Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Nej inte det kan bli rätt, inte råka ha rätt, utan I majoriteten av fall så gör soc rätt.
Precis som att jag som total amatör kan slå en strike i bowling tre gånger på raken. Sedan är LVU komplext eftersom det som är rätt i början kanske inte är lika rätt senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Det är vad du själv har sagt, och det var det exakta syftet med min kommentar, för du är så jävla förutsägbar.
Nej jag menar att soc kan göra rätt av slumpmässiga skäl, inte att de är professionella och kunniga.
Men studerar man utredningarna och ALLT material (journalanteckningar och loggar)noggrant så inser man att det lika gärna kan vara ett helt felaktigt beslut.
Problemet är att vi utomstående inte har tillgång till allt material och därför går det inte att ha någon vidare uppfattning i vad som är rätt och fel när det gäller Fia och FU etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Du projicerar och påstår att alla som inte håller med dig försvarar soc oavsett vad.
När det i själva verket är exakt det du håller på med, så till den grad att du inte ens kan hålla med dig själv.
Problemet är att ni hatar föräldrarna så mycket att ni glömmer bort vad som händer med de placerade barnen och hur de mår av att vara placerade. Och ni har heller inte förståelse för vad som händer psykologiskt med människor som blir av med sina barn på ett traumatiskt sätt.
Så mycket kritik har riktats mot soc hantering av placerade barn att även ni soc-fans måste förstå att det här är en farlig myndighet som skadar barn istället för att hjälpa dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Och nu erkänner du till och med att du inte klarar av att hålla dig till ämnet (inte direkt en nyhet men men). Så vänligen försvinn från tråden då om du inte klarar av att hålla dig till ämnet, ditt troll.
Jag förstår inte hur man kan ha en uppfattning om vad som hänt utan att ha tillgång till allt material? Ni sitter ju och fantiserar allihopa precis som soc gör.
Återkom gärna med allt material, för det läser jag gärna och kommenterar.