2024-10-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Ja jäklar, inga små summor direkt. Undra vad det är för pengar hon lever på. Har ju varit på resande fot sen Jabba åkte in.
Om man gör en kvalificerad gissning så kommer pengarna från Olofs bedrägerier. Hon skrev för ett tag sedan på IG att hon nu är efterlyst av polisen i Marbella. Att ryska polisen söker efter henne en gång i månaden hemma hos hennes föräldrar i Ryssland också.
Citera
2024-10-21, 18:24
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Om man gör en kvalificerad gissning så kommer pengarna från Olofs bedrägerier. Hon skrev för ett tag sedan på IG att hon nu är efterlyst av polisen i Marbella. Att ryska polisen söker efter henne en gång i månaden hemma hos hennes föräldrar i Ryssland också.

Så är det förmodligen men tycker att den kassan snart borde sina. Hur längesen var det han blåste pensionärer i USA typ 5 år, och så mycket kan väl inte scammandet i Escobars namn dragit in.
Citera
2024-10-21, 19:20
Citat:
Så är det förmodligen men tycker att den kassan snart borde sina. Hur längesen var det han blåste pensionärer i USA typ 5 år, och så mycket kan väl inte scammandet i Escobars namn dragit in.

Jag hade en teori ett tag.
Olof har ju en syrra som även hon är ekonomiskt brottslig. Hon har ju dragit in äckligt mycket pengar på sitt Think Pink.

Hon i sin tur tvättar pengar via Escobar Ink, och Olof köper/säljer konst och klockor.
Så min tanke var att hela Escobars "förmögenhet" är egentligen Think Pinks pengar

Vid betalningar via Escobar Inc stod ju Svettis som betalningsmottagare.

Så att hon är oskyldig och inte vet något om Olofs scams är ren bullshit
Senast redigerad av Gorgoroth 2024-10-21 kl. 19:22.
Citera
2024-10-21, 19:35
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Jag hade en teori ett tag.
Olof har ju en syrra som även hon är ekonomiskt brottslig. Hon har ju dragit in äckligt mycket pengar på sitt Think Pink.

Hon i sin tur tvättar pengar via Escobar Ink, och Olof köper/säljer konst och klockor.
Så min tanke var att hela Escobars "förmögenhet" är egentligen Think Pinks pengar

Vid betalningar via Escobar Inc stod ju Svettis som betalningsmottagare.

Så att hon är oskyldig och inte vet något om Olofs scams är ren bullshit

Skulle inte vara alls förvånande, sen har väl säkert Olofs pappa säkert haft ett lillfinger med i både det ena och det andra.
Citera
2024-10-21, 20:07
Citat:
Skulle inte vara alls förvånande, sen har väl säkert Olofs pappa säkert haft ett lillfinger med i både det ena och det andra.

Oja. Han var ju med Svettis och Olof överallt ett tag.
Ger mig fan på att ungen egentligen är hans och inte Olofs
Citera
2024-10-21, 20:21
Medlem
apanola IIs avatar
Det känns som stackars Olof K Gustafsson kommer att få fira julen på kåken, tanken bara slog mig idag. Den värmer på ett skadeglatt sätt.

Men det är lite trist att det inte är några uppdateringar m hans utlämning till USA, då den väl sker så blir det bra mycket mer intressant.

Någon som vet, får han räkna av tiden från häktningen mot ett kommande fängelsestraff?
Citera
2024-10-21, 20:33
Avstängd
Crabby88s avatar
Är det bekräftat att dom verkligen är släkt?
Citera
2024-10-21, 20:51
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Är det bekräftat att dom verkligen är släkt?
Tror Olof sagt att det är hans moster. Men vem vet?
Citera
2024-10-21, 20:55
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Varför sitta och kommentera när du uppenbarligen inte vet hur det funkar?

Varför gömma batterier när man kan köpa dom i kiosken på häktet/fängelset och varför då ens behöva gömma dom?

Sen finns det helt andra sätt att ladda batterier på en mobiltelefon utan batterier också. https://youtu.be/Vi_yiQHJTug

Men visst, kör du den omständiga vägen med att smuggla in powerbanks i röven, gömma dom, ladda upp dom. Det är helt upp till dig. Samtidigt så skall du balansera att hålla en mobiltelefon gömd också.

Lär dig läsa. Jag har redan skrivit om hemmagjorda laddare med vanliga batterier.
Citera
2024-10-22, 03:22
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Att Svetlana spenderar pengar det råder det inget tvivel om. Som exempel i Dubai där hon nu bor så äter hon dagligen på Summersalt beach club. Där kostar en Brunch för en person AED 559 inklusive husets dryck. AED betyder Emiratisk dirham om någon undrar. Så 559 AED är 1545.00 svenska kronor. Så vad hennes matkonto i månaden landar på är nog ganska rejält.
https://www.jumeirah.com/en/offers/c...runch-at-kayto
Just den här aspekten av sagan om Olof har varit lite konstig i tråden. Många som ägnat sig åt att försöka visa att Olof är närmast pank och inte lyckats med sina olika affärer. Samtidigt har karln trots allt i flera år flackat runt utomlands och det är inte billigt, inte ens i budgetvariant. Så en hel del pengar måste ha kommit in från något och vad det än är så vet vi att han inte haft något hederligt arbete.

För underhållningens skull hoppas jag Olof slipper ut snart. Skulle vara kul om han rymde och skrytshitpostade sina drygvideos från hemlig ort medan han producerade nya galenskaper att läsa om.
Citera
2024-10-22, 17:41
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Just den här aspekten av sagan om Olof har varit lite konstig i tråden. Många som ägnat sig åt att försöka visa att Olof är närmast pank och inte lyckats med sina olika affärer. Samtidigt har karln trots allt i flera år flackat runt utomlands och det är inte billigt, inte ens i budgetvariant. Så en hel del pengar måste ha kommit in från något och vad det än är så vet vi att han inte haft något hederligt arbete.

För underhållningens skull hoppas jag Olof slipper ut snart. Skulle vara kul om han rymde och skrytshitpostade sina drygvideos från hemlig ort medan han producerade nya galenskaper att läsa om.

Jag tror inte att han har varit utfattig, men inte den miljardär han har utgett sig för att vara. Några miljoner har han uppenbarligen satt sprätt på under åren. Men det kan ju å andra sidan kan ju vem som helst göra om man säljer sitt hus, och Olof har inget hus vad jag vet

Men du glömmer en viktig aspekt.

Olof (och Svetlana?) är en scammer! Varför tror du att han reser runt och bor på olika ställen? Han tar in en vecka på ett hotell eller Airbnb med falskt kontokort, för att försvinna från platsen utan att betala... Övertygad om att det är så han allt som oftast gör.

Och för underhållningens skull hoppas jag att du blir scammad på en större summa pengar då du uppenbarligen inte gillar rättvisa.
Citera
2024-10-22, 21:18
Medlem
drinksareonmes avatar
Svetlana hade alltså tänkt att stanna i Dubai 3-4 månader men har redan tröttnat. Vill istället hyra en enorm villa med pool på Bali eller i Thailand.
Verkar skita totalt i Olof 😁.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in