Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Du är för dyr. De vill ha bärplockare som inte vet sina rättigheter.
Vilket naturligtvis är rent trams. Grundläggande ekonomi gäller fortfarande.
Priserna hos slutkund kommer gå upp. Och de kommer bli mer ekonomiskt fördelaktigt att plocka bär.
Blåbär och lingon kommer bli en lyxartikel. Det vi svenska kallar blåbär, finns bara på vissa platser på jorden.
Dom är mycket godare än ex. odlade. Folk kommer vara villiga att betala mer, volymerna kommer minska. Och priserna kommer öka, drastiskt.
Vill man äta blåbär får man antingen betala det de kostar, eller få lite frisk luft och plocka själv.
Ingen kommer bli lidande. Bort sätt ifrån några få skojjar företag