2024-03-19, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det var Olofs mamma som anmälde pappan. Se 13.30 in i denna video.
https://www.youtube.com/watch?v=GVP5HEP6KkM

Det stämmer inte. För övrigt är det jag som är källan till uppgiften att Olof blåst pensionärer som videon du länkat till handlar om:

(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc

Georg blev angiven av Olof, som lämnade in både hårddiskar och ammunition för att få pappan fälld. För vad som helst, bara han fick problem.

Fadern spekulerade i att mamman skulle ha manipulerat Olof att göra anmälan, men det var Olof som anmälde.

Citat:
Han [Olof] hade i hemlighet, sedan våldet trappats upp, samlat bildbevis angående faderns böjelser och förvarade materialet på en hårddisk.

Citat:
Han [pappan] antar att Olof är frustrerad över att denne inte fick ta över ”företagen” och att gymnasiebetygen inte räckte till för att komma in på juristlinjen eller Handelshögskolan.

Han har avböjt flera av Olofs affärsförslag och föreslagit att sonen skulle kontakta skolkurator för att eventuellt komma i förbindelse med barn och ungdomspsykiatrin.

Citat:
När han [Olof] letade efter sitt pass hade han också hittat ammunition som fadern gömt. Han såg till att polisen fick tillgång till såväl hårddisk som ammunition.

https://www.youtube.com/watch?v=OOUNSuC0CNI&t=1193s

Olof: Men det som hände då var att eh... På min artonårsdag, det var den som förändrade allt faktiskt.
Victor: Mmm..
Olof: Min farsa, han blev arresterad. Vi hade en stor fight. Jag vet inte hur mycket jag kan säga eftersom det var en stor förundersökning och han satt inne för det. Men ehh, basically... Jag ville ha mina företag. Det var 13:e Maj, det var en Fredagkväll tror jag. Det var fucking Fredag den trettonde tror jag. Och ehh... min farsa tog ur alla telefonlinjer. Han är sån här riktig soldat, han är skitstrikt. På den tiden. Nu är han chill. Men ehh, iallafall. Och ehh... polisen kom och de tog min farsa för vapenbrott. Det var en stor fight. Han satt inne i ungefär 60 dagar. Här i Sverige då. Han blev dömd, satt inne för vapenbrott.
Victor: 60 dagar?
Olof: Ja, runt 60 dagar. Det är inte så mycket men... Ja, han skulle blivit dömd för andra grejer men han blev bara dömd för vapenbrott.
Victor: Men 60 dagar för vapenbrott... Vad var det för kniv? Nä men, typ. Alltså...
Olof: Det var typ AK-47 patroner bara, fast inte själva vapnet.
Victor: Men han måste ha blivit frikänd?
Olof: Nej, han blev dömd.
Victor: Men han kan inte få 60 dagar...
Olof: Han är kommunpolitiker Stockholms läns landstings Sossepolitiker så... Ja, han fick 60 dagar bara. Du kan Googla det här, det finns på Lexbase eller whatever.
Victor: Fast det är inte möjligt. Du vet det, va?
Olof: Men då är han fucking kung. Höhöhöhö! Det har hänt! Kolla min Flashback-tråd! Där finns hela förundersökningsprotokollet.
Victor: Mmm...
Olof: Hela FUPen... Alla mina haters har hittat det redan.
Citera
2024-03-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det stämmer inte. För övrigt är det jag som är källan till uppgiften att Olof blåst pensionärer som videon du länkat till handlar om:

(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc

Georg blev angiven av Olof, som lämnade in både hårddiskar och ammunition för att få pappan fälld. För vad som helst, bara han fick problem.

Fadern spekulerade i att mamman skulle ha manipulerat Olof att göra anmälan, men det var Olof som anmälde.

https://www.youtube.com/watch?v=OOUNSuC0CNI&t=1193s

Olof: Men det som hände då var att eh... På min artonårsdag, det var den som förändrade allt faktiskt.
Victor: Mmm..
Olof: Min farsa, han blev arresterad. Vi hade en stor fight. Jag vet inte hur mycket jag kan säga eftersom det var en stor förundersökning och han satt inne för det. Men ehh, basically... Jag ville ha mina företag. Det var 13:e Maj, det var en Fredagkväll tror jag. Det var fucking Fredag den trettonde tror jag. Och ehh... min farsa tog ur alla telefonlinjer. Han är sån här riktig soldat, han är skitstrikt. På den tiden. Nu är han chill. Men ehh, iallafall. Och ehh... polisen kom och de tog min farsa för vapenbrott. Det var en stor fight. Han satt inne i ungefär 60 dagar. Här i Sverige då. Han blev dömd, satt inne för vapenbrott.
Victor: 60 dagar?
Olof: Ja, runt 60 dagar. Det är inte så mycket men... Ja, han skulle blivit dömd för andra grejer men han blev bara dömd för vapenbrott.
Victor: Men 60 dagar för vapenbrott... Vad var det för kniv? Nä men, typ. Alltså...
Olof: Det var typ AK-47 patroner bara, fast inte själva vapnet.
Victor: Men han måste ha blivit frikänd?
Olof: Nej, han blev dömd.
Victor: Men han kan inte få 60 dagar...
Olof: Han är kommunpolitiker Stockholms läns landstings Sossepolitiker så... Ja, han fick 60 dagar bara. Du kan Googla det här, det finns på Lexbase eller whatever.
Victor: Fast det är inte möjligt. Du vet det, va?
Olof: Men då är han fucking kung. Höhöhöhö! Det har hänt! Kolla min Flashback-tråd! Där finns hela förundersökningsprotokollet.
Victor: Mmm...
Olof: Hela FUPen... Alla mina haters har hittat det redan.
Tvivlar inte på dina uppgifter men i videon så visar Anjo ett papper på att det är mamman som gjort anmälan. Men du har säker rätt då du verkar ha koll på läget så jag backar.
Citera
2024-03-19, 17:13
Citat:
Tvivlar inte på dina uppgifter men i videon så visar Anjo ett papper på att det är mamman som gjort anmälan. Men du har säker rätt då du verkar ha koll på läget så jag backar.

Hittar tyvärr inte det exakta citatet från domen men jag önskar att jag gjorde det. Domen har försvunnit från nätet (man kan ju gissa varför) och jag minns ärligt talat inte vilken hårddisk det kan liggas på.

Det enda jag hittar som styrker det konkret är egentligen min egen beskrivning av samma sak när jag hade domen tillgänglig 2021:

Citat:
Fadern nekar till samtliga anklagelser utom innehavet av ammunition, och frikändes för misshandel. Han säger istället att det är Olof som varit aggressiv under sin uppväxt och att han manipulerats till att ljuga av sin mor:

Citera
2024-03-19, 17:16
Medlem
Citat:
Hittar tyvärr inte det exakta citatet från domen men jag önskar att jag gjorde det. Domen har försvunnit från nätet (man kan ju gissa varför) och jag minns ärligt talat inte vilken hårddisk det kan liggas på.

Det enda jag hittar som styrker det konkret är egentligen min egen beskrivning av samma sak när jag hade domen tillgänglig 2021:

Jag tror faktiskt på dig och du har järnkoll märker jag.
Citera
2024-03-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hur menar du att han inte skulle va en mytoman? Bevisa dessa utmätta tillgångar istället för att snacka skit.

Det står i FUP och stämningsansökan. Har du satt en kastrull på huvet månne?
Citera
2024-03-19, 17:47
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Såg en video om Olof på Youtube för några år sedan där det var en tidigare klasskamrat som intervjuade Olof. Han hade kollat upp vem som ägde Ferrarin och påstod att det var Svetlana. Nu hittar jag inte den videon men om någon vet vilken jag menar så finns det där vad han sa.
Ferrarin är fortfarande registrerad i Sverige. Den står som avställd sedan 240118.
Den har inte bytt ägare sen 201005 då Olof tog in den. Bilen är intagen som tullfritt flyttgods och det kan bara ha varit genom Olof då Svetlana inte är svensk medborgare.

Vad folk säger i youtube-filmer är inte lika sant jämfört med vad Transportstyrelsens webtjänster säger.
Det enda som är "Svetlana" med bilen är att en panel över handskfacket är broderat med hennes namn.
Citera
2024-03-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Ferrarin är fortfarande registrerad i Sverige. Den står som avställd sedan 240118.
Den har inte bytt ägare sen 201005 då Olof tog in den. Bilen är intagen som tullfritt flyttgods och det kan bara ha varit genom Olof då Svetlana inte är svensk medborgare.

Vad folk säger i youtube-filmer är inte lika sant jämfört med vad Transportstyrelsens webtjänster säger.
Det enda som är "Svetlana" med bilen är att en panel över handskfacket är broderat med hennes namn.
Känner till hela historien nu och har lärt mig att inte lita på någon när det gäller Olof. Vad är den allmänna uppfattningen i tråden var Olofs pengar kommer ifrån. Är det lånebedrägerierna i USA och en massa småbedrägerier eller?

Om Olofs Ferrari som har körförbud nu.
Körförbudsorsak
Utebliven kontrollbesiktning
Följande brister finns konstaterade för åtgärd
BATTERI (4.13) FASTSÄTTNING BRISTFÄLLIG
VARNINGSTRIANGEL (7.4) SAKNAS
Citera
2024-03-19, 18:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Lugnt och fint nu.
Hur länge kan han sitta häktad?
Sannolikt blir det väl US sedan?
Citera
2024-03-19, 19:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Lugnt och fint nu.
Hur länge kan han sitta häktad?
Sannolikt blir det väl US sedan?
Julian Assange har väl varit häktad ett par år nu?
Citera
2024-03-19, 19:18
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Vad menar Victor med att det inte är möjligt att Georg fick sitta 60 dagar? Jag kan typ ingenting om vapenbrott, men vad menar han?
Citera
2024-03-19, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vad menar Victor med att det inte är möjligt att Georg fick sitta 60 dagar? Jag kan typ ingenting om vapenbrott, men vad menar han?

Victor som gammal kriminell känns som någon man kan lita på i såna frågor. 60 dagar är väl för lågt om man frihetsberövas för vapenbrott antar jag.

Och Victor hade ju helt rätt om att Olof snackade skit om att pappan satt 60 dagar för vapenbrott.

Han var anhållen och häktad i 34 dagar för misstanke om grov fridskränkning, vilket ogillades, men han dömdes till böter på 7,500 spänn för ammunitionen.

Citat:
Begångna brott
Vapenbrott 9 kap 1 § 3 st vapenlagen (1996:67)
Påföljd m.m.
Dagsböter 30 å 250 kr

Följande åtal ogillas
Grov fridskränkning stämningsansökan 2011-06-14
Skadestånd
Olof Gustafssons skadeståndsyrkande ogillas.
Förverkande och beslag
I beslag tagna patroner förklaras förverkade. Beslaget ska bestå
(Polismyndigheten i Stockholms län; beslagsliggare 2011-0201-BG14718 p. 1-4).
Brottsofferfond
Den tilltalade åläggs att betala en avgift på 500 kr enligt lagen (1994:419) om
brottsofferfond.

Yrkanden
Åklagaren har yrkat i enlighet med domsbilagorna 1 och 2.
Olof Gustafsson har biträtt åtalet i domsbilaga 2 och yrkat skadestånd av Georg
Gustafsson med 55 000 kr, varav 50 000 kr för kränkning och 5 000 kr avseende
sveda och värk. På beloppet har yrkats ränta enligt 6 § räntelagen från den 14 maj
2011 till dess betalning sker.
Georg Gustafssons inställning till de yrkanden som framställts gentemot honom
redovisas nedan.
Till följd av påståendet om att Georg Gustafsson skulle ha gjort sig skyldig till grov
fridskränkning har han varit berövad friheten som anhållen och häktad mellan den
14 maj 2011 och den 17 juni 2011
.

Man kan ju tolka situationen vidare här också. Domen nämner att Olof samlat bevis på en hårddisk för att kartlägga Georgs ”böjelser”, utöver dokumentation på skador.

Det tillsammans med påståendet att Georg skulle ha tittat på Olof genom ett hål då han bajsade (ett hål som Georg uppgav blev till för att Olof skadat dörren i ett raseriutbrott), får det att verka som att Olof anklagat fadern för allt mellan himmel och jord.

Det har varit misshandel, nästintill psykologisk tortyr, Olof ska ha blivit kallad för judesvin (hans mamma är iranier). Det har samlats bevis, som åklagaren avfärdat och domstolen inte tittat på, om faderns ”böjelser” (typ semesterbilder?), och anklagelser om att Georg skulle spionerat på Olof när han bajsade.

Olof har ju försökt få hans pappa att framstå som en riktigt sjuk jävel. Han gjorde allt han kunde för att sätta dit sin egen far, och det enda som bet var ammunitionen som han lämnade till polisen.

Det hela ter sig väldigt lustigt med tidigare anekdoter i tråden av folk som vuxit upp på Ekerö och sett pappan valla Olof i skogen för att han var så jävla fet.

Och trots falska anklagelser, angiveri och Olofs allmänna CP-beteende så väljer fadern att vara väldigt närvarande i hans liv. Den enda rimliga förklaringen som jag ser det, som skulle göra att Georg accepterar denna historik och väljer att glömma, är att Olof Gustafsson är riktigt jävla sjuk i huvudet. Alltså allvarligt, något otroligt jäkla sjuk.

Ingen pappa hade tolererat sådan behandling om det inte kunde ursäktas med legitima skäl - sjukdom.
Citera
2024-03-19, 19:41
Medlem
drinksareonmes avatar
Alla minns väl detta guldkornet (Olof messar Wallenberg)

https://www.imagevenue.com/ME15J7IO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in