2024-08-05, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur vet du att det rör sig om trådbundna kameror?
Det sa P i en av de första reportagen i EP.
Återigen - sanningen hjäper oss komma framåt i detta.
Citera
2024-08-05, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det vet vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror någon på plats måste anmäla. Det funkar inte säga man läste på flashback och anmäla anonymt.

Det går alldeles utmärkt att göra så. Fegt tycker jag o borde vara förbjudet. Anmäler man ska man våga stå för det.
Citera
2024-08-05, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om det är så att medborgare inom kommunal omsorg har en hotbild omkring sig, så kan säkerhetssamordnare kopplas in, speciellt om den risken också finns för omsorgspersonal som utför sitt arbete med medborgaren.

Då borde alltså säkerhetssamordnaren vara inkopplad från början, dvs när A blev utslängd från LSS-boendet, eftersom det är en risk för både personal och familj o inte minst för Essie och katten.
Citera
2024-08-05, 08:49
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Har du eventuellt skärmdump på det inlägg som ska ha gjorts av en granne i den gruppen? Som togs bort väldigt fort?
Jag tror inte det inlägget var av en granne, jag tror att det var en anhörig till en fd. Anställd. För han skrev något om att krypa runt i diket som ett pervo och anklaga anställda
Citera
2024-08-05, 08:57
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Jag har en bild/ print scream men vet inte hur man lägger upp🙈
Tror du måste skapa en fil i något program och länka till. Någon med kunskap kanske kan förklara hur man gör det
Citera
2024-08-05, 09:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Okej, det var en tydlig passage. Men vart gick den? Kanske han fortfarande var kvar i trädgården?

En tanke om det verkligen var en passage ut från deras trädgård, så kan jag tänka mig att det påverkar en eventuell försäkringsersättning en hel del.

Lite som att få inbrott när ytterdörren står på glänt medans man är på ICA.
Farfar svarade en användare på Fb att det inte finns någon öppning och att det är högt stängsel runt om. Tyvärr har han raderat den tråden
Citera
2024-08-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Farfar svarade en användare på Fb att det inte finns någon öppning och att det är högt stängsel runt om. Tyvärr har han raderat den tråden

Tror det stod samma o hans försvarstal, tror att det ligger kvar på familjens sida
Citera
2024-08-05, 09:06
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är inte bara när A har varit arg som Essie har blivit illa behandlad, det är inte normalt att sparka en fotboll på en hund eller träffa den med en gunga heller...
Och där skyllde pappan på hunden🤔
Citera
2024-08-05, 09:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, för det lär ju hända

Det mesta som sägs av olika "skribenter" i tråden om vad som finns i skärmdumparna är motstridigt, och det som inte är det är sådant som ni tramsare snappar upp av varandra i tråden.
Och jo, väldigt mycket, för att inte säga all, skit som sprids i tråden är rena fantasier.

Det lilla som faktiskt har kommit fram genom textklipp från assistent m.fl. motbevisar dessutom skiten som sprids i tråden. Som t.ex. assistenten som skrev att de tog hand om Essie.
Det är ingen som sagt att assistenterna slog Essie...Assistenterna var ju just de som värnade om Essie, ingen annan
Citera
2024-08-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är dock en hätsk stämning på farfars egen profil

Är det inte lite konstigt att lägga ut på egen sida om de nu blivit rädda att hålla låg profil på sociala medier?
Citera
2024-08-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att sätta besökstider är alltså lika lite möjligt för Enköpings kommun för A, som det är för kommunen att sätta för dig.

Om A själv begär det, så blir det givetvis boendets sak att hjälpa till. Men inte annars. Jag vet att det prövats tidigare, precis som man prövat låsa in dementa. Men rättsläget är ytterst klart, det saknas lagstöd.

När det gäller behovet av att föräldrarna ska lägga sig i eller inte, så kan jag givetvis inte uttala mig om hennes behov. Men hon har stöd via en lagstiftning som är ytterst klar på frågan. Kommunen ska ta till vara på hennes uppfattning och i det här fallet hennes förvaltares uppfattning. Råder inget som helst tvivel om den saken.

Funderade på om A själv begär det? Det har ju framkommit att den stackars kvinnan varken kan prata eller skriva, hur ska hon då
kunna begära något? O vet hon vad hon ska begära?
Citera
2024-08-05, 09:25
Medlem
Har läst ikapp nu på morgonen (från fm igår).

Funderar på detta med att hunden suttit i "cykelkorg", med tanke på hundens storlek misstänker jag att det är någon cykelkärra. Pappan uttalar som om att hon typ gnydde de första gångerna.

Denna stackars hund som verkar vara "i tjänst" dygnet runt, mestadels inomhus och på bakgården.
Föräldrarna behövde tydligen vara borta från sin dotter eftersom de flytt huset... tänkte de inte på att även hunden behövde det?

En hund av den storleken behöver mycket motion, varför fick hon inte sin motion i stället för att sitta stilla när de väl var ute (inte undra på att hon gnydde)? Var föräldrarna/assistenterna ute och cyklade långväga med denna kvinna?

Dessa ska inte ha tillgång till något djur alls, ren och skär djurmisshandel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in