2024-08-13, 09:27
Avstängd
Tanachs avatar
Socialtjänsten är nazister enligt Fia i TikTok
2024-08-13, 09:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Var inte vad som diskuterades, det var Fias felaktiga matte, anser du den vara korrekt?

Beror på tidsperspektivet. Felen med socialtjänstens falska och lögnaktiga utredningar har pågått under lång tid och det har garanterat slösats bort mer än 500 miljarder på felaktiga LVU, utredningshem och andra insatser som hade kunnat lösts på ett bättre och mer skonsamt sätt för barnen.

Förstår inte hur man kan stötta detta. Det är helt obegripligt.
2024-08-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Det var inte svar på frågan men svaret har relevans om kritiken kan vara rättfärdigad.
Har lyssnat på guldtand. berättar där att många av anmälningarna var från enheter som tagit del av mammans uppgifter och utifrån sannolik anmälningsskyldighet förmedlar vidare.

Inte bara från mamman.
2024-08-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Var är svaret på min fråga?

Om vi lämnar Fia nu en stund.
Vad tycker du om exvis Bekim och Midfrost? Är det orimligt att dom inte har barnen? Hur lämpligt tycker du det är för Fia att umgås med sagda personer när det är ganska svart på vitt vad exvis midfrost gjort?

När umgås Fia med dem? Jag har sett att de är på samma demonstration.
2024-08-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kostar samhället storleksordningen miljarder årligen som skulle kunna läggas på betydligt bättre insatser. Socionomer är mästare på att skapa merjobb och onödiga arbetsuppgifter till sig själva.

Först bryter de ner föräldrar och barn och sedan ska samma socionomer stötta föräldrar som brutits ner av dem själva.

Skapa problem som de sedan ska lösa. Det blir oerhört kostsamt i längden.

Ett sätt för samhället att spara pengar vore att använda sig av bättre utbildad personal med djupare kunskaper och plocka av socionomerna allt som har med myndighetsutövning att göra.
Ja , men man kan inte som F räkna det som alla 35 000 fick insats 365 dygn när det inte är sanning , man måste ta ta reda på genomsnitt gällande dygnen de 35 000 och inte låtsas som att de som bor i kontaktfamilj en helg i månaden eller de som var placerade 5 månader under året ska räknas på helår
2024-08-13, 09:38
Medlem
Citat:
Det kan jag ändå tänka mig. Det skulle vara enda anledningen för mig att åka till Mora i alla fall. Kolla på LM live.

Hahah ja det har du fan rätt i, det hade varit en upplevelse 😂😂 Var nog många starstrucked besökare på vasaloppet när de såg henne
2024-08-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Våld mot tjänsteman och sedan gav han sig på exets nya man

Han blev inte dömd gör våld mot tjänsteman.
2024-08-13, 09:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja , men man kan inte som F räkna det som alla 35 000 fick insats 365 dygn när det inte är sanning , man måste ta ta reda på genomsnitt gällande dygnen de 35 000 och inte låtsas som att de som bor i kontaktfamilj en helg i månaden eller de som var placerade 5 månader under året ska räknas på helår

De flesta barn som placeras, placeras under lång tid och inte under några dagar. Och det leder till psykisk och även fysisk ohälsa hos barnen.

Det är klart att den årliga kostnaden inte kan vara 500 miljarder. Fia har inte koll på vad hon vräker ur sig men det betyder inte att all hennes kritik är fel och falsk.
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
När umgås Fia med dem? Jag har sett att de är på samma demonstration.

Samma demonstration ja, pratar också med dom där.

Suttit i live med dom har hon också gjort.
Medlem
Citat:
Han är dömd för saker mot exets nye man och våld mot tjänsteman

Han är inte dömt för våld mot tjänsteman. Han har berättat om det live. Han blev misshandlad utan anledning av vakter på ett ställe. Domstolen dömde inte honom för nåt
2024-08-13, 09:43
Medlem
Citat:
Samma demonstration ja, pratar också med dom där.

Suttit i live med dom har hon också gjort.

Handlade inte denna tråd som du tjatar om Family United
2024-08-13, 09:44
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ok. Men på vilket sätt skulle ChatGPT ha fel här? Den har inte alls gett det svar jag önskar. Jag ställde frågan rakt upp och ner och fick exakt det svaret. Du ser frågan och du ser svaret.

Din polare hävdade att det var "hörsägen" det som Telgenytt skrev om JO-granskningen av Södertälje Kommun. Det kan det omöjligt vara och egentligen behövs inte AI för att lista ut det.

Men för att göra det extra tydligt för din kompis så ställde jag den frågan.

Jag ställde också frågan till chatGPT utan dina guidande promptar och fick det totala motsatta svaret.

Så chatGPT har nu både bekräftat att det är hörsägen och att det inte är hörsägen.
Detta gjorde jag för att på ett så enkelt och pedagogiskt sätt försöka förklara för dig, att det sättet du använder chatGPT inte håller, och det är uppenbart att du inte förstår hur LLM fungerar.

Citat:
Tycker inte jag är motbevisad angående dig. Du säger märkliga saker om dina barn och det lämnar en hel del frågor.

Ok då tar vi det igen.

Citat:
Att håna psykiskt sjuka människor inför sina barn är definitivt borde definitivt föranleda oro

Här har vi ditt påstående.

Jag informerar dig om att något sådant har jag inte sagt. Samt att jag påpekar att jag anser att du gör precis så som du anklagar soc för

Ditt svar på det är

Citat:

Varför tittar du annars på Fia:s lives med dem?

Vilket bekräftar att det är din egna tolkning.
På mitt andra påstående om att du beter dig som soc så svarar du följande

Citat:
du måste nog förstå skillnaden i att soc förvränger material i en utredning mot att någon gör det på ett anonymt nätforum.

Vilket jag tolkar som att du även håller med om att du har förvrängt vad jag skrivit.

Så jag frågar dig om vi kan vara överens om att jag aldrig sagt det du påstår.
På det svarar du

Citat:
Du förstör dina barn om du lär dem att håna och skoja om psykiskt sjuka människor och det kan vara skäl för en orosanmälan.

Jag påpekar igen att jag aldrig sagt att jag skulle gjort detta.

På det svarar du

Citat:
Sedan exakt i vilken kontext det skett kan jag förstås inte veta. Men om det är som jag tror att du sitter och hånar Fia och gör dig lustig på hennes bekostnad inför dina barn så förstör du dem och är ingen bra förälder.

Åter igen bekräftar du här att det inte är något jag sagt, utan det är vad du tror.

när jag sen åter igen frågar dig om vi kan vara överens om att jag aldrig sagt det du påstår och att det är bara något du tror, så svarar du.

Citat:
Bra då vet du hur föräldrar som har med soc känner sig.

Så åter igen då.
Kan vi vara överens om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

Svara nu, ja eller nej, är vi överens om det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in