2024-08-05, 13:08
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Precis. Men det är nog inte "Trump-kampanjen" per se.
Det är nog själva centralfiguren som ställer till det, ökänd för att inte lyssna till rådgivare.

Fortsätter han så här så imploderar det väl...
Jag tycker att hans VP kandidat ställt till med så mycket negativa rubriker att Donald Trump tvingats kaosa i medier och på hans truth social, för att vända medias fokus mot Donald och sedan mot det han kallar för " fake news - witch hunt"
DET är allt hans kampanj går ut på. Han har ingen politik att erbjuda väljare annat än att han är arg och ska hämnas

Nu har ni säkert hört det förut men han postade riktigt crazy shit på truth social förra veckan.
Citera
2024-08-05, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Jag tycker att hans VP kandidat ställt till med så mycket negativa rubriker att Donald Trump tvingats kaosa i medier och på hans truth social, för att vända medias fokus mot Donald och sedan mot det han kallar för " fake news - witch hunt"
DET är allt hans kampanj går ut på. Han har ingen politik att erbjuda väljare annat än att han är arg och ska hämnas

Nu har ni säkert hört det förut men han postade riktigt crazy shit på truth social förra veckan.
Ser inte direkt att Trump behövt kaosa för Vance.
Samma skrot och korn som kaosar väldigt bra var och en för sig.
Vance har likaväl tagit Trump i försvar när han kritiserats för alla personangrepp av låg nivå på Harris (som då retar upp olika grupper i populationen).

Totalt sett så börjar det luta åt att övriga, mer moderata republikaner, får ägna sig åt damage control.
Citera
2024-08-05, 13:57
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Vance har likaväl tagit Trump i försvar när han kritiserats för alla personangrepp av låg nivå på Harris (som då retar upp olika grupper i populationen).

Totalt sett så börjar det luta åt att övriga, mer moderata republikaner, får ägna sig åt damage control.
Jag tänker främst på att Vance retat upp swing voters och kvinnliga väljare i Atlantas förorter.

Skulle de negativa rubrikerna fortsatt en vecka till, Hade Donald Trump förlorat valet garanterat.

Han gör det han alltid gör. "titta här media. All fokus på mig . Jag sa precis något kontroversiellt om trans eller homosexuella eller migranter. Förhoppningsvis slutar ni täcka min VPs korkade uttalanden "
Citera
2024-08-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse

Citat:

Trumps utnämning av Vance är en katastrof för kampanjen och man pratar om att det är det sämsta VP-valet sedan 1972 så visst måste Trump kaosa rejält nu över att han inte kunde hålla huvudet kallt och tänka efter en extra gång innan han tog sitt beslut.

Ett viktigt slagträ tidigare för republikanerna har varit att man är hårdare mot kriminella än demokraterna men det blir svårt denna gång när man själv låter sig representeras av en dömd brottsling medan motståndaren, demokraterna, representeras av en tidigare åklagare, gissa om detta faktum kommer vevas om och om igen…….
Citera
2024-08-05, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Tillsagd av vem?

Trump har rally i Atlanta, Georgia såklart han kallar ut RINOS Kemp och Raffensberger för att de motsats sig alla förslag att stärka valsäkerheten inför valet 2024 och istället vill splittra partiets uppslutningen bakom Trump.

Trump har alltid och kommer försätta kalla ut RINOS som inte är lojala mot partiet och samtidigt endorsa riktiga republikaner så att folket enkelt veta vilka man kan lita på.

Såklart du inte begriper vad som pågår om du läser Cnn eller svd.
Vad är det du inte fattar?

Han gick som vanligt utanför manus och han är på valkampanj inför presidentval.

Att öht ägna tid åt att gnälla på en populär republikansk guvernör är tamejfan inte att hålla rätt fokus när Harris vinner mark.

.... Oavsett om jag citerat ur DN eller cnn.
Citera
2024-08-05, 16:19
Medlem
knashs avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar?

Han gick som vanligt utanför manus och han är på valkampanj inför presidentval.

Att öht ägna tid åt att gnälla på en populär republikansk guvernör är tamejfan inte att hålla rätt fokus när Harris vinner mark.

.... Oavsett om jag citerat ur DN eller cnn.
Vem blev Trump tillsagd av att hålla sig till manus? Det är det jag inte fattar.

Trump vet exakt vad han gör när han exposar Rinos.
Citera
2024-08-05, 16:41
Medlem
Citat:
Tillsagd av vem?

Trump har rally i Atlanta, Georgia såklart han kallar ut RINOS Kemp och Raffensberger för att de motsats sig alla förslag att stärka valsäkerheten inför valet 2024 och istället vill splittra partiets uppslutningen bakom Trump.

Bara för att förtydliga, när MAGA vill ”stärka valsäkerheten” menar de egentligen att de vill hindra människor från att rösta, finns få saker MAGA fruktar så mycket som ett högt valdeltagande.

Citat:
Trump har alltid och kommer försätta kalla ut RINOS som inte är lojala mot partiet och samtidigt endorsa riktiga republikaner så att folket enkelt veta vilka man kan lita på.

Låter riktigt bra 👍, bättre hjälp kan inte demokraterna få än att Trump endorsar ”riktiga” republikaner, att ni MAGA-Karens aldrig lär er…..
Citera
2024-08-05, 17:11
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Trumps utnämning av Vance är en katastrof för kampanjen och man pratar om att det är det sämsta VP-valet sedan 1972 så visst måste Trump kaosa rejält nu över att han inte kunde hålla huvudet kallt och tänka efter en extra gång innan han tog sitt beslut.

Ett viktigt slagträ tidigare för republikanerna har varit att man är hårdare mot kriminella än demokraterna men det blir svårt denna gång när man själv låter sig representeras av en dömd brottsling medan motståndaren, demokraterna, representeras av en tidigare åklagare, gissa om detta faktum kommer vevas om och om igen…….

Lugn och fin nu. Jag tror att dom flesta förstår skillnaden mellan civilrättsliga fall och tvister och verkliga kriminella brottsfall.

Likaså förstår dom som dom flesta experter medger se skillnad på politiska mål där man tänjer på tillämpningen av befintliga lagar av åklagare som gått till val på att göra precis detta i ett distrikt där man röstar 90% blått.

Faktum är att belysa detta är det bästa man kan göra om man vill bibehålla ett rättssystem som går efter kriminella som begår brott istället för att användas som ett politiskt verktyg.

Vad är det Vance har gjort? Det har jag missat totalt.
Citera
2024-08-05, 17:35
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Bara för att förtydliga, när MAGA vill ”stärka valsäkerheten” menar de egentligen att de vill hindra människor från att rösta, finns få saker MAGA fruktar så mycket som ett högt valdeltagande.

Låter riktigt bra 👍, bättre hjälp kan inte demokraterna få än att Trump endorsar ”riktiga” republikaner, att ni MAGA-Karens aldrig lär er…..
Naiva gosse, en vacker dag kommer du vara tacksam över det Trump gjort. Men förtillfället är du för ignorant för att för att förstå.
Citera
2024-08-05, 18:35
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Ett land kan ha tillväxt i ekonomin utan att det behöver betyda något positivt.

😊
Citera
2024-08-05, 18:38
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:

Såklart du inte begriper vad som pågår om du läser Cnn eller svd.
I Georgia kryssade väljarna för guvernör Kemp men valde sen att kryssa på någon annan för president, och för demokraterna till senaten.

RINO har blivit ett begrepp för alla republikaner som ogillar Trump.

Ordet republikan har blivit identiskt med namnet Trump.

Och därför kommer republikanerna att förlora återigen.

Donald Trump är hatad av en majoritet i USA. Och MAGA har blivit något man säger i affekt.
Citera
2024-08-05, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Vem blev Trump tillsagd av att hålla sig till manus? Det är det jag inte fattar.

Trump vet exakt vad han gör när han exposar Rinos.
Jag antar även att du vet att Trump har en hel stab kring sig ang kampanjen, samt teleprompter.
Får han avvika från manus? Absolut.
Han är känd för att oklokt nog inte lyssna.

Jag antar du följt kampanjen och klimatet.
Att många republikaner i ledande position ber Trump att ägna sig åt sin motståndare Harris vad det beträffar politik.

Varför?
Det är tre månader kvar. Harris både går om och knappar in på mkt kort tid. Donationerna exploderar.

Ska då Trump ägna sig en personlig vendetta?
Är det smart att ge sig på en populär governör just där?
Ska narcissisten gnälla i en stat han behöver vinna?

Swing state... Battleground...

Högst troligt inte.
Det skapar även spänningar inom partiet vilket absolut inte är att föredra inför upploppet.

Sen kan du bejubla Trump bäst du vill.
Gnälla över media.
Tro att han vet vad han gör.

I couldn't care less.

Jag hoppas dock han fortsätter lika dåraktigt som han gjort de senaste 14 dagarna - det ger Harris vind i seglen.

"Why in the world would Donald Trump repeatedly attack a GOP governor, in his own competitive state, with three months remaining before Election Day?"

"Donald Trump picked a new fight Saturday with Georgia’s Republican governor as he campaigned in the key swing state where he’s looking to avenge his narrow 2020 loss — a defeat he continues to blame on GOP officials for not giving into his false theories of election fraud."

" It’d probably be an overstatement to say the 2024 candidate attacked Kemp more than Vice President Kamala Harris, but it was close.

Perhaps most importantly, though, the former president singled out the Georgia governor for failing to commit election fraud to benefit him in 2020."

" Kemp didn’t help Trump cheat four years ago, and he did little to boost his primary candidacy four months ago, so the former president felt justified in throwing a tantrum — indifferent to electoral and/or strategic considerations."

https://www.google.com/amp/s/www.msnbc.com/msnbc/amp/shows/maddow/blog/rcna165156
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in