Citat:
Det var Olofs mamma som anmälde pappan. Se 13.30 in i denna video.
https://www.youtube.com/watch?v=GVP5HEP6KkM
https://www.youtube.com/watch?v=GVP5HEP6KkM
Det stämmer inte. För övrigt är det jag som är källan till uppgiften att Olof blåst pensionärer som videon du länkat till handlar om:
(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc
Georg blev angiven av Olof, som lämnade in både hårddiskar och ammunition för att få pappan fälld. För vad som helst, bara han fick problem.
Fadern spekulerade i att mamman skulle ha manipulerat Olof att göra anmälan, men det var Olof som anmälde.
Citat:
Han [Olof] hade i hemlighet, sedan våldet trappats upp, samlat bildbevis angående faderns böjelser och förvarade materialet på en hårddisk.
Citat:
Han [pappan] antar att Olof är frustrerad över att denne inte fick ta över ”företagen” och att gymnasiebetygen inte räckte till för att komma in på juristlinjen eller Handelshögskolan.
Han har avböjt flera av Olofs affärsförslag och föreslagit att sonen skulle kontakta skolkurator för att eventuellt komma i förbindelse med barn och ungdomspsykiatrin.
Han har avböjt flera av Olofs affärsförslag och föreslagit att sonen skulle kontakta skolkurator för att eventuellt komma i förbindelse med barn och ungdomspsykiatrin.
Citat:
När han [Olof] letade efter sitt pass hade han också hittat ammunition som fadern gömt. Han såg till att polisen fick tillgång till såväl hårddisk som ammunition.
https://www.youtube.com/watch?v=OOUNSuC0CNI&t=1193s
Olof: Men det som hände då var att eh... På min artonårsdag, det var den som förändrade allt faktiskt.
Victor: Mmm..
Olof: Min farsa, han blev arresterad. Vi hade en stor fight. Jag vet inte hur mycket jag kan säga eftersom det var en stor förundersökning och han satt inne för det. Men ehh, basically... Jag ville ha mina företag. Det var 13:e Maj, det var en Fredagkväll tror jag. Det var fucking Fredag den trettonde tror jag. Och ehh... min farsa tog ur alla telefonlinjer. Han är sån här riktig soldat, han är skitstrikt. På den tiden. Nu är han chill. Men ehh, iallafall. Och ehh... polisen kom och de tog min farsa för vapenbrott. Det var en stor fight. Han satt inne i ungefär 60 dagar. Här i Sverige då. Han blev dömd, satt inne för vapenbrott.
Victor: 60 dagar?
Olof: Ja, runt 60 dagar. Det är inte så mycket men... Ja, han skulle blivit dömd för andra grejer men han blev bara dömd för vapenbrott.
Victor: Men 60 dagar för vapenbrott... Vad var det för kniv? Nä men, typ. Alltså...
Olof: Det var typ AK-47 patroner bara, fast inte själva vapnet.
Victor: Men han måste ha blivit frikänd?
Olof: Nej, han blev dömd.
Victor: Men han kan inte få 60 dagar...
Olof: Han är kommunpolitiker Stockholms läns landstings Sossepolitiker så... Ja, han fick 60 dagar bara. Du kan Googla det här, det finns på Lexbase eller whatever.
Victor: Fast det är inte möjligt. Du vet det, va?
Olof: Men då är han fucking kung. Höhöhöhö! Det har hänt! Kolla min Flashback-tråd! Där finns hela förundersökningsprotokollet.
Victor: Mmm...
Olof: Hela FUPen... Alla mina haters har hittat det redan.