2024-08-03, 20:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
"Egentligen är det ju så att det är de chemtrailtroende - du - som behöver bevisa att det pågår ett hemligt program där någon, ’eliten’ eller rymdgubbar i hemlighet sprayar ut något som påverkar oss."

Om någon i hemlighet sprayar ut något som påverkar oss så behöver det väl inte synas efter passagerarplan, eller hur.

Fast det är ju ingen verklig person du citerar där, och verkligen inte mig

Och syns det inte är det per definition varken con- eller chemtrails
Citera
2024-08-03, 20:45
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
"Egentligen är det ju så att det är de chemtrailtroende - du - som behöver bevisa att det pågår ett hemligt program där någon, ’eliten’ eller rymdgubbar i hemlighet sprayar ut något som påverkar oss."

Om någon i hemlighet sprayar ut något som påverkar oss så behöver det väl inte synas efter passagerarplan, eller hur.

Nu är du väldigt off topic igen. Har du svårt att hålla dig till topic i alla trådar du tramsar i.

Tråden diskuterar de synbara strimmor som syns, vill du diskutera annat måste du nog starta en ny tråd om just det.
Citera
2024-08-03, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast det är ju ingen verklig person du citerar där, och verkligen inte mig

Och syns det inte är det per definition varken con- eller chemtrails
Så den Clay Allison som skrev det är inte samma Clay Allison som du?
Citera
2024-08-03, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Nu är du väldigt off topic igen. Har du svårt att hålla dig till topic i alla trådar du tramsar i.

Tråden diskuterar de synbara strimmor som syns, vill du diskutera annat måste du nog starta en ny tråd om just det.
Det har jag gjort.
Jag tyckte bara Clays gamla inlägg var intressant.
Citera
2024-08-03, 20:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Så den Clay Allison som skrev det är inte samma Clay Allison som du?

Var det dig jag skrev det till, eller? Vad är kontexten?

Noterar nu att det var jag som skrev det. TILL EN CHEMTRAILTROENDE. Vad fan är det med er?

Lite kontext augusti 2017:

Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ja så är det,finns omskrivet av olika
privata forskare.
Eller kanske du har en källa på
att man INTE nyser ca 20-30 ggr av chemtrails?...

Jag svarar:
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du anar kanske problemen med negativ bevisföring?

Egentligen är det ju så att det är de chemtrailtroende - du - som behöver bevisa att det pågår ett hemligt program där någon, ’eliten’ eller rymdgubbar i hemlighet sprayar ut något som påverkar oss.

Ett tips är att ni som tror på detta program försöker enas om vad det är som sker, och hur det går till. Är det ’gränshoppor’ eller barium ni tror regnar ner?

Orsakar dessa hoppor eller barium nysningar och veka knän?

Nezzom pratar ju om chemtrails hela tiden.

INTE om flygbesprutningari allmänhet.
Senast redigerad av Clay Allison 2024-08-03 kl. 20:53.
Citera
2024-08-03, 21:14
Medlem
Citat:

Det blir inte så långa con/chemtrails av något som inte syns.

Du är offtopic. Tråden handlar om synliga trails.
Citera
2024-08-03, 21:14
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det har jag gjort.
Jag tyckte bara Clays gamla inlägg var intressant.

Håll dig då till den tråden om du inte tänker diskutera de synliga strimmorna.
Citera
2024-08-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
"The science is simple: Contrails only occur under conditions so rare that the vast majority of people will never see one in their lifetime. Furtheremore, these rare conditions only occur at altitudes too high to be seen from the ground. ...

Har du aldrig sett en contrail??? Hur fan har det gått till, tillbringar du dina dagar inlåst i en madrasserad cell? Jag föreslår att du i stället för att sitta och dumstirra på idiotiska videos ger dig ut i verkligheten och börjar spana in strimmor. Och om du dessutom skaffar appen FR24 kan du dessutom få reda på vilket flygplan det handlar om.

Och nej, det krävs inte några unika förutsättningar för att det ska bildas contrails. Det krävs ungefär samma förutsättningar som när vanliga cirrostratusmoln bildas, luften ska vara kall och mättad med fukt. Och cirrostratus är en vanlig molntyp, just nu är himlen mer eller mindre täckt med dessa. Och det faktum att jag just nu ser en massa cirrostratus betyder att det även finns mycket goda förutsättningar för att det även ska kunna bildas contrails - luften på hög höjd är just nu så kall och fuktig så att vattenångan i luften fryser till iskristaller och bildar moln.

Och nej, ett contrail som befinner sig på 10km höjd är inte för långt bort för att man ska se det. Man ser ju till och med själva flygplanet på det avståndet.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-08-09 kl. 14:55.
Citera
2024-08-10, 15:09
Medlem
Citat:
Hela citatet.

Så du har inget att diskutera i sak? Du verkar oförmögen att diskutera ämnet, bara klipp och klistra vad andra har sagt.

Hur får du ihop "conditions so rare" med det faktum att cirrostratus är vanligt förekommande? Det är samma förutsättningar som krävs för att bilda contrails som cirrostratus.

"vast majority of people will never see one in their lifetime"
Vad är det för fjantigt påstående? Jag såg contrails så tidigt som på 70-talet och jag har genom åren sett tusentals. Och de senaste tio åren har jag med hjälp av FR24 även kunnat identifiera exakt vilka flygplan det handlar om: Vanliga passagerarplan från SAS, Finnair, Emirates, Aeroflot, Air China...

Och vad i hela världen menar du med "altitudes too high to be seen from the ground". De strimmande planen är på cirka 10 km höjd och det är självklart möjligt att se strimmorna. Man ser ju till och med själva flygplanet.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-08-10 kl. 15:18.
Citera
2024-08-10, 15:26
Medlem
Hahaha!

Kondensstrimmor har funnits så länge som jetflygplan funnits! Fakta!

Det har fastslagits typ en miljon gånger vad kondens från ett jetflygplan är! VATTENÅNGA!

Vilka är det som sprayar oss? Utomjordiska ödlor? Den mörka underjordiska regimen? Allseende ögat eller vad ni nu kallar det?

Om man nu vill förgifta oss, eller vad man nu vill, vore det inte enklare, billigare och mer praktiskt, dessutom lättare att smyga med det, att göra det genom dricksvattnet, vissa livsmedel som de flesta använder? Att använda flygplan, piloter, flygplatser, tankbilar m m och dessutom få alla att hålla käften. Näää! Ni konspirationsidioter kan bara gå och lägga er. Skaffa ett jobb, vänner och försök komma ur er misär!

Slår vad om att många av er även är elallergiker, lider av fibromyalgi, får panikångest, tror på andar, demoner, tomtar, troll etc. Tittar ni på "Det okända"?

Fokusera på sånt som är viktigt istället! Familj, vänner, jobb, naturen, hobbies etc.
Senast redigerad av Palkranen 2024-08-10 kl. 15:48.
Citera
2024-08-10, 17:59
Medlem
Citat:
Diskutera du ditt kondenstroende med de som så önskar - starta gärna en egen tråd där ni kondensationstroll kan kramas och trivas med varandra.

Var kan man få syn på dessa chemtrailsplan? Jag har verkligen försökt, i mer än tio års tid har jag regelbundet kollat upp strimmande flygplan och det enda jag har lyckats få syn på är vanliga passagerarplan synliga på FR24. Inte ett enda mystiskt chemplan har jag fått syn på.

Och jag är ju inte ensam, det finns massor med "plane spotters" och flygintresserade runt om i hela världen men ingen har någonsin lyckas ta en enda bild på dessa mytomspunna flygplan.

Kan det vara så att dessa chemtrailsplan är extremt sällsynta? Kan det till och med vara så att dessa mystiska plan inte existerar i verkligheten utan bara i fantasin hos dig och dina kompisar?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-08-10 kl. 18:03.
Citera
2024-08-10, 19:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
... och då har det sett ut på himlen precis som i videon här och som vi kan observera närmast dagligen?
www.youtube.com/watch?v=I7B3GPmTC14
Ja moln har alltid sett ut så där och även kondensstrimmor. Sedan är det naturligtvis fler kondensstrimmor idag än när jag var barn på 70-talet då vi flyger mer idag än då men strimmorna såg exakt likadana ut då som nu.
Dessutom hur många miljoner gånger har ni delat den där länken nu?
Senast redigerad av Jonas1968 2024-08-10 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in