2024-07-31, 23:22
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Precis något en woke människa uttrycker sig.

Ok, ja, jag vet inte vad jag ska svara på det. Jag vet inte ens vad Woke betyder.

Citat:
Använder du också gravida personer?

Nej, jag använder dem inte till något.

Citat:
Kön är en social konstruktion, eller?

Nej, det håller jag nog inte med om.

Citat:
I fucking knew, varje gång också, ni postmodernister är så jävla lätta att se och är lika patetiska varje gång

Haha, första gången på 50 år som något kallar mig postmodernist
Citera
2024-07-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Alla som söker till militären kanske inte vill bli navy seals? Bättre en bög som lägger om en skottskadads sår än ingen alls säger jag.

Du hetsar upp dig i onödan där du sitter på din kammare och dricker hämbränt i Piteå som ”en riktig man”.

Den som uppskattar ordet hen kan knappast lägga om ett sår. Blir krängt och dör vid fel pronomen. Lever uteslutande på internet , inlåsta modererade forum.
Citera
2024-07-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen
Vilka ska kämpa, dessa liberalfacister inom HBQT och woke-rörelsen?

För oss vanliga svenskar spelar det ingen roll vem som styr oss som EU, USA, Ryssland eller Kina för vi har redan gett upp vår suveränitet och självbestämmande och det finns inget att dö för. De få vikingarna som är kvar kommer inte att lyfta sina svärd och yxor. Det är eliten och bankerna som har något att förlora och vem äger i sin tur dom.

Försvarsmaktens rekryteringsmetoder och en kopia av USA:s och resultatet blir avhopp och en mindre och sämre armé. Det är dom tuffa killarna som vill vara riktiga soldater och inte män som klär ut sig i klänningar. Man skrattar bara åt dom för dom verkar inte begripa.

Nej, den korrekta förmuleringen ska vara till sista man och kvinna. Någon som definerar sig som "hen" är inte brukbar i krig eller i ett hårt liv efteråt.
Citera
2024-08-01, 00:09
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vilka ska kämpa, dessa liberalfacister inom HBQT och woke-rörelsen?

För oss vanliga svenskar spelar det ingen roll vem som styr oss som EU, USA, Ryssland eller Kina för vi har redan gett upp vår suveränitet och självbestämmande och det finns inget att dö för. De få vikingarna som är kvar kommer inte att lyfta sina svärd och yxor. Det är eliten och bankerna som har något att förlora och vem äger i sin tur dom.

Försvarsmaktens rekryteringsmetoder och en kopia av USA:s och resultatet blir avhopp och en mindre och sämre armé. Det är dom tuffa killarna som vill vara riktiga soldater och inte män som klär ut sig i klänningar. Man skrattar bara åt dom för dom verkar inte begripa.

Nej, den korrekta förmuleringen ska vara till sista man och kvinna. Någon som definerar sig som "hen" är inte brukbar i krig eller i ett hårt liv efteråt.

Det korrekta formuleringen är "till siste man" och inget annat. Män slåss just för att kvinnor ska vara säkra och så långt från fronten som möjligt. Att ha kvinnor i frontlinjen förstör moralen. Som sjukvårdare och lottor fungerar de.

Skillnaden mellan EU, Nato, DCA-avtalet och Kreml är att vi kan lämna de tre förstnämnda bara våra politiker bestämmer sig för det, men vi kan inte lämna en rysk ockupation med mindre än att vi gör väpnat uppror mot densamma.

Sedan har vi ända sedan 1970-talet haft politiker som sålt ut allt som gjort Sverige till Sverige, vilket är en ren katastrof som riskerar att sluta med vår undergång som folk, men det är ett lite för stort ämne för att diskutera i den här tråden.

Det är tragiskt alltsammans. Men grejen är den att jag inte tror att woke-ideologin håller för ett riktigt krig. Den kommer i själva verket att bli ett av krigets första offer. När skiten träffar fläkten kommer det att brista någonstans, wokeismen kastas ut och man börjar försöka rekrytera svenska patrioter.

Är vi då extremt jättekorkade så säger vi "nej, för ni har spottat på oss". Är vi lite klipskare så säger vi "självklart försvarar vi vårt land, det är ju det vi velat hela tiden", och när kriget är slut är FM bemannad av svenska patrioter - som inte tänker släppa det ifrån sig en gång till.

Hur är det "eliten och bankerna" som har något att förlora på att ryssen segrar i Ukraina och potentiellt fortsätter västerut? Genuint nyfiken på svaret.
Citera
2024-08-01, 01:07
Medlem
Enerverads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Fast man kan ju använda ett kortare ord som numera är vedertaget. Hen
Använd ordet "hen" i en mening och jag lovar dig att jag kan ersätta det med ett korrekt ord som fanns redan innan vänstern gjorde hen till "vedertaget".
Senast redigerad av Enerverad 2024-08-01 kl. 01:11.
Citera
2024-08-01, 01:34
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enerverad
Använd ordet "hen" i en mening och jag lovar dig att jag kan ersätta det med ett korrekt ord som fanns redan innan vänstern gjorde hen till "vedertaget".

Är inte hen en variant på han/hon? Kan det också ersätta man/kvinna i text? Verkligen universellt, ungefär som människa, eller heter det henniska nuförtiden?
Citera
2024-08-01, 15:03
Medlem
Enerverads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Är inte hen en variant på han/hon?
Jo de säger det, men jag menar på att hen inte behövs i det Svenska språket utan alltid kan ersättas med ett annat könsneutralt ord.

Från SAOL's egna exempel kring hen:
"Läraren kan fritt välja vilken metod hen vill; ​om någon kör mot rött ljus, så blir hen bötfälld."

En opolitisk, och mer korrekt skulle vara:
"Läraren kan fritt välja vilken metod den vill; ​om någon kör mot rött ljus, så blir denne bötfälld."

SAOL gör dessutom samma misstag som försvarsmakten. "Siste" är manligt betingat precis som "lärare" och deras poäng blir då felaktig.

Citat:
Kan det också ersätta man/kvinna i text?
Det är precis det som försvarsmakten totalt misslyckas med.

Citat:
Verkligen universellt, ungefär som människa, eller heter det henniska nuförtiden?
Henniska har jag hört vänstern lobba för.
Citera
2024-08-02, 00:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enerverad

Fast, nu är ju hen ett "korrekt" ord om man inte är bakåtsträvare med halsskägg som fortfarande bor i mammas källare. Dessutom, jag har ju redan gjort det.

Som när jag i arbetet vidarebefordrar ett mail där jag skriver "Vet du vad hen menar?" när jag inte vet könet på den som ställt frågan från en utländsk leverantör. Går så mycket smidigare än att skriva "vet du vad avsändaren/personen/leverantören menar?".

Vem inom vänstern har drivit detta? Jag är genuint intresserad eftersom jag röstat höger i över 30 år.
Citera
2024-08-02, 08:45
Medlem
Obehaglighetens avatar
Får man identifiera sig som ryss också?

Sorteras man fortfarande till tjänster via exempelvis begåvningstestet och muskeltesterna? Eller kvoteras man in p.g.a. jämställdhet?

Får man fortfarande måla sig mörk i ansiktet i militären? Som kamouflage alltså. Eller anses detta vara rasistiskt?
Citera
2024-08-02, 09:18
Medlem
Citat:
Fast, nu är ju hen ett "korrekt" ord om man inte är bakåtsträvare med halsskägg som fortfarande bor i mammas källare. Dessutom, jag har ju redan gjort det.

Som när jag i arbetet vidarebefordrar ett mail där jag skriver "Vet du vad hen menar?" när jag inte vet könet på den som ställt frågan från en utländsk leverantör. Går så mycket smidigare än att skriva "vet du vad avsändaren/personen/leverantören menar?".

Vem inom vänstern har drivit detta? Jag är genuint intresserad eftersom jag röstat höger i över 30 år.

Vilken jävla idiot du är.
Skriver du hen i mail till dina kollegor?
Det är ett vänsterexstremt woke ord.
Citera
2024-08-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obehagligheten
Får man identifiera sig som ryss också?

Sorteras man fortfarande till tjänster via exempelvis begåvningstestet och muskeltesterna? Eller kvoteras man in p.g.a. jämställdhet?

Får man fortfarande måla sig mörk i ansiktet i militären? Som kamouflage alltså. Eller anses detta vara rasistiskt?

Nej du bör inte måla dig mörk. Billigt läppstift och ett par tights som framöver din mansfitta är det nya. Gärna en tiktok video på det hela innan kvarg och cumbutcha frukosten.
Citera
2024-08-02, 15:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
"Ok".

Då kommer vi inte så mycket längre eftersom du inte är en pålitlig källa.

Varför är jag inte en pålitlig källa till mina åsikter? Har du någon bättre? Låt mig veta i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in