2024-08-02, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du får kontakta Karin Isaksson, uppenbarligen har hon en annan tolkning än dig.

Det är ingen tolkningsfråga. Du har fått underlaget länkat åt dig i sin helhet, men du klarar inte ens av att läsa det.

Citat:
De flesta hajjar nog att det är något i görningen annat en senlevererade telefoner.

”Nog” hit och dit. Du har dumförklarats av samtliga aktiva skribenter i denna tråd.

”De flesta” kan läsa och har dragit helt andra slutsatser än du. Slutsatser som baserats på faktuellt korrekta uppgifter.

Ska du säga någonting får du gott styrka det själv. Annars kan du fortsätta punda bort ditt miserabla liv. Jag skiter i vilket, men varje gång du skriver din smörja så kommer det att motbevisas med korrekta källor.
Citera
2024-08-02, 21:08
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Du får kontakta Karin Isaksson, uppenbarligen har hon en annan tolkning än dig.
De flesta hajjar nog att det är något i görningen annat en senlevererade telefoner.

Håller fullständigt med på den punkten!
Det är ju helt orimligt att FBI lägger ner en massa resurser på några hundra mobiltelefoner som folk blev blåsta på.
Citera
2024-08-02, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det är ju helt orimligt att FBI lägger ner en massa resurser på några hundra mobiltelefoner som folk blev blåsta på.

Vad exakt tror du att det är FBI är till för?

Trevligt att ni idioter funnit varann. Nu kan ni bråka om ifall det var sena leveranser eller bedrägeri.
Citera
2024-08-02, 21:42
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vad exakt tror du att det är FBI är till för?

Trevligt att ni idioter funnit varann. Nu kan ni bråka om ifall det var sena leveranser eller bedrägeri.

Du hade samma jargong mot mig när jag skrev att det måste finnas konton i andra länder med för det vore orimligt om det inte fanns det..... och sedan dök det upp konton i flera länder. Jag ägde dig då och vänta och se när det händer igen.
Citera
2024-08-02, 21:49
Citat:
och sedan dök det upp konton i flera länder. Jag ägde dig då och vänta och se när det händer igen.

Jaså gjorde det? Påminn mig, var kan jag läsa mer om Pablo Escobars konton världen över som du menar att Olof har tillgång till?

Olof själv nämnde ju enbart Schweiz, men jag har bra tålamod. Jag älskar att bli ägd.
Citera
2024-08-02, 21:54
Citat:
Du hade samma jargong mot mig när jag skrev att det måste finnas konton i andra länder med för det vore orimligt om det inte fanns det..... och sedan dök det upp konton i flera länder. Jag ägde dig då och vänta och se när det händer igen.

Medan du letar ska jag passa på att förklara för dig vad FBI är på en nivå som till och med ett efterblivet barn förstår.

USA är uppdelat i delstater där varje stat har sin egen jurisdiktion och lagar. FBI är poliskåren som utreder gränsöverskridande brottslighet, alltså brott som sker i utlandet eller inrikes där offer och förövare befinner sig i olika delstater eller länder.

När du nu har den kännedomen, tycker du att Olofs bedrägerier som utförts över internet med offer i fler delstater uppfyller kriteriet för att utredas av FBI?

Färglägg rätt svar i ditt arbetshäfte.
Citera
2024-08-02, 21:57
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Jaså gjorde det? Påminn mig, var kan jag läsa mer om Pablo Escobars konton världen över som du menar att Olof har tillgång till?

Olof själv nämnde ju enbart Schweiz, men jag har bra tålamod. Jag älskar att bli ägd.

Det finns i tråden, både det och lite annat som jag tog ned dig på jorden med.
Jag är väldigt nöjd och behöver inte leta upp något för egen del.
Citera
2024-08-02, 22:01
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Medan du letar ska jag passa på att förklara för dig vad FBI är på en nivå som till och med ett efterblivet barn förstår.

USA är uppdelat i delstater där varje stat har sin egen jurisdiktion och lagar. FBI är poliskåren som utreder gränsöverskridande brottslighet, alltså brott som sker i utlandet eller inrikes där offer och förövare befinner sig i olika delstater eller länder.

När du nu har den kännedomen, tycker du att Olofs bedrägerier som utförts över internet med offer i fler delstater uppfyller kriteriet för att utredas av FBI?

Färglägg rätt svar i ditt arbetshäfte.

Det går inte att argumentera mot någon som alltid förvränger eller hittar på vad den andra säger, Var har jag påstått att det inte uppfyller FBIs kriterier?. Jag återkommer när han blivit utlämnad och utredd för sina påstådda Escobarkopplingar. Jag har ett liv så jag kan inte sitta här jämt som du gör. Trevlig kväll!
Citera
2024-08-02, 22:03
Citat:
Det finns i tråden, både det och lite annat som jag tog ned dig på jorden med.
Jag är väldigt nöjd och behöver inte leta upp något för egen del.

Pratar du om Olofs egna konton som han använt för sina bedrägerier?

Eller menar du att Olof skulle ha använt den döde Pablos konton på Nordea där han förvarat miljarder kokainpengar för att flytta runt några hundra tusen?

Tyvärr kompis men du får försöka mer än så här om du skall krönas till trådens största idiot.

(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc

Vilka av följande är det du tror inte följer AEOI?

- JP Morgan i USA
- Wells Fargo i USA
- Bank of America i USA
- Nordea i Sverige
- Okänd bank i Abu Dhabi

Du behöver inte leta upp nåt! Shit vad du äger mig! Tönt.
Citera
2024-08-02, 22:08
Citat:

Citat:
Var har jag påstått att det inte uppfyller FBIs kriterier?

Det är ju heeeelt orimligt att FBI lägger ner en massa resurser på att göra sitt jobb! Tänk vad konstigt, en poliskår som utreder brott i sin jurisdiktion. Den har man ju aldrig hört innan.

Någon borde säga till FBI att göra nåt annat än precis vad de är till för!
Citera
2024-08-02, 22:20
Citat:
Vad har Olofs stämningsansökan mot Sverige att göra med om Escobars har konton över hela världen?

Citat:
För att USA så väldigt gärna vill ha honom och att det är osannolikt att det bara skulle finnas kvar just det kontot efter världens rikaste man.

Citat:
Så det är inte bara Schweiziska banker det handlar om.... I rest my case.

Olof: Använder sitt eget Nordea-konto för att begå bedrägeri.
cyberhawk: Pablo Escobar var Nordea-kund! Jag orkar inte kolla upp men jag äger dig!
Citera
2024-08-02, 22:40
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Olof: Använder sitt eget Nordea-konto för att begå bedrägeri.
cyberhawk: Pablo Escobar var Nordea-kund! Jag orkar inte kolla upp men jag äger dig!

Trodde Pablo hade danske bank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in