Citat:
Lugn och fin nu. Jag tror att dom flesta förstår skillnaden mellan civilrättsliga fall och tvister och verkliga kriminella brottsfall.
Likaså förstår dom som dom flesta experter medger se skillnad på politiska mål där man tänjer på tillämpningen av befintliga lagar av åklagare som gått till val på att göra precis detta i ett distrikt där man röstar 90% blått.
Faktum är att belysa detta är det bästa man kan göra om man vill bibehålla ett rättssystem som går efter kriminella som begår brott istället för att användas som ett politiskt verktyg.
Vad är det Vance har gjort? Det har jag missat totalt.
Likaså förstår dom som dom flesta experter medger se skillnad på politiska mål där man tänjer på tillämpningen av befintliga lagar av åklagare som gått till val på att göra precis detta i ett distrikt där man röstar 90% blått.
Faktum är att belysa detta är det bästa man kan göra om man vill bibehålla ett rättssystem som går efter kriminella som begår brott istället för att användas som ett politiskt verktyg.
Vad är det Vance har gjort? Det har jag missat totalt.
Så lagen ska inte vara lika för alla, sexbrott och korruption ska man se mellan fingrarna med…? Förstår att MAGA inte är så populära och att Trump desperat behöver immunitet från högsta domstolen.
Citat:
Vad ska vi tacka Trump för? För han är en sådan fredsmäklare? Eller ska vi tacka honom för att han splittrar USA för egen vinning? Eller för han tror att man kan ljuga hur som helst och exploatera utsatta människor?
Innan Trump ger sig in i en hård kampanj borde han ta hand om sin familj, frun tål honom inte (av lätt insedda skäl, Trump är en snuskgubbe) och äldsta sonen har allvarliga problem, om det är droger, mental ohälsa eller något annat vet jag inte men något är inte som det ska vilket är uppenbart för alla (iallafall utanför MAGA-sfären).