Ordet "hen" drevs igenom i Sverige av wokemaffian, det vet alla som följde med i diskussionerna när det infördes. Det skrivs för höge farao feministiska
uppsatser på universiteten om saken.
Det hade diskuterats att införa ordet flera årtionden tidigare i det enkla syftet att ha ett könsneutralt pronomen som många andra språk har. Ordet är lånat från finskans "hän" som har en liknande funktion men som uppkommit naturligt och därför inte är laddat med politiska förtecken.
När FM:s PR-avdelning använder det vet man att ordet är laddat. Man använder det
därför att det är laddat. Man använder det för att visa att man står helt och fullt på wokemaffians sida vilket samtidigt innebär att man spottar i ansiktet på normala vita män som avskyr wokemaffian och allt den står för.
Hen-anhängarna hade ju i teorin kunnat vinna språkdebatten på 1960-talet då homosexualitet räknades som en psykisk störning, för att inte tala om transsexualism. Då hade ordet inte varit politiskt laddat i Sverige. Men i så fall hade ju Försvarsmaktens PR-avdelning (som tydligen utgörs av reklambyrån
Nord DDB) valt något annat sätt att spotta på dem som är den naturliga ryggraden i vårt försvar, normala vita män, eftersom själva syftet med reklamen är att visa lojalitet med wokemaffian.
Hade jag jobbat på Säpo eller Must så hade jag nog velat kolla på om anställda på Nord DDB får pengar under bordet av ryssarna. Kan vara svårt att spåra sådant dock. Och eftersom det är en reklambyrå som gör jobbet kan det också vara så enkelt att de helt enkelt inte fattar, eller inte bryr sig om, att de orsakar splittring och spelar Sveriges fiender i händerna. (Personligen inbillar jag mig att reklamfirmor rent generellt befolkas av kvinnor och feminina män, men jag har inte grävt i saken.)
Hur anställda på Säpo, Must och Försvarsmakten kan undgå att se detta, dra i nödbromsen och avsluta samarbetet med reklamarna är mer av ett mysterium. Man var tydligen på väg att dumpa Nord DDB redan 2016, men av oklara orsaker blev det inte så.
Ägs Nord DDB av Bonniers för övrigt? De har tydligen jobbat med sin undergrävande verksamhet från Bonniers konsthall i Stockholm sedan 2004, men jag hittar inget om ägarskapet på rak arm.