2024-08-13, 09:46
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Beror på tidsperspektivet. Felen med socialtjänstens falska och lögnaktiga utredningar har pågått under lång tid och det har garanterat slösats bort mer än 500 miljarder på felaktiga LVU, utredningshem och andra insatser som hade kunnat lösts på ett bättre och mer skonsamt sätt för barnen.

Förstår inte hur man kan stötta detta. Det är helt obegripligt.

Inte svar på frågan, jag har redovisat i detalj matten bakom Fias siffror och varför den är fel.
tidsspannet är årligen, vilket framgår tydligt i diskussionen du väljer att svara på.

Svara nu, är Fias matte korrekt eller inte?
2024-08-13, 09:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Hörsägen? Vad har du nu rökt?

Kan verkligen inte greppa om du försöker vara rolig eller om du är så trög som du verkar vara gällande AI. (Och allmänt)

Artikeln består av en pappa som påstår en sak. En socialtjänst som påstår en annan och JO som inte kan utröna vem som talar sanning. Telgenytt har därefter gjort en artikel baserad på det som återberättats.
2024-08-13, 09:48
Medlem
Citat:
De flesta barn som placeras, placeras under lång tid och inte under några dagar. Och det leder till psykisk och även fysisk ohälsa hos barnen.

Det är klart att den årliga kostnaden inte kan vara 500 miljarder. Fia har inte koll på vad hon vräker ur sig men det betyder inte att all hennes kritik är fel och falsk.

Fia har aldrig sagt att placeringar kostar 500 miljarder utan 100 miljarder. Hon pratade om det senast idag.

Ett barn kostar mellan 3000 och 22 000 per dygn. Det är cirka 35 000 barn placerade och 365 dagar per år. Vad blir 10 000 * 35 000?

Fia har pratat om de samlade kostnaderna vilka inkluderar skadorna.
Inblandade aktörer är socialtjänsten, vården, skola, placeringshemmen, SiS, kriminalvården, polisen, åklagarmyndigheten, IVO, Justitieombudsmannen, allmänna domstolar, förvaltningsdomstolar. Kommunens politiker, Riksdag och regering för att sammanfatta några.
2024-08-13, 09:49
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Han blev inte dömd gör våld mot tjänsteman.

Detta stämmer faktiskt, läste domen och han friades från både hot och våld mot tjänsteman.
Domstolen skrev att Sulle inte var trovärdig men att det saknades bevis för att döma.

Däremot är han dömd för olaga hot.
2024-08-13, 09:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag ställde också frågan till chatGPT utan dina guidande promptar och fick det totala motsatta svaret.

Så chatGPT har nu både bekräftat att det är hörsägen och att det inte är hörsägen.
Detta gjorde jag för att på ett så enkelt och pedagogiskt sätt försöka förklara för dig, att det sättet du använder chatGPT inte håller, och det är uppenbart att du inte förstår hur LLM fungerar.

Till skillnad mot dig så matade jag in HELA artikeln. Prova det själv och ställ exakt samma fråga och återkom sen.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ok då tar vi det igen.

Här har vi ditt påstående.

Jag informerar dig om att något sådant har jag inte sagt. Samt att jag påpekar att jag anser att du gör precis så som du anklagar soc för

Ditt svar på det är

Vilket bekräftar att det är din egna tolkning.
På mitt andra påstående om att du beter dig som soc så svarar du följande

Vilket jag tolkar som att du även håller med om att du har förvrängt vad jag skrivit.

Så jag frågar dig om vi kan vara överens om att jag aldrig sagt det du påstår.
På det svarar du

Jag påpekar igen att jag aldrig sagt att jag skulle gjort detta.

På det svarar du

Åter igen bekräftar du här att det inte är något jag sagt, utan det är vad du tror.

när jag sen åter igen frågar dig om vi kan vara överens om att jag aldrig sagt det du påstår och att det är bara något du tror, så svarar du.

Så åter igen då.
Kan vi vara överens om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

Svara nu, ja eller nej, är vi överens om det?

Varför ger du sken av att göra så? Och varför sitter du och tittar på Fia med dina barn? Är det normalt tycker du?
2024-08-13, 09:50
Medlem
Citat:
De flesta barn som placeras, placeras under lång tid och inte under några dagar. Och det leder till psykisk och även fysisk ohälsa hos barnen.

Det är klart att den årliga kostnaden inte kan vara 500 miljarder. Fia har inte koll på vad hon vräker ur sig men det betyder inte att all hennes kritik är fel och falsk.
Då tycker jag att du visar dettta med siffror gällande dessa 35 000 för de gäller ju både SoL i alla former det kan ske samt Lvu och både pga miljö och eget beteende
2024-08-13, 09:50
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Handlade inte denna tråd som du tjatar om Family United

Okej? Frågan är om det är lämpligt med två egna placerade barn sitta med en förälder som utom rimligt tvivel misshandlat sitt/sina barn?

Det är högst Fia och FU relevant.
2024-08-13, 09:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kan verkligen inte greppa om du försöker vara rolig eller om du är så trög som du verkar vara gällande AI. (Och allmänt)

Artikeln består av en pappa som påstår en sak. En socialtjänst som påstår en annan och JO som inte kan utröna vem som talar sanning. Telgenytt har därefter gjort en artikel baserad på det som återberättats.

Pappan gör en anmälan till JO för att socialtjänsten undanhållit positiv information om honom, som inte framgår i LVU- utredningen. JO konstaterar att så har skett men kan inte utröna vems felet är eftersom socialnämnd och socialsekreterare skyller på varandra. Det är inte hörsägen, utan ett konsterande att ett allvarligt fel begåtts.

Dock kan inte JO utdela kritik, eftersom "ord står mot ord". Artikeln bygger inte på vad som återberättats, utan kommer från JO:s utlåtande som vem som helst kan begära ut och läsa innantill.
2024-08-13, 09:54
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Till skillnad mot dig så matade jag in HELA artikeln. Prova det själv och ställ exakt samma fråga och återkom sen.

Det gjorde jag också, jag gav chatGPT länken så den kunde läsa därför det står "Searched 1 site"
Du kanske inte har möjlighet att göra det i gratisversionen med chatGPT, men eftersom jag jobbar just med AI så har jag tillgång till 4o-modellen det kanske inte du har? Hursomhelst så kan jag trygga dig med att jag också matade in hela artikeln.

Citat:
Varför ger du sken av att göra så? Och varför sitter du och tittar på Fia med dina barn? Är det normalt tycker du?

Försök igen, detta är inget svar på min fråga,

Kan vi vara överens om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

Ja eller nej?
2024-08-13, 09:56
Medlem
LM bokade igår möte med läkare på psyk för att rätta det hon anser är felaktigt i hennes journal ändå sitter hon och ringer runt till psyk om denna journal för att det är bråttom att få detta ändrat för att hon ska till rätten , varför kan inte hennes nätverk som hon kallar de på tiktok stoppa detta onödiga "arbete" som görs i onödan
2024-08-13, 09:58
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Fia har aldrig sagt att placeringar kostar 500 miljarder utan 100 miljarder. Hon pratade om det senast idag.

Ett barn kostar mellan 3000 och 22 000 per dygn. Det är cirka 35 000 barn placerade och 365 dagar per år. Vad blir 10 000 * 35 000?

Fia har pratat om de samlade kostnaderna vilka inkluderar skadorna.
Inblandade aktörer är socialtjänsten, vården, skola, placeringshemmen, SiS, kriminalvården, polisen, åklagarmyndigheten, IVO, Justitieombudsmannen, allmänna domstolar, förvaltningsdomstolar. Kommunens politiker, Riksdag och regering för att sammanfatta några.

Fia har visst påstått att det skulle kosta 500 miljarder, du försvarade ju till och med dom siffrorna mot mig, tills du vart motbevisad och slutade svara.

Men bra att du tar upp matten här och kan bekräfta att jag återgav hennes felaktiga matte korrekt.
(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)

Här har du mitt utförliga svar på varför Fias matte inte stämmer.
Är det något i min kritik där som du inte tycker stämmer?
2024-08-13, 10:00
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Pappan gör en anmälan till JO för att socialtjänsten undanhållit positiv information om honom, som inte framgår i LVU- utredningen. JO konstaterar att så har skett men kan inte utröna vems felet är eftersom socialnämnd och socialsekreterare skyller på varandra. Det är inte hörsägen, utan ett konsterande att ett allvarligt fel begåtts.

Dock kan inte JO utdela kritik, eftersom "ord står mot ord". Artikeln bygger inte på vad som återberättats, utan kommer från JO:s utlåtande som vem som helst kan begära ut och läsa innantill.

Det betyder fortfarande inget )))))))) JO hade ingen kritik.
Dvs nonsensartikel, och fortfarande 1 fall. Inte systematiskt, inte heller fastställt att det är gjort med uppsåt som du vill få det att framstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in