2024-07-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maditau
Va, finns det en katt hos den familjen? Det är absolut inte bra, utifrån din beskrivning av hur A har behandlat hunden, så borde den familjen få djurförbud och katten bort snarast.

Önskade att någon/några kunde skicka in massa tips till media, så får alla som swishade pengar till familjen reda på hur saker och ting ligger till hos familjen.

Ja katt finns. Och det är sagt att den katten ska med nu när hon flyttar idag till nya stället. Det finns ett namn, Snövit, men jag vet inte om de haft flera katter eller om det bara är denna Snövit. Jag är väldigt, väldigt orolig för en katt som bor med en så grovt våldsam person, som hotat personalen till livet med knivar och stryptag, och som skadat och skrämt Essie.
Citera
2024-07-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Ja, själv tror jag ju att pappan larmades till boet, för att dottern gott "bananas" och sparkat/misshandlat Essie så denna började att krampa eller blev skadad på annat vis. Så därför var han och mamman där samtidigt. Så "tog de hand om det", eller den ena och sen larmade de "media".

Men det är min teori och då finns inte Essie längre. Så jag föredrar den som florerade ett tag om någon med jobb på SVA, som visste var Essie befinner sig? Någon fortsättning på det?

Poolen var väl den som assistenterna skulle bada med A i. När Essie skulle förgås i värmen. Dock har jag ännu inte uppfattat vem som skulle ha dubbla tamponger, eller var den ens kom ifrån?

Tanden skall ha blivit utdragen. Men anledning, eller när vet jag inte.

Men jag är precis lika arg som du, om inte argare. Jag hoppas på ett kommande "Lex Essie" som skall skydda såväl djur, från att behöva "ägas"(handhas) av pskykiskt inkapabla, men även någon sorts försvar för dem som är personliga assistenter, som jag till mesta del tror att består av unga och nysvenskar. Att skulle yrkeskategorin upphöjas, så skulle ju erfarenhet och utbildning krävas. Eller som vid dubbelbemaning, att åtminstone ena är äldre, livserfaren från Sverige.
Det är en assistent som berättat att hon inte kunde bada i poolen med A (när A ville bada) för att hon hade mens. Pappan hade då sagt åt assistenten att trycka in två tamponger och göra sitt jobb.

Finns många unga svenska tjejer som precis gått ut gymnasiet som arbetar som assistenter. Man får uppfattningen att det inte jobbade äldre erfarna assistenter hos familjen då de inte hade gått att köra med på samma sätt.
Citera
2024-07-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Du är inte den första som beskriver hunden på det sättet utifrån bilder...
Som sagt, har precis hoppat in i tråden så missat nog en hel del info i inläggen här.

Tänker att lägger du upp en sån bild på Essie i gruppen Essie ska hem så måste du fan vara IQ-befriad som inte begriper att normala människor ser en skräckslagen hund!
Citera
2024-07-29, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag är orolig för katten som ska finnas. Om A tagit om nosen på Essie och hållit för så Essie inte fick luft, tagit in henne i badrummet och sprutat vatten på henne, skrikit i örat, sparkat ner henne från soffan. Vilket våld har då katten utsatts för? Hur mycket skador har katten? Är det någon snäll assistent som vågar stå upp för den? För A:s föräldrar verkar ju se djuren som leksaker som kan hanteras hur våldsamt som helst. Det är ju skrämmande lätt att skaffa en ny söt kattunge på blocket när den ena är ”borta” eller ”förbrukad”.

Jag önskar verkligen att Charlott* Ö hade haft integritet och heder att tala om vad som hänt med Essie. Jag är övertygad om att hon vet.

Det är jag med. Verkligen orolig.
Citera
2024-07-29, 23:58
Avslutad
Citat:
Ja katt finns. Och det är sagt att den katten ska med nu när hon flyttar idag till nya stället. Det finns ett namn, Snövit, men jag vet inte om de haft flera katter eller om det bara är denna Snövit. Jag är väldigt, väldigt orolig för en katt som bor med en så grovt våldsam person, som hotat personalen till livet med knivar och stryptag, och som skadat och skrämt Essie.

Tipsa LS.
Citera
2024-07-29, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Som sagt, har precis hoppat in i tråden så missat nog en hel del info i inläggen här.

Tänker att lägger du upp en sån bild på Essie i gruppen Essie ska hem så måste du fan vara IQ-befriad som inte begriper att normala människor ser en skräckslagen hund!

Ja, att 31 000 personer (el hur många är det i FB-gruppen?) verkar missat det är bedrövligt.
Citera
2024-07-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maditau
Hon ska inte ha något djur alls anser jag utifrån beskrivningen och anmälningar till Länsstyrelsen.
Hennes föräldrar kanske kan införskaffa ett gigantisk mjukisdjur som hon kan avreagera sig på. Ett dött ting som inte går att skada passar perfekt till henne.
Självklart ska inga djur få komma i närheten av henne.

Köp en boxboll som hon kan puckla på bäst hon vill!

Essie ska INTE hem om nu stackarn lever.
Citera
2024-07-30, 00:03
Medlem
Citat:

Hur vet du att katten finns? Jag vill inte verka otrevligt ifrågasättande, utan undrar mest, förbryllat, om du VET att hon har en katt? Samt hur du i sådana fall VET det?
Citera
2024-07-30, 00:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

nej, ta det som många med hunderfarenhet håller med dig om detta
ja men de som lägger upp de här bilderna lever i en bubbla där de själva är ofelbara kungar och då blir de inte heller självkritiska...
Citera
2024-07-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Ja, menade just hur det motiveras rent ekonomiskt. Vet att hon i dagsläget kostar kommunen nära fyrahundratusen per månad men det här lär väl knappast bli billigare?

Är inte assistansdelen över 20/h veckan en fråga för försäkringskassan?
Citera
2024-07-30, 00:07
Medlem
Citat:
Usch. Jag delar din oro. Den katten måste bort därifrån. Tyvärr känns det som att pappan i familjen kommer göra allt i sin makt för att hans dotter ska få ha "assistansdjur."
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Tipsa LS.
Hur snabba är dom på att agera?
Citera
2024-07-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Hur vet du att katten finns? Jag vill inte verka otrevligt ifrågasättande, utan undrar mest, förbryllat, om du VET att hon har en katt? Samt hur du i sådana fall VET det?

Jag har läst vad assistenterna berättat om familjen på facebook. Men VET vet ju bara de som är på plats och det är inte jag. Jag är bara här i tråden.

Edit: I pappans facebookgrupp skriver han för 3 dygn sedan ett svar på artikeln i Enköpings tidning och säger att katten ska med till nya boendet när Amanda flyttar dit.
Kort klipp: ” Kommentar till artikel i dagens EP.

Vi föräldrar bor inte i vårat hus sedan 1 år och 8 månader sedan utan Amanda bor i vårt hus själv med din personal i väntan på sitt nya boende där både hund och katt skall följa med till.”
Senast redigerad av AnnaChiara 2024-07-30 kl. 00:15. Anledning: Hittade pappans ord om katten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in