sig en utbildning och ett avancerat arbete men de blir inte långvariga. Den där GG lade stor vikt vid att den påstådda sonen reagerade fel och därför inte kunde vara rätt son. En utredare av människor hade aldrig resonerat på det sättet och jag hade velat fråga varför utredare GG inte ville diskutera Nulls reaktion på det släppta samtalet, det sticker ut mer än den påstådda sonens reaktion i telefonen.
Klart att varken hon eller den andra mamman som söker sin son sedan 8 år kommer att acceptera att sönerna säger "jag mår bra och vill inte ha kontakt" på en inspelning eller direkt på skype eller liknande , de kommer då bara att sönerna är sjuka och någon tvingat dem att ta avstånd
2024-03-17, 11:15
Avslutad
Citat:
Pelle F*ritjof är en historia för sig

Berätta! Han är tydligen full med olika övertygelser där socialsekreterare och socialtjänsten är att jämföra med satanister, och desinformationen är behövlig upplysningskampanj. Sedan gissar jag att han överlag har problem med att föra sig bland folk, kanske även att han har svårt att sitta vid dukat bord.
2024-03-17, 11:17
Avslutad
Citat:
Klart att varken hon eller den andra mamman som söker sin son sedan 8 år kommer att acceptera att sönerna säger "jag mår bra och vill inte ha kontakt" på en inspelning eller direkt på skype eller liknande , de kommer då bara att sönerna är sjuka och någon tvingat dem att ta avstånd

Jag tror att även om sonen stod framför henne och sa att han inte ville ha kontakt så skulle hon skylla på att han var tvingad. Hon är tyvärr inte ensam om att dra det exakt så långt. Den grupp av föräldrar hon tillhör skyller frekvent på alla andra när de misslyckas med sina barn, oavsett om barnen blir kriminella, missbrukare eller tar avstånd.
2024-03-17, 11:26
Medlem
GG utgav sig för att vara utredare för polisen i danmark. Skulle kunna flytande danska och allt.
Jag håller med, en utredare brukar ha en väldigt bred syn och se från flera olika perspektiv och hade aldrig sagt att den står på en mammas sida där mamman hänger ut sin son på detta viset.
Var igår som GG berättade för null att hon är utredare och null sken upp som en sol. ”Åååhhh!! Nu respekterar jag dig jättemycket!” Och sen kom hon på att det lät dumt och fick rätta sig med att hon även hade respekterat henne förut också.

Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in