2024-08-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Varför skulle man vara ute och köra på en gräsmatta?

Kan det ha varit en EPA- eller A- traktor som kört snett? Är dessa vanligt förekommande i Enköping?

Jag TROR, som jag skrivit, att Essie blev förolyckad, och antingen dödades av dottern eller att pappan ringdes in och fick avliva den, av dottern alltför skadade, hunden.

Det enda som gör mig fundersam till motsatsen är det att han sagt att hunden, Essie inte kan säljas vidare att bli någon annans servicehund. Att det kunde tyda på sanningen att han själv vet, att hans dotter förstört hunden så pass, så den kan aldrig mer rehabiliteras eller omskolas. Men då låter det ändå som han "vet" att hunden lever. Men...Jag tror det inte. Den är säkert nedgrävd i deras egna rabatt.

Så kan man ju bara hoppas att de inte har en katt kvar. Men en sådan borde ju numer(Lag sedan 2023?), också vara registrerad hos Jordbruksverket.
Citera
2024-08-06, 01:52
Medlem
Citat:
Farfar påstår i essiegruppen att det inte finns någon öppning och inget lågt staket. Väldigt spännande eftersom vi just sett en bild på en öppning och ett hyfsat lågt staket.
En öppning i häcken finns helt klart, man kan se på SVT-inslaget att pappan går igenom den.

När man sedan tittar på bilden som någon länkat i tråden, ser man ett nätstaket framför/bakom öppningen, men det ser ut som staketet slutar strax intill glipan i häcken, så det verkar som att man helt enkelt kan gå bredvid staketet efter att ha passerat glipan.

Någon får åka dit och kolla, och ge pappan anledning till att sätta upp ytterligare ett antal kameror. Det måste se ut som värsta övervakningscentralen på hans kontor.

SVT-klippet: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Det ser verkligen ut som att pappan går rakt igenom, utan att hindras av något staket.

Bild med glipan och staketet: https://ibb.co/r2ZH4Vj

Det kan dock finnas mer än en glipa.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-06 kl. 02:09.
Citera
2024-08-06, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Här är enkäten.

Skulle vi inte kunna lägga enkäten i våra profiler så att folk ser den och kan fortsätta att rösta. Det är ju intressant att följa tråden och se åt vilket håll det lutar.

Jag röstar för att A har haft ihjäl Essie.
Eller skadat henne och att Potatoheadpappan har dödat och gjort sig av med hundkroppen.
Citera
2024-08-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Skulle vi inte kunna lägga enkäten i våra profiler så att folk ser den och kan fortsätta att rösta. Det är ju intressant att följa tråden och se åt vilket håll det lutar.

Eller skadat henne och att Potatoheadpappan har dödat och gjort sig av med hundkroppen.

Själv ser jag inget syfte alls, med att folk ska svara på enkät. Det bevisar ju inget och vi lär aldrig få svar på vad som egentligen hände?
Citera
2024-08-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Kanske var en annan katt de hade innan Snövit? Samma med hunden Molly, den blev väl omplacerad för att den och A inte fungerade ihop och då skylls det troligen på hunden.
Att det då skulle visa sig att inte ens en 3-årigt skolad assistenthund skulle klara sitt (vaga) uppdrag i en omöjlig situation - det skyller pappan på hunden och assistenterna, vad jag har förstått. Det pappa P har gjort är i stället att försvåra hela situationen och i hans ögon verkar det vara alla andra som har fel. Själv är han väl den enda människan på Jorden som är ofelbar.

Ja, man kan ju bara hoppas på att de inte har något djur alls. Utom möjligen en giftorm, för den må de väl ändå respektera?

Men numer ska ju även katter vara id-märkta och registrerade hos Jordbruksverket. Dock blev jag SÅ besviken på Länsstyrelsens bedömning av anmälningarna de fått in på Essie, så jag tror inte längre på någon trygghet för varken hundar eller katter. Det är bara ett spel för gallerierna, det Jordbruksverket och Länsstyrelsen håller på med. Att det ska bara se bra ut på papper, sen hur det är i verkligen skiter de i.
Citera
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Jag tänker mer att borde inte dom andra kamerorna ha sett bilen? Om dom nu mot all förmodan är lite olagliga och riktas ut mot vägen. Fast samtidigt har jag inte kollat om man måste köra förbi framsidan för att ta sig till baksidan.

Nä det måste man inte. Det är en gräsmatta typ allmänning som ligger mellan husraderna
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
[…]Du får fantisera om haters i tråden i din ensamhet.

Låt trollet vara, stå över att svara skribenten ifråga, det är inte första och tyvärr inte sista tråden som halvt förstörs av detta troll!

Ang övervakningen, stämmer det att ett vakt/larmbolag kan ha allt som filmats i huset?
Citera
2024-08-06, 02:15
Medlem
Citat:
Nä det måste man inte. Det är en gräsmatta typ allmänning som ligger mellan husraderna

Typiskt.. Annars hade det gått att få fram info därifrån... Sen angående det med hjulspåren det kan väl ändå vara vad som helst? Mopeder.. Epa som någon även nämnde osv.. Alternativt att någon har gjort det själv. Vem vet?
Citera
2024-08-06, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Låt trollet vara, stå över att svara skribenten ifråga, det är inte första och tyvärr inte sista tråden som halvt förstörs av detta troll!

Ang övervakningen, stämmer det att ett vakt/larmbolag kan ha allt som filmats i huset?

Nej. Det var deras privata filmer, som jag förstått. Och hur som helst så har det gått för lång tid, för att filmerna ens skall vara intressanta. Hade de varit det, så hade väl boven tagits fast. Må så vara farsan som fipplat med kamerorna, men det borde väl ha konstaterats? I sig tror jag att fallet har noll intresse, hos polis och rättsväsende, för det hade det ju hos Länsstyrelsen. Jag tror det enda vettiga ur det här är att lyfta ett "Lex Essie". Att aldrig mer borde en assistanshund behöva hamna hos en våldsam brukare och aldrig mer borde assistenter få utnyttjas och förnedras.

Men att försöka älta filmerna tror jag ger NOLL mer än vad det hittills gjort.
Citera
2024-08-06, 02:23
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Själv ser jag inget syfte alls, med att folk ska svara på enkät. Det bevisar ju inget och vi lär aldrig få svar på vad som egentligen hände?

Sant, tiken är död och pappa psykopat är den enda som vet var hon ligger nedgrävd och han kommer aldrig att erkänna ngt överhuvudtaget.
Citera
2024-08-06, 02:25
Medlem
Så som, för mördade Fadime, som kunde man ha en manifestation för Essie. Och hoppas att detta höjer röster för större säkerhet, för vem som får ha assistanshund. Samt för mer tydliga rättigheter för dem som arbetar med personlig assistans(Jag har kollat på ams.se och det verkar vanligt med 12 och 24 timmars- pass....).
Citera
2024-08-06, 02:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Funderat lite och tror det räcker med att ha den i tråden. De som orkar läsa in sig, hittar den, och deras uppfattning är intressant att se.

Men om man har den i signaturen är det risk att vem som helst går in och okynnesröstar utan att ha en susning om vem Essie är. Och trycker på mördad bara för att. Det är ju ändå flashback i sommarlov mode.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in