Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Sköt man åldringar i Sverige under covid? Det var nytt för mig. Låter jävligt illa om jag ska vara ärligt. De ansvariga borde så klart åtalas för det.
Du gillar whatabutism eller hur?
Det här kriget berör oss. Svårare än så är det inte.
Sverige blir indraget om Ukraina förlorar. Om Ukraina vinner så tar det stopp där. Ryssen kommer inte längre och kan inte tvångsrekrytera Ukrainare för framtida krig.
Vilka krig har NATO och USA startat menar du? Kom med exempel där NATO och USA startat en konflikt.
Du borde läsa på lite innan du börjar gorma om militärbaser i ALLIERADE LÄNDER som man har FÖRSVARAVTAL med. Är du efterbliven på riktigt eller vill du bara basha USA eftersom du är en värdelös pissryss?
Nej och inte heller skrev jag att man gjorde det.
På vilket sätt påverkas din vardag av det här kriget menar du?
Du påstår att Sverige skulle bli indraget om Ukraina förlorar men det är bara något som är draget ur röven. Finns inget som antyder på att vi skulle hamna i krig om Ukraina förlorar.
Är du så verklighetsfrånvänd att du inte vet vilka krig USA/NATO har startat så ids jag inte ens diskutera med dig.
Din kommentar är på dagisnivå.
Vänta ett litet tag så byts regeringen i Ukraina ut mot en pro-rysk sådan. Då kommer Ukraina vara allierade med Ryssland. Alla avtal som sluts hädanefter är ju då frivilliga försvarsavtal, eller ?