2024-08-02, 10:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ja det också...allt utom att hon är på sjukhus, och varför fick hon ont i magen?
Ja jag tycker också det är skumt. Det och att mamman tog A och drog. Men vi kanske övertolkar.
Citera
2024-08-02, 10:20
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Kan hon känna empati som jag tror vissa hävdar att hon kan så kan hon må dåligt om hon skadat hunden så att den hamnat på sjukhus.

Skulle antagligen må ännu sämre om hon fick reda på att de dessutom tvingats avliva hunden på grund av vad hon gjort.
Det var ju så min tanke gick
Citera
2024-08-02, 10:22
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Med tanke på att hon är på fyraåringsnivå skulle man väl hellre ljugit ihop något om att hon sprungit till skogs, jagat en hare. Om då chansen fanns att hon kunde komma hem vill säga.
Fast farfar hävdar att det bara är ibland hon är som en 4 åring..
Citera
2024-08-02, 10:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Fast farfar hävdar att det bara är ibland hon är som en 4 åring..

I vilket sammanhang sa han det?
Citera
2024-08-02, 10:31
Medlem
Citat:
Man får ju känslan av att han varit på hemmaplan en hel del om man ska tro anmälningarna. Då han har haft synpunkter angående personalen i det mesta...

Personal som han själv dessutom har valt att anställa!

Hoppas att han inte får den möjligheten i det nya boendet som kommunen valt att kosta på kvinnan.

Jag tror att denna vuxna kvinna skulle må bättre av att hennes föräldrar får besökstider. Hon är inte i behov av att personal ska behöva ta hänsyn till föräldrarnas "tyckande", ev behöva vara oroliga för att bli uppsagda om det inte passar dom.
En stark 23/24-åring som är som en 4-åring behöver personer som vågar säga emot. Då lär sig även en 4-åring vad som är rätt/fel.
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-08-02 kl. 10:58.
Citera
2024-08-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Förstår inte varför du håller på och ältar om att dottern inte är något barn. Jag har inte sett någon som påstått det och jag har definitivt inte gjort det. Däremot lär det ha sagts att hon är på en 4-årings nivå, och om så är fallet, ja då är hon som ett barn oavsett vilken ålder hon har, och det är ju också därför hon har en förvaltare.

Du skriver om det du "läst" och om huruvida man får tro det. Du får tro vad du vill, men om du inbillar dig att det du tror också är sanningen, då kan du vara ute och cykla rejält.

Det är märkligt hur du påstår att dottern är utan empati mot Essie, det har du baserat, antar jag, på att att du "läst" och valt att tro på att dottern har varit våldsam mot Essie när hon blir utåtagerande. Men du verkar inte ha funderat minsta lilla på att hon i de situationerna inte visar empati mot någon enda person, samt att det enligt domstolsdokument framkommit att hon blir utåtagerande bara någon gång varannan vecka, i snitt. Påstår du att hon saknar empati mot Essie även under alla annan tid under dessa två veckor när hon inte är utåtagerande, och vad grundar du i så fall det på?
Annars kanske du skall tänka till lite och fundera över hur vardagen ser ut kring dottern, inte bara under den stund varannan vecka som hon blir utåtagerande, utan också under alla annan tid i hennes vardag!
Nu kan inte en domstol fastslå vad som gäller när A har sina utbrott. De dömde utifrån de exempel som pappan hade listat i överklagandet för att få dubbelbemanning. Han skrev troligtvis endast de grövre utbrotten då han vet att mindre utbrott inte är fog nog för att mjölka mer pengar från försäkringskassan.

Vad gäller A diagnoser är det ju högst oklart och kanske ej ens relevant? Farfar hade väl sagt att ibland är hon som en fyraåring? Han kanske menar att vid utbrotten så är hon som en fyraåring. Finns bilder på henne som talar emot att hon låg på en 4-årings nivå konstant. Att hon nu som vuxen behöver stöd i livet är ganska självklart, men hon är inte ett barn. Vem vet, en god man kanske skulle räcka för att hon bättre skulle utvecklas som person. Alternativt en förvaltare som är fristående från familjen (läs: pappan).
Citera
2024-08-02, 11:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
I vilket sammanhang sa han det?
På sin fb
Citera
2024-08-02, 11:04
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Personal som han själv dessutom har valt att anställa!

Hoppas att han inte får den möjligheten i det nya boendet som kommunen valt att kosta på kvinnan.

Jag tror att denna vuxna kvinna skulle må bättre av att hennes föräldrar får besökstider. Hon är inte i behov av att personal ska behöva ta hänsyn till föräldrarnas "tyckande", ev behöva vara oroliga för att bli uppsagda om det inte passar dom.
En stark 23/24-åring som är som en 4-åring behöver personer som vågar säga emot. Då lär sig även en 4-åring vad som är rätt/fel.
Instämmer, men som jag förstått så är det gränssättning som triggar henne...så de fick inte säga nej🫣
Citera
2024-08-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Nu kan inte en domstol fastslå vad som gäller när A har sina utbrott. De dömde utifrån de exempel som pappan hade listat i överklagandet för att få dubbelbemanning. Han skrev troligtvis endast de grövre utbrotten då han vet att mindre utbrott inte är fog nog för att mjölka mer pengar från försäkringskassan.

Vad gäller A diagnoser är det ju högst oklart och kanske ej ens relevant? Farfar hade väl sagt att ibland är hon som en fyraåring? Han kanske menar att vid utbrotten så är hon som en fyraåring. Finns bilder på henne som talar emot att hon låg på en 4-årings nivå konstant. Att hon nu som vuxen behöver stöd i livet är ganska självklart, men hon är inte ett barn. Vem vet, en god man kanske skulle räcka för att hon bättre skulle utvecklas som person. Alternativt en förvaltare som är fristående från familjen (läs: pappan).

Förvaltningsrätten dömde efter läkarutlåtande också inte bara pappans ord och försäkringskassan underlag, samt domen i tingsrätten om förvaltareskap på henne
Citera
2024-08-02, 11:12
Medlem
Citat:
Instämmer, men som jag förstått så är det gränssättning som triggar henne...så de fick inte säga nej🫣

"Inte säga nej", enl pappan?

Om det är så han har uppfostrat sin dotter så är det dags att någon tar över!

"Fri uppfostran" är något som brukar straffa sig...
Citera
2024-08-02, 11:23
Medlem
Farfar hade lagt upp detta på hunden Molly om ni inte sett detta redan

https://www.facebook.com/share/v/dfyJ9hVSKNYGozXs/?mibextid=UalRPS

https://www.facebook.com/share/v/VnU42eVrq9mcEwau/?mibextid=UalRPS

Januari & Februari 2023

Varav ena är besök från T*mas, gissar på han som uttalade sig som är reggad ägare på Molly T*mas T*rkelss*n
Citera
2024-08-02, 11:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Jag reagerade på 3 saker i hans tidiga uttalande..."A har åkt bort hon har så ont i magen, vi har sagt att Essie är på sjukhus samt måste snart säga att Essie gått bort"
Jag kanske tolkar in fel, men konstiga uttalande och sätt att hantera försvinnandet av en hund. Hade väl varit lindrigare för dottern att säga att någon stulit hunden i så fall...
Jag låg och tänkte på just det där ”Essie har åkt till sjukhus”
Varför säger man så?
Jag tror att dom har sagt det till A gör att hon skadat hunden så mycket att den dog.
Föräldrarna ville inte att det skulle bli kaos hemma och därför sa dom att hon var på sjukhuset.
För mig så känns det mest logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in