2024-07-24, 17:46
Medlem
Kanyler till Ovitrelle-pennor vart får jag tag i sånna?
Citera
2024-07-25, 13:06
Medlem
Ser att många kör i deltsen, det är det jag tänkte mig också när jag ska prova mig på Testo igen efter 10 år, då hade jag en dålig erfarenhet vid stick i låret.

Har några frågor:

1. Räcker det med 15mm kanyl för injektion i delts? Förstår att det är beroende på bla BMI men jag bedömmer att jag har en ganska normal fettmängd på deltsen.

2. Om det nu inte skulle hamna i muskeln utan i fettet, är det farligt och har det någon effekt?

Mvh
Citera
2024-07-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongkillen
Ser att många kör i deltsen, det är det jag tänkte mig också när jag ska prova mig på Testo igen efter 10 år, då hade jag en dålig erfarenhet vid stick i låret.

Har några frågor:

1. Räcker det med 15mm kanyl för injektion i delts? Förstår att det är beroende på bla BMI men jag bedömmer att jag har en ganska normal fettmängd på deltsen.

2. Om det nu inte skulle hamna i muskeln utan i fettet, är det farligt och har det någon effekt?

Mvh

Jag brukar använda vanliga insulinsprutor och det fungerar fint i delts. Det är inte farligt om du skulle råka sätta fel, men det kommer förmodligen bli en liten bula som varar ett tag, jag kan tycka att de svider en del men det brukar försvinna efter en vecka lite drygt.
Citera
2024-07-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongkillen

Har några frågor:

Mvh
15mm skall funka fint, om du inte vill göra som ovanstående sa och sätta med insulinspruta, om oljan är lättflytande nog.
Citera
2024-08-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Ahrå, det kommer absorberas. Men har du otur och klipper en olja med vissa typer av gso eller i värsta fall castor som t.ex egyptisk/thailändsk Bayer är tillverkat på så kommer det ta 11-14 dagar för din depot av olja att försvinna. Dvs då kommer du gå runt med massa små (ömma i vissa fall) bulor i underhudsfettet. Då tycker jag att det är smidigare att bara köra rakt in i muskeln 3-4x i veckan. Har pinnat i flera år, så att sticka IM nuförtiden gör jag på autopilot. Tänker inte ens på det längre.

Dessa insulinare går fin fint i axlar, bröst, vader och lår.

Mvh
Torran
Snabb fråga här för jag blev småintresserad. Pinnar du IM i axeln med insulinspruta? 1ml?
Citera
2024-08-05, 15:03
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Snabb fråga här för jag blev småintresserad. Pinnar du IM i axeln med insulinspruta? 1ml?

Pinnar axlar och bröst IM med insulinare! Nu under cruise på 175mg test 150mg primo så blir de ca 0,7ml volym 2x i veckan. Hur smidigt som helst med pytteliten och inbyggd nål. Backloadar för att inte trubba av nålen och kunna suga upp korrekt mängd.

Mvh
Torran
Citera
2024-08-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Pinnar axlar och bröst IM med insulinare! Nu under cruise på 175mg test 150mg primo så blir de ca 0,7ml volym 2x i veckan. Hur smidigt som helst med pytteliten och inbyggd nål. Backloadar för att inte trubba av nålen och kunna suga upp korrekt mängd.

Mvh
Torran
Jaha. Man håller på och bökar i onödan, tydligen. Sätter 1ml (250) E var 3:e dag. Måste testa (fattar du!? haha) insulinare. Verkar grymt smidigt. Tackar tackar.
Senast redigerad av fettveken 2024-08-05 kl. 15:55.
Citera
2024-08-05, 17:10
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Jaha. Man håller på och bökar i onödan, tydligen. Sätter 1ml (250) E var 3:e dag. Måste testa (fattar du!? haha) insulinare. Verkar grymt smidigt. Tackar tackar.

När jag började köra såhär istället var de en gamechanger: varför köra ett jävla spjut till blå nål djupt in i muskeln och bygga massor av ärrvävnad och förstöra ens mobility när man kan köra in i en pytteliten kort insulinare och få exakt samma resultat?

Mvh
Torran
Citera
2024-08-07, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reefers
Jag brukar använda vanliga insulinsprutor och det fungerar fint i delts. Det är inte farligt om du skulle råka sätta fel, men det kommer förmodligen bli en liten bula som varar ett tag, jag kan tycka att de svider en del men det brukar försvinna efter en vecka lite drygt.

Skulle det funka att pinna med en ”1ml (29G x 12.7 mm insulin spruta”

Vilken testo e är tunnast på marknaden just nu?
Citera
2024-08-07, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Skulle det funka att pinna med en ”1ml (29G x 12.7 mm insulin spruta”

Vilken testo e är tunnast på marknaden just nu?

Den sprutan fungerar nog dunder ska du se. Gällande tunnast testo får gärna någon annan flika in, jag har ingen aning, men alla märken jag testat med insulinspruta har fungerat utan några större bekymmer, du får bara vara med på att det kan ta någon minut.
Citera
2024-08-07, 06:01
Medlem
Citat:
Den sprutan fungerar nog dunder ska du se. Gällande tunnast testo får gärna någon annan flika in, jag har ingen aning, men alla märken jag testat med insulinspruta har fungerat utan några större bekymmer, du får bara vara med på att det kan ta någon minut.

Okej tack för svar, om man backloadar en insulin spruta med en större spruta som man tar upp oljan med, och det blir lite över kan man bara injecta det tillbaka i vialen?
Citera
2024-08-07, 06:14
Medlem
Citat:

När du körde men insulin sprutan fyllde du då sprutan med testo ifrån vialen eller backloada du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in