2024-08-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Sant, tiken är död och pappa psykopat är den enda som vet var hon ligger nedgrävd och han kommer aldrig att erkänna ngt överhuvudtaget.

Ja, jag tror tyvärr också det.

Och blir rätt less av kika in i den här tråden- men visst, mitt val!- och se hur skrivande åter igen spekulerar om kamerorna.

Att det är väl snarare dags att höja en sorgens fana. Och försöka jobba framåt. Att hur ska detta aldrig mer få ske? Och snarare luska ut om det finns en katt i nöd, här och nu?
Citera
2024-08-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Funderat lite och tror det räcker med att ha den i tråden. De som orkar läsa in sig, hittar den, och deras uppfattning är intressant att se.

Men om man har den i signaturen är det risk att vem som helst går in och okynnesröstar utan att ha en susning om vem Essie är. Och trycker på mördad bara för att. Det är ju ändå flashback i sommarlov mode.

Men om bara personer med faktiskt intresse, skulle rösta och därmed gissa, vad som hänt Essie. Vad skulle det tillföra?

Jag tycker hellre man ska fokusera på om det finns en katt i nöd.
Citera
2024-08-06, 02:39
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Det va en granne som komenterade i deras fb grupp,men det raderades direkt, det enda som fanns kvar var en fråga från någon annan om varför grannens inlägg raderades,.troligen var det något kritiskt, men skulle gärna vilja veta vad det stod

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag tror inte det inlägget var av en granne, jag tror att det var en anhörig till en fd. Anställd. För han skrev något om att krypa runt i diket som ett pervo och anklaga anställda

Angående snacket om inlägget om en granne så

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

Jag minns bara ett inlägg lite lätt och det är det där om nått pervo.

Dock måste ju detta syfta på pervot kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Pratar man med folk i Enköping är nästan alla överens om de tror att pappan har med det hela att göra

Skulle vara så tycker jag synd om deras grannar vid sidan om. På ena sidan har en familj som gör på detta sätt att andra sidan sidan har man Enköpings äckligaste person Som de flesta hatar i staden
Citera
2024-08-06, 02:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Nej. Det var deras privata filmer, som jag förstått. Och hur som helst så har det gått för lång tid, för att filmerna ens skall vara intressanta. Hade de varit det, så hade väl boven tagits fast. Må så vara farsan som fipplat med kamerorna, men det borde väl ha konstaterats? I sig tror jag att fallet har noll intresse, hos polis och rättsväsende, för det hade det ju hos Länsstyrelsen. Jag tror det enda vettiga ur det här är att lyfta ett "Lex Essie". Att aldrig mer borde en assistanshund behöva hamna hos en våldsam brukare och aldrig mer borde assistenter få utnyttjas och förnedras.

Men att försöka älta filmerna tror jag ger NOLL mer än vad det hittills gjort.

Har tänkt som du när det gäller filmerna. Men vi har några duktiga tekniker här nu, som kan avgöra om de blivit trixande med. Då kan det vara ide att se närmare på.
.
Citera
2024-08-06, 02:42
Medlem
Citat:
Funderat lite och tror det räcker med att ha den i tråden. De som orkar läsa in sig, hittar den, och deras uppfattning är intressant att se.

Men om man har den i signaturen är det risk att vem som helst går in och okynnesröstar utan att ha en susning om vem Essie är. Och trycker på mördad bara för att. Det är ju ändå flashback i sommarlov mode.

Ja, det har du rätt i. Kloka ord, tack. Vem som helst kan okynnesrösta då. Här i tråden jobbar vi ju för att få fram sanningen. Även om det sker i motvind. Men flashbackare ger sig aldrig. Det stöd potatoheadpappan har förstärker bara hur stört hans agerande är.
Citera
2024-08-06, 02:42
Medlem
Citat:
Har tänkt som du när det gäller filmerna. Men vi har några duktiga tekniker här nu, som kan avgöra om de blivit trixande med. Då kan det vara ide att se närmare på.
.

Okej, tack för din förklaring. Själv känner jag mig mest vemodig, kring Essies öde. Samt, som jag skrivit, besviken på Länsstyrelsen.
Citera
2024-08-06, 02:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Men om bara personer med faktiskt intresse, skulle rösta och därmed gissa, vad som hänt Essie. Vad skulle det tillföra?

Jag tycker hellre man ska fokusera på om det finns en katt i nöd.

Tycker du det blir spretigt i tråden? Tänker att vi kan alla läsa de inlägg som verkar intressanta och hoppas över annat. Jobba med uppslag som är personligt engagerande.

Katten jobbar några med, men det behövs en anmälan med substans. Och många är nog ointresserade eller till och med ogillar katter.

Själv har jag ändrat mig angående kamerorna tack vare vad som skrivits i går kväll, se ovan.
Citera
2024-08-06, 03:00
Medlem
Citat:
I sig tror jag att fallet har noll intresse, hos polis och rättsväsende, för det hade det ju hos Länsstyrelsen.
Möjligt, men försäkringsbolaget kommer nog inte släppa ärendet i första taget.
Citera
2024-08-06, 03:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja, denna tråd är nog inget för mig och ett misstag att jag kikade in i kväll. Men tack till er alla, då den ännu i mitt tycke, kändes tillförande!

Det har varit mycket surr om kameror hit och dit. De kan fortfarande ge info om vad som hänt. Går inte in mer på det eftersom vi vet att pappan läser här.

Lex Essie är något många nämnt, och att se över reglerna för assistanshund, undersöka korruption.
Manifestation har jag aldrig sett flashback arrangerat, men varför inte? Stanna gärna kvar, jobba för det.

Dessutom har en verkligt otrevlig användare varit inne. Så länge man håller sig till reglerna får man vara en 🐷 gris. Man svarar den man vill.
Citera
2024-08-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Så då stämmer inte det Svedea skriver om sin hundförsäkring?

"Arbetshundar och tävlingshundar
Användbarhetsförsäkringen gäller för ”hundar som jobbar”, alltså hundar som fyller någon sorts uppgift för sin ägare. Den är ett tillägg till livförsäkringen och passar till exempel för jakthundar, servicehundar, ledarhundar eller hundar som tävlar i agility eller lydnad. Försäkringen ger ersättning om hunden inte längre kan sköta sitt jobb. I praktiken innebär det att livförsäkringen faller ut i förtid.
"

Kan det vara därför som Essie avfärdats som död redan efter en vecka av ägaren, för att Agria betalar ut då?
Citera
2024-08-06, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
En öppning i häcken finns helt klart, man kan se på SVT-inslaget att pappan går igenom den.

När man sedan tittar på bilden som någon länkat i tråden, ser man ett nätstaket framför/bakom öppningen, men det ser ut som staketet slutar strax intill glipan i häcken, så det verkar som att man helt enkelt kan gå bredvid staketet efter att ha passerat glipan.

Någon får åka dit och kolla, och ge pappan anledning till att sätta upp ytterligare ett antal kameror. Det måste se ut som värsta övervakningscentralen på hans kontor.

SVT-klippet: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Det ser verkligen ut som att pappan går rakt igenom, utan att hindras av något staket.

Bild med glipan och staketet: https://ibb.co/r2ZH4Vj

Det kan dock finnas mer än en glipa.

Jag har sett glipan både från framsidan då pappan går igenom och från baksidan, som en medlem fotat och lagt upp.
Ja ett ganska lågt gunnebostaket slutar just där, så det är bara att gå igenom.
Vidare såg jag raka hjulspår c:a en meter från öppningen men kunde inte se var de började och slutade. Horisontalt, alltså från vänster till höger eller tvärtom.
Vi var inne på om Essie var så svårt skadad att ägaren tog ut henne den vägen för att slippa att grannar skulle se henne / grannars kameror ...
Citera
2024-08-06, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Vi var inne på om Essie var så svårt skadad att ägaren tog ut henne den vägen för att slippa att grannar skulle se henne / grannars kameror ...
Varför skulle de inte istället säga som det var?

Att en funktionsnedsatt skadar hunden, för jag antar att det är så ni menar, skulle vara illa, men bättre än att hålla på och strula och trixa som nu. Om det nu var så.

Ingen skulle klandra kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in