2024-08-07, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
När du körde men insulin sprutan fyllde du då sprutan med testo ifrån vialen eller backloada du?

Kan man pinna magen med insulin spruta eller ska man köra axeln eller glutsen?
Citera
2024-08-07, 09:48
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Okej tack för svar, om man backloadar en insulin spruta med en större spruta som man tar upp oljan med, och det blir lite över kan man bara injecta det tillbaka i vialen?

Absolut, se till att hosta lite på kanylen först bara.
Citera
2024-08-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Absolut, se till att hosta lite på kanylen först bara.
Hosta?
Citera
2024-08-07, 11:05
Medlem
Huruvida du kan skjuta tillbaka det överblivna i vialen är helt upp dig och hur du ser på renlighet och sterilitet. Klart folk kan ge rekommendationer, men i slutändan kan ingen annan än du själva svara på hur nojig du är.

Personligen hade jag gjort det. Det vi injicerar är ju i 95% av fall faktiskt inte tillverkat i ett riktigt laboratorium utan mer eller mindre väl utförda hemmakok, med pulver som fraktats från kina, olja från en jävla dunk, och som i slutet iallafall förhoppningsvis tryckts genom ett sterilt filter. Så då ser jag inte manövern att spruta tillbaka lite olja från sprutan till vialen som en i sammanhanget stor risk. Men andra är av annan uppfattning.
Citera
2024-08-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Huruvida du kan skjuta tillbaka det överblivna i vialen är helt upp dig och hur du ser på renlighet och sterilitet. Klart folk kan ge rekommendationer, men i slutändan kan ingen annan än du själva svara på hur nojig du är.

Personligen hade jag gjort det. Det vi injicerar är ju i 95% av fall faktiskt inte tillverkat i ett riktigt laboratorium utan mer eller mindre väl utförda hemmakok, med pulver som fraktats från kina, olja från en jävla dunk, och som i slutet iallafall förhoppningsvis tryckts genom ett sterilt filter. Så då ser jag inte manövern att spruta tillbaka lite olja från sprutan till vialen som en i sammanhanget stor risk. Men andra är av annan uppfattning.

Okej tack för svar, köper 1ml sprutor så slipper jag att det blir för mycket.

Kan man injekta i fettet på magen?
Citera
2024-08-07, 11:26
Medlem
Citat:
Okej tack för svar, köper 1ml sprutor så slipper jag att det blir för mycket.

Kan man injekta i fettet på magen?

Ja. Du kan sätta testo subq, testa vetja. Jag är personligen inget jättefan av subq, får bulor som ömmar i någon vecka eller två, verkar variera beroende på bäroljan, mct fungerade bäst subq för mig.
Citera
2024-08-07, 11:42
Medlem
Kan man återvända kanyler å sprutor om man tvättar dom med alkohol tvätt lappar?
Citera
2024-08-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reefers
Ja. Du kan sätta testo subq, testa vetja. Jag är personligen inget jättefan av subq, får bulor som ömmar i någon vecka eller två, verkar variera beroende på bäroljan, mct fungerade bäst subq för mig.

Vad betyder mct?
Citera
2024-08-07, 11:54
Medlem
Citat:
Kan man återvända kanyler å sprutor om man tvättar dom med alkohol tvätt lappar?

Det är ingen jättebra ide nej. Insulinsprutor kostar vadå, 300ish för 100st? Köp nya istället.
Citera
2024-08-07, 11:56
Medlem
Citat:
Okej tack för svar, om man backloadar en insulin spruta med en större spruta som man tar upp oljan med, och det blir lite över kan man bara injecta det tillbaka i vialen?
Om du menar att du får för mycket olja i sprutan när du suger upp till rätt mängd och vill trycka tillbaka lite i vialen så ja, det kan du. Jag brukar göra så för att få rätt mängd i sprutan.

Men tar du ut nålen ur vialen och preppar den för att injekta så hade jag inte stoppat in den i vialen igen.
Senast redigerad av Sportmonstret 2024-08-07 kl. 12:00.
Citera
2024-08-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reefers
Det är ingen jättebra ide nej. Insulinsprutor kostar vadå, 300ish för 100st? Köp nya istället.

Hittade 100st insulin sprutor för 100, men syfta på den sprutan som jag ska backloada insulin sprutan med ”fylla på alltså” för blir nog svårt att dra upp oljan med insulin sprutan eller har jag fel?
Citera
2024-08-07, 12:16
Medlem
Citat:
Nu frågar du igen om man KAN göra någonting. Klart du KAN återanvända kanyl och spruta. Du kan återanvända det resten av ditt liv om du vill. Men det är en dålig idé och alla kommer säga till dig att inte göra det utan att använda helt ny varje gång. Jag hade aldrig i livet återanvänt spruta eller kanyl.

Och ja, du kan injecta i fettet på magen. Men jag hade aldrig i livet gjort det, oljebaserade steroider är gjorda för intramuskulär injektion. Men andra gör det utan problem. Så att....
I allmänhet går väldigt små oljemängder (typ 0.3ml) bra i fettet men större mängder sämre idé.
Senast redigerad av DrL0c 2024-08-07 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in