2024-08-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Lugn och fin nu. Jag tror att dom flesta förstår skillnaden mellan civilrättsliga fall och tvister och verkliga kriminella brottsfall.

Likaså förstår dom som dom flesta experter medger se skillnad på politiska mål där man tänjer på tillämpningen av befintliga lagar av åklagare som gått till val på att göra precis detta i ett distrikt där man röstar 90% blått.

Faktum är att belysa detta är det bästa man kan göra om man vill bibehålla ett rättssystem som går efter kriminella som begår brott istället för att användas som ett politiskt verktyg.

Vad är det Vance har gjort? Det har jag missat totalt.

Så lagen ska inte vara lika för alla, sexbrott och korruption ska man se mellan fingrarna med…? Förstår att MAGA inte är så populära och att Trump desperat behöver immunitet från högsta domstolen.

Citat:
Ursprungligen postat av knash
Naiva gosse, en vacker dag kommer du vara tacksam över det Trump gjort. Men förtillfället är du för ignorant för att för att förstå.

Vad ska vi tacka Trump för? För han är en sådan fredsmäklare? Eller ska vi tacka honom för att han splittrar USA för egen vinning? Eller för han tror att man kan ljuga hur som helst och exploatera utsatta människor?

Innan Trump ger sig in i en hård kampanj borde han ta hand om sin familj, frun tål honom inte (av lätt insedda skäl, Trump är en snuskgubbe) och äldsta sonen har allvarliga problem, om det är droger, mental ohälsa eller något annat vet jag inte men något är inte som det ska vilket är uppenbart för alla (iallafall utanför MAGA-sfären).
Citera
2024-08-05, 19:52
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
=Pstvftr|89104278]Så lagen ska inte vara lika för alla, sexbrott och korruption ska man se mellan fingrarna med…? Förstår att MAGA inte är så populära och att Trump desperat behöver immunitet från högsta domstolen.

Lagen som det är nu är inte lika för alla i USA. Du har en lag bland dom som tillhör etablissemanget och den grupp som för närvarande har makten och en lag för dom som är dess motståndare.

När statsåklagare går till val på att fängsla Trump så förstår väl tom en person som du med vad vi kan kalla en begränsad möjlighet att tolka verkligheten även det som ett problem?

På den andra skalan av det politiserade rättsväsendet har vi associerade till Joe Biden (Hunter Biden) som får utredningar stoppade eller förhalade och tom förhindrar andra myndigheter att utreda misstänkta oegentligheter som tex IRS och Joe Bidens alla utländska konton och överföringar till hans familj samt total ignorans av lap tops på drift samt dagböcker som skildrar sexuella övergrepp av Joe Biden på sin dotter Ashley. Vi har ett politiserat FBI som förfalskat bevisning för att kunna ljuga för PISA court 17 gånger för att kunna avlyssna Trump associerade där dom deklarerade innan ens Trump blev vald att dom skulle göra allt för att förhindra honom i privata mail.

Din okunskap är monumental.
Citera
2024-08-05, 19:53
Medlem
Trump sa en gång till Oprah att han skulle kandidera som president "Om det blev så illa"? 😯
https://www.snopes.com/fact-check/trump-oprah-presidential-run-1988/
Citera
2024-08-05, 20:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Lugn och fin nu. Jag tror att dom flesta förstår skillnaden mellan civilrättsliga fall och tvister och verkliga kriminella brottsfall.

Likaså förstår dom som dom flesta experter medger se skillnad på politiska mål där man tänjer på tillämpningen av befintliga lagar av åklagare som gått till val på att göra precis detta i ett distrikt där man röstar 90% blått.

Faktum är att belysa detta är det bästa man kan göra om man vill bibehålla ett rättssystem som går efter kriminella som begår brott istället för att användas som ett politiskt verktyg.

Vad är det Vance har gjort? Det har jag missat totalt.
Kanske inte donalds skulle gjort brotten där då????
Och nu om det ska gnällas på att det är 90% blått, så göra brott där är ju höjden av dumhet inser man istället.
Citera
2024-08-05, 20:14
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kanske inte donalds skulle gjort brotten där då????
Och nu om det ska gnällas på att det är 90% blått, så göra brott där är ju höjden av dumhet inser man istället.

Nej det kan jag hålla med om klyban. Trump skulle aldrig pratat med den tokiga kvinnan på 80 talet i varuhuset tex och borde förstått att han skulle bli anklagad för våldtäkt (civilrättsligt) 30 år senare av en åklagare som blev vald 2020 som gått till val på att hitta ett brott som skulle kunna resultera i ett åtal gent emot honom.

Vi vet ju alla att Trump kan förutsäga framtiden och borde förstår för ett par årtionden sen att han skulle bli president 2016 och att hela det politiska etablissemanget skulle göra allt för att straffa honom för detta.

Du har faktisk en poäng klyban även om den naturligtvis är helt orimlig.
Citera
2024-08-05, 20:42
Medlem
prominentens avatar
Konspirationsteorier säger du. Ok.

Nyckelordet i din "källhänvisning" är 'allegedly'. Artikeln skiter på sig av påståenden.

Det hela är så bisarrt!

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Idag läste jag att Melania Trump har omförhandlat sitt äktenskapsförord med BigDon.
Och att hon aldrig hälsade på honom i ovala rummet när han var president. Hon köpte ett hus i närliggande Maryland och bodde där ihop med sina föräldrar.
Ett hus dit Donald inte var välkommen.

Tjeckerna och slovakerna Trump
Värt att veta är att barron, Eric, Ivanka talar slaviska
(de äldre barnen talar tjeckiska. Barron talar slovakiska.) och att hon byter språk när han är i rummet för att göra honom skogstokig.
Hon har även skaffat en hund till Barron därför att hon vet att Donald avskyr hundar.

Where's Melania?
Att hon inte visat sig vid hans sida under hans rättegångar eller hans rallies eller Hans fundraisers Har att göra med att Donald Trump inte gått med på den summa hon begärt för att förbli gift med honom.

I ren desperation försökte Donald få upp henne på scen genom att dela ut ett fake pris för hennes arbete mot barnhandel.

Hon dök inte upp. Istället fick han ta emot priset i hennes namn, på sin golfklubb.
Källa
https://www.yahoo.com/entertainment/melania-trump-time-first-lady-003048631.html

Med det skrivet så undrar jag nästan varje dag över hur det är möjligt för en så pass narcissistisk person att gaslighta er till att ha en sån alternativ syn på verkligheten. Jag talar inte om en kritisk syn utan en helt o hållet 180 graders syn på att allt är fake där ute, utom vad en orange clown säger ska vara sanning?

De stora lögnerna och de passiva fåren
MAGA (party of family values) stödjer en bankrupt reality TV clown med 5 konkurser och 3 äktenskap i ryggen.. En man som tar varje chans att scamma sina följare och tigga pengar utav dem. En man som festat med jeffrey epstein och uttalat sig om hur goda vänner de är.

Ochså MAGA = kamala Harris är inte svart. Kamala Harris var tidigare en eskort. Harris låg med män för att klättra till senator. Harris fuskade till sig sin advokat titel och sedmera sitt åklagareämbete. Joe biden gifte sig med en eskort och gav henne en fake doktorshatt. Biden lät mörda sin fru och sitt barn. Biden våldtar kvinnor. Barrack Obama är crack missbrukare. Obama lever i ett gay förhållande med en man (Michelle Obama är alltså i hemlighet en man. Obamas ungar kommer istället från en hemlig romans han haft med en vit kvinna i Asien.)
Hillary Clinton säljer barn från en pizzerias källare (pizzerian saknar dock källare) Clintons mördar regelbundet folk. Etc etc...

En uppmaning till att kritiskt granska 8chan och Rumble och X
Jag tycker genuint synd om er som är så mottagliga för konspirationsteorier. Politiker såsom Donald Trump exploaterar er oförmåga till att inse hur korkade ni är.
Sociala mediealgoritmerna är skrivna så att om ni är mottagliga för Infowars och FOX så är ni troligtvis mottagliga nog för ännu större och löjligare konspirationsteorier.

Ta därför för vana att pausa och verifiera informationen ni får.
är avsändaren trovärdig?
finns det fler källor?
Finns det källor som debunkar påståenden?
Hur rimligt är påståendet?

Om inte ovanstående hjälper så uppmanar jag återigen er att avsluta grundskolan och söka till en yrkesutbildning.
Med ett fast jobb och en egen bostad så har ni en bra utgångspunkt för resten av era liv.

Det blir lättare att hitta en romantisk partner och bilda en familj. Och rätt vad det är så blir ingens fotbollsmatcher mycket mer intressanta än vad DenFete skrämmer er till att tro på.
Citera
2024-08-05, 21:37
Medlem
prominentens avatar
Jodå, jag läste hela och jag blev inte imponerad av ordsalladen

Citat:
Precis så funkar källkritiskt tänkande.
Flera samstämmiga källor dessutom

Källorna består av :
En tidning som baserar sina uppgifter på anonyma källor( ej anonyma för tidningen)
En bokförläggare vars källor vill förbli anonyma
en tidigare anställd till melania trump som gått ut med sitt namn

Fråga: läste du hela artikeln eller bara ingressen?
Citera
2024-08-05, 21:56
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jodå, jag läste hela och jag blev inte imponerad av ordsalladen
Vad i artikeln tyckte du var rent felaktigt?
Jag frågar av nyfikenhet och itne för att försöka ge dig ett läxförhör
Citera
2024-08-05, 21:58
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Var kan man kommentera att JD Vance nu håller ett riktigt bra brandtal?

Här?
Vad sa han som var så bra? Att demokraterna försökte ta livet av Trump? När det var en av hans egna som fick honom att se utsatt och svag ut?
Citera
2024-08-05, 22:07
Medlem
prominentens avatar
Det är lugnt. Nej felaktigt eller korrekt kan jag inte uttala mig om men det blir knasigt när det kommer påståenden och hiskeliga rykten just exakt när politiken börjar bränna till.
Vi har sett det iom t.ex. Michael Wolfss bok "Fire and Fury" för att bara nämna ett exempel.

Hade slaskmedia (CNN, WaPo, Aftonbladet...) besinnat sig en aning hade man kanske haft en gnutta tilltro

Återigen, "sources say" och "allegedly" blir bara pinsamt.

Citat:
Vad i artikeln tyckte du var rent felaktigt?
Jag frågar av nyfikenhet och itne för att försöka ge dig ett läxförhör
Citera
2024-08-05, 22:08
Medlem
prominentens avatar
Du kunde inte ha sagt det bättre själv hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Vad sa han som var så bra? Att demokraterna försökte ta livet av Trump? När det var en av hans egna som fick honom att se utsatt och svag ut?
Citera
2024-08-05, 22:13
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Det är lugnt. Nej felaktigt eller korrekt kan jag inte uttala mig om men det blir knasigt när det kommer påståenden och hiskeliga rykten just exakt när politiken börjar bränna till.
Vi har sett det iom t.ex. Michael Wolfss bok "Fire and Fury" för att bara nämna ett exempel.

Hade slaskmedia (CNN, WaPo, Aftonbladet...) besinnat sig en aning hade man kanske haft en gnutta tilltro

Återigen, "sources say" och "allegedly" blir bara pinsamt.
De refererar till böcker som återger detta.
böckernas författare påstår själva att Melania omförhandlat sitt prenup.
Melania Trumps förra stabs chef påstår själv det.

Men visst. Jag förstår din skepsis inför massmedia. Du får gärna hänvisa till mer trovärdiga nyhetskanaler du hellre följer, ifall cnn, aftonbladet.se, wapo, ny times inte är att lita på.

Vilket medium skulle du ha rekommenderat mig för amerikansk politik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in