Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Och då tänker du dig att gruppen arbetslösa skall lösa det. Blir nog jättemånga bär plockade. De är ju upptagna med att gnälla över sina liv på flashback.
Det är inte mitt eller det svenska samhällets problem. Det är svenska bärföretagens problem. Blåbär och lingon är ingen basvara som är nödvändig för överlevnad, det är ett tillbehör, med många liknande alternativ.
Bärföretagen får fixa vilkor som europeer kan tänkas arbeta för. Annars får de inga bär sålda.
Vi som konsumenter får istället betala det de kostar när vi sedan köper en burk med lingonsylt i butik.
De som då inte har råd med blåbär eller lingon, får hitta något annat mer prisvärt alternativ tex. jordgubbsylt eller om det vill sig riktigt illa äppelmos.