2024-08-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Nu frågar du igen om man KAN göra någonting. Klart du KAN återanvända kanyl och spruta. Du kan återanvända det resten av ditt liv om du vill. Men det är en dålig idé och alla kommer säga till dig att inte göra det utan att använda helt ny varje gång. Jag hade aldrig i livet återanvänt spruta eller kanyl.

Och ja, du kan injecta i fettet på magen. Men jag hade aldrig i livet gjort det, oljebaserade steroider är gjorda för intramuskulär injektion. Men andra gör det utan problem. Så att....
I allmänhet går väldigt små oljemängder (typ 0.3ml) bra i fettet men större mängder sämre idé.

Okej köper nya kanyler å sprutor, men ska injecta 0,3ml så testar fetter eller axeln. Räcker 12,7mm för axeln?
Citera
2024-08-07, 12:48
Medlem
Är Grön kanyl – 21G 0,80 x 40mm bra för att dra upp oljan?
Citera
2024-08-07, 13:24
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Är Grön kanyl – 21G 0,80 x 40mm bra för att dra upp oljan?

Den gör jobbet. Det är vad jag använder och har gjort i 3 år.

Mvh
Torran
Citera
2024-08-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Den gör jobbet. Det är vad jag använder och har gjort i 3 år.

Mvh
Torran

Vilken kanyl kan man klara sig med ifall man är lite mesig för att sätta sprutan själv

Funderar på att testa insulinspruta med kanyl 1ml (29G x 12.7 mm i axeln men ifall det inte resulterar sig bra kan det räcka med en

kanyl 27G x 4/5" 0,40x20 mm (grå)

Vill inte ha för tjock eller för lång.

Obs ska självklart ha en annan att dra upp oljan med.
Citera
2024-08-08, 15:48
Medlem
Citat:
Vilken kanyl kan man klara sig med ifall man är lite mesig för att sätta sprutan själv

Funderar på att testa insulinspruta med kanyl 1ml (29G x 12.7 mm i axeln men ifall det inte resulterar sig bra kan det räcka med en

kanyl 27G x 4/5" 0,40x20 mm (grå)

Vill inte ha för tjock eller för lång.

Obs ska självklart ha en annan att dra upp oljan med.
Allt beror på hur mycket fett du har på kroppen. Vissa behöver grövre, vissa kan klara sig med insulin. Jag kör med 0.40 x 16mm, känns ingenting att sätta.

Mvh
Citera
2024-08-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Allt beror på hur mycket fett du har på kroppen. Vissa behöver grövre, vissa kan klara sig med insulin. Jag kör med 0.40 x 16mm, känns ingenting att sätta.

Mvh

Vart pinnar/sätter du? Skulle jag gissa så sätter du i axeln eller?

Har inte jätte mycket fett på axeln, hur avgör man ifall man har medel mycket fett på axeln som nybörjare?
Citera
2024-08-08, 17:06
Medlem
torrans avatar
Citat:
Vart pinnar/sätter du? Skulle jag gissa så sätter du i axeln eller?

Har inte jätte mycket fett på axeln, hur avgör man ifall man har medel mycket fett på axeln som nybörjare?

Jag har kört grå i låren/axlar som jag ser du var inne på lite tidigare i tråden. Värt att tillägga var att jag låg runt 10-12% BF då med så lite fett att jag hade synliga ådror på axlarna.

Jag hade satsat på korta orangea dvs 16mm långa istället för 25mm. Är du väldigt lågt BF kommer du undan med gråa.

Du vill undvika att ha en för kort nål i och med du annars riskerar att oljan rinner ut från IM till Subq dvs fettvävnaden. Har din olja en normal koncentration BA kommer det att svida som in i helvete och det öppnar upp ytterligare en risk för infektion.

Mvh
Torran
Citera
2024-08-08, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har kört grå i låren/axlar som jag ser du var inne på lite tidigare i tråden. Värt att tillägga var att jag låg runt 10-12% BF då med så lite fett att jag hade synliga ådror på axlarna.

Jag hade satsat på korta orangea dvs 16mm långa istället för 25mm. Är du väldigt lågt BF kommer du undan med gråa.

Du vill undvika att ha en för kort nål i och med du annars riskerar att oljan rinner ut från IM till Subq dvs fettvävnaden. Har din olja en normal koncentration BA kommer det att svida som in i helvete och det öppnar upp ytterligare en risk för infektion.

Mvh
Torran

Okej tack för svar, har ej 10% kroppsfett utan rätt mycket högre planen är att gå ner lite, men ska köra trt dos 150mg till att börja men kanske går upp till 250mg inte trt längre det vet jag, men ska börja med 150mg kan man inte pinna i fettet/liten bit in i muskeln om man kör lågdos tänker omkring 0,3ml var 3 dag, eller har jag fel rätta mig gärna.
Citera
2024-08-08, 19:00
Medlem
Citat:

Mvh
Torran

Kan man inte köra grå 27g 0,4 20mm om man tror man har lite högre bf?
Citera
2024-08-08, 19:09
Medlem
torrans avatar
Citat:

Har du över 12-15% skulle jag gå på orangea! Korta orange 16mm känns knappt!

Mvh
Torran
Citera
2024-08-08, 21:10
Medlem
Citat:
Jag tror att 16mm skulle nog vara det bästa alternativet isåfall. Det kommer du klara dig på i axeln, kör den rakt in bara

Mvh
Citera
2024-08-09, 10:45
Medlem
Någon som vet ifall det stämmer att man kan få böter för att köpa sprutor och kanyler ifall man har i ändamål att bruka olagliga preparat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in