2024-08-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har läst raderade skärmdumparna från min mapp på datorn som heter "skärmbilder" under senaste minuterna, där det står att Essie blivit slagen och annat. Eventuellt att jag skulle kunna ge ett litet smakprov. Det är inte så intressant, det har flera gånger framkommit att Essie blivit sparkad. Det framkommer också att stort ansvar lagts på assistenterna, dessa är inte utbildade i att sköta en så stor uppgift. Det är lagar, regler, paragrafer hit och dit från familjens sida gentemot assistenterna.

Jag tror det är helt omöjligt att som assistent hålla koll på vad som händer och även att agera inom en familj, där assistenterna är beroende att vara omtyckta och inte kan agera allt för mycket. Frågan är också om viljan funnits att agera, att axla ett sådant ansvarsfullt och krävande uppdrag.

Jag har suttit och plockat på mig mycket skärmdumpar och vaktat över kommentarerna som lagts, just för jag vet att det krattas, sopas och putsas bland kommentarerna, det gäller särskilt i Facebookgruppen "Essie ska hem", där så passa många moderatorer funnits. Jag har tagit skärmdumpar så det stått härliga till. Det gäller inklusive samtliga inlägg som samtliga moderatorerna skrivit i Facebookgruppen "Essie ska hem".

Har du eventuellt skärmdump på det inlägg som ska ha gjorts av en granne i den gruppen? Som togs bort väldigt fort?
Citera
2024-08-04, 22:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Om man står på baksidan av huset, med ryggen mot huset, då har man polen till höger och högst upp på Västra sidan i slutet av grannens häck ser det ut som en liten öppning in till grannen, om man kikar på eniro

Ok, då är vi i samma hörn i alla fall. På Eniro tycker jag mig inte kunna se någon öppning alls, var sig åt grannen eller åt grönområdet.
Citera
2024-08-04, 22:35
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ska det vara så jävla svårt att förstå att jag inte tror en sekund på en anonym fjant som dig som håller på som du gör. Nej, jag tror inte att du känner något behov av att skydda någon som gjort sig skyldig till ett grovt brott. Särskilt inte när du då också samtidigt skyddar den som du vänder dig emot och kan bevisa dina påståenden med informationen.

Du har den helt enkelt inte. Därför kan du inte posta den. Konstigare än så är det inte.
Du lurar ingen annan än dig själv.

Det finns inga skärmdumpar på icke-anonyma assistenter som skrivit det som påstås i tråden.

Hade det funnits några sådana hade dom florerat hej vilt i tråden. Det vet alla.
Lugn i bussen Flashmaner. Jösses vad du stressar upp dig. Tänk på hjärtat för guds skull.
Dom finns men INGEN vill skicka till dig. Inte jag heller.
Citera
2024-08-04, 22:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, för då hade A varit omyndig, vilket hon inte är. Hon är fri att fatta beslut om personliga saker. Som äktenskap, vilket parti hon ska rösta på och vårdfrågor. Hon får också ingå anställningsavtal utan att en förvaltare har någon vetorätt.

Så P får fatta beslut i ekonomiska frågor och frågor som rör rättshandlingar. Därefter tar det stopp.
P behöver verkligen inga fiender med vänner som dig.
"Tjejen" som är analfabet och som intellektuellt är på en 4- årings nivå har alltså ingen som tar hand om henne.

Hon får alltså fatta beslut som hon inte förstår konsekvenserna av.

Konsekvenserna drabbar alltså istället hunden och assistenterna och "flickan" själv.

Vill hon inte ha medicin så slipper hon.
Strålande, detta börjar likna vanvård.

Du har inte förstått innebörden i Sörja för person. Gode män och förvaltare bör vara oförvitliga personer som kan se huvudmannens behov.
Denne är inte läkare men ska förmedla kontakt med läkare och ge hela bilden så läkaren har en chans att göra sitt jobb.

Nej man kan inte tvångsmedicinera människor som inte är omhändertagna men där ska gode mannen ha sådan takt och ton att denne får med sig huvudmannen i vad som är bäst för denne.

Som man gör med 4 åringar...

Har man social kompetens så klarar man det.

Du hakar upp dig på lagar och förstår inte den mellanmänskliga aspekten och graden av takt som uppdraget kräver.

Uppdraget är luddigt skrivet men det går att förstå.

För den som engagerar sig är det uppenbart att man agerar som det gällde sitt eget barn.

De som kan fela på den här punkten är antisar och andra hippiesar.

Men det finns evidens och konsensus att gå efter.

Någon borde ringa överförmyndaren och fråga vad som försiggår.?
Senast redigerad av Gertrud1 2024-08-04 kl. 23:00.
Citera
2024-08-04, 22:39
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ok, då är vi i samma hörn i alla fall. På Eniro tycker jag mig inte kunna se någon öppning alls, var sig åt grannen eller åt grönområdet.

Ta på dig glasögon. Öppningen finns där, det har du själv påstått så då finns den där någonstans.

" Märkligt då att den fanns när TV4 var där och filmade och pappan gick igenom där. "

Kanske har du drömt?
Citera
2024-08-04, 22:41
Medlem
Citat:

Jag är ny här och inte så duktig på detta men ska försöka lägga in en bild, där ser man en smal passage till grannen
Citera
2024-08-04, 22:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Finns filmer på att någon slagit Essie? Var?
Vet inte om du fått svar men de skickades till LS
Citera
2024-08-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Tror vi är uppe i tio här nu som säger motsatsen men du er en totalt maktfullkomlig besserwisser,

Du har missat så otroligt mycket när du inte läste den Facebook-gruppen som skapades.
Och det låg inte ute i 10 minuter utan snarare 3-4 dagar!

Hen har fått sjukt mycket tillrättavisningar och motbevis från måååånga användare inkls. Jag själv. Det är riktigt underhållande att se personen gå loss som en tok när den får mothugg, motbevis och allt där emellan
Citera
2024-08-04, 22:52
Medlem
Citat:

Jag har en bild/ print scream men vet inte hur man lägger upp🙈
Citera
2024-08-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag har kollat både Amanda, pappan & mamma, vilka ärende som finns. Det finns inget annat hos Uppsala tingsrätt

Hur länge har de bott i Enköping? De kan ju ha flyttat?
Citera
2024-08-04, 22:59
Medlem
Citat:
Jag är ny här och inte så duktig på detta men ska försöka lägga in en bild, där ser man en smal passage till grannen
Sök på "ladda upp bild".
Citera
2024-08-04, 22:59
Medlem
Citat:
Jag har en bild/ print scream men vet inte hur man lägger upp🙈

Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
3. Inte en endaste granne har hört av sig här i tråden eller Facebook om att de sökte efter Essie eller något ord. Inte ett enda! Kolla man på Google Maps som finns det många ”grannar”. Någon kunde berättat hur det brukade vara när Amanda rastade hunden. Sparkades Essie eller misshandlade Amanda henne även utanför hemmet?
Det va en granne som komenterade i deras fb grupp,men det raderades direkt, det enda som fanns kvar var en fråga från någon annan om varför grannens inlägg raderades,.troligen var det något kritiskt, men skulle gärna vilja veta vad det stod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in