Citat:
Ursprungligen postat av
knash
Vem blev Trump tillsagd av att hålla sig till manus? Det är det jag inte fattar.
Trump vet exakt vad han gör när han exposar Rinos.
Jag antar även att du vet att Trump har en hel stab kring sig ang kampanjen, samt teleprompter.
Får han avvika från manus? Absolut.
Han är känd för att oklokt nog inte lyssna.
Jag antar du följt kampanjen och klimatet.
Att många republikaner i ledande position ber Trump att ägna sig åt sin motståndare Harris vad det beträffar politik.
Varför?
Det är tre månader kvar. Harris både går om och knappar in på mkt kort tid. Donationerna exploderar.
Ska då Trump ägna sig en personlig vendetta?
Är det smart att ge sig på en populär governör just där?
Ska narcissisten gnälla i en stat han behöver vinna?
Swing state... Battleground...
Högst troligt inte.
Det skapar även spänningar inom partiet vilket absolut inte är att föredra inför upploppet.
Sen kan du bejubla Trump bäst du vill.
Gnälla över media.
Tro att han vet vad han gör.
I couldn't care less.
Jag hoppas dock han fortsätter lika dåraktigt som han gjort de senaste 14 dagarna - det ger Harris vind i seglen.
"Why in the world would Donald Trump repeatedly attack a GOP governor, in his own competitive state, with three months remaining before Election Day?"
"Donald Trump picked a new fight Saturday with Georgia’s Republican governor as he campaigned in the key swing state where he’s looking to avenge his narrow 2020 loss — a defeat he continues to blame on GOP officials for not giving into his false theories of election fraud."
" It’d probably be an overstatement to say the 2024 candidate attacked Kemp more than Vice President Kamala Harris, but it was close.
Perhaps most importantly, though, the former president singled out the Georgia governor for failing to commit election fraud to benefit him in 2020."
" Kemp didn’t help Trump cheat four years ago, and he did little to boost his primary candidacy four months ago, so the former president felt justified in throwing a tantrum — indifferent to electoral and/or strategic considerations."
https://www.google.com/amp/s/www.msnbc.com/msnbc/amp/shows/maddow/blog/rcna165156