Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Folk blir skjutna hela tiden utan att du blir upprörd.
Ta bara en sådan enkel sak som alla gamlingar på ålderdomshemmen runt om i Sverige som förvägrades akut sjukvård under covid. Såg inte att du blev upprörd då.
Eller när USA invaderade ett oskyldigt land (Irak) och mördade hundratusentals invånare där samt stal deras olja som betalning för kriget.
Eller varför inte de tusentals flickor o pojkar som blir kidnappade och våldtagna varje år runt om i Europa.
Listan kan göras lång när du inte brydde dig ett dugg.
Varför just detta krig?
Det enda jag är orolig för är att Sverige skall bli indraget. Jag har ingen lust att riskera mitt liv för den här skitkonflikten som inte ens berör mig.
Hade man vetat vad man gjorde så hade det aldrig blivit någon väpnad konflikt.
Europa och USA är sjukt krigssugna. Märker du inte detta?
Har USA inte startat en konflikt på mycket länge?
Hur många nya baser har USA byggt i Sydamerika? Är det 50 st i år?
Försvarssamarbetet med Australien där man skall tuppa sig på Kinas områden, det är inte att starta en konflikt?
NATO expanderar ytterligare, det är heller inte en källa för konflikt antar jag?
Ja, det beror ju på hur man ser på uttrycket "mycket länge"
Det har ju inte hänt så mycket efter frukost.
Sköt man åldringar i Sverige under covid? Det var nytt för mig. Låter jävligt illa om jag ska vara ärligt. De ansvariga borde så klart åtalas för det.
Du gillar whatabutism eller hur?
Det här kriget berör oss. Svårare än så är det inte.
Sverige blir indraget om Ukraina förlorar. Om Ukraina vinner så tar det stopp där. Ryssen kommer inte längre och kan inte tvångsrekrytera Ukrainare för framtida krig.
Vilka krig har NATO och USA startat menar du? Kom med exempel där NATO och USA startat en konflikt.
Du borde läsa på lite innan du börjar gorma om militärbaser i ALLIERADE LÄNDER som man har FÖRSVARAVTAL med. Är du efterbliven på riktigt eller vill du bara basha USA eftersom du är en värdelös pissryss?