2024-08-01, 09:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag har suttit och funderat på hur lilla systern har haft det? har hon klarat sig från A utbrott? var det kanske hundarna och katterna som fick ta smällarna?

Mycket möjligt att det sett ut så i det här hemmet. Djur har enligt pappan inga känslor och kan inte uppleva smärta! Då kan man ha dem som slagpåse eller i vart fall krockkudde.

Annat som framkommit är att mamman bara var 19 år när hon fick A. Lillasystern är några år yngre. Pappan satsade på karriären, mamma fick vara hemma och sköta marktjänsten i vanlig ordning. Nu på slutet i vart fall med lön som personlig assistent.

Eftersom det varit helt knäpptyst från mamma, mammas sida av släkten och lillasyster vet vi inte så mycket. Men man kan ju föreställa sig att lillasyster varit åsidosatt. Nu pluggar hon på annan ort och det kan inte vara roligt att heta *lmeborg.

Möjligt är att A haft heltidsdagis från det hon var liten. Kommunerna löser det ofta på det viset speciellt om det är en liten kommun.Sedan fick hon flytta till Järna och gå i skola ända upp till gymnasiet. Vi får hoppas att man haft tillräckligt med energi att ge lillasyster vettig uppväxt ändå.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-01 kl. 09:48.
Citera
2024-08-01, 09:43
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
P har inte dolt personuppgifter i alla publika register, nej.

Och angående att datum för registrering inte syns har det redan svarats på tidigare i tråden.

Det tar tid att dölja alla personuppgifter överallt. Speciellt Mr koll är känt för att ta god tid på sig med uppdateringar. Vi trodde ett tag att han fått skyddad identitet men så är icke fallet.
Citera
2024-08-01, 09:43
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon blev inte utslängd - om jag förstått det rätt - utan slutade gymnasiet. Hon var placerad på deras särskola med internat, den platsen upphör när de uppnår en viss ålder och måste avsluta sina gymnasiestudier.
Om personen som sa det har rätt så har hon aldrig varit placerad på något av deras andra boenden.
Vilket är synd - för de har mycket bra pedagogik med bra resultat på utåtagerande brukare. .
Hon var väl på ett annat LSS boende efter. Hon flyttade hem 2023, då borde hon rimligt ha gått ur gymnasiet 1-2 år tidigare
Citera
2024-08-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Pappan har gått ned 36 kg på ett år

Nu ska han frugan och äldsta dottern startar ett eget eget företag som hälsocoacher

https://healthtrim.se/om-oss/

Borttaget?
Citera
2024-08-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Mycket möjligt att det sett ut så i det här hemmet. Djur har enligt pappan inga känslor och kan inte uppleva smärta! Då kan man ha dem som slagpåse eller i vart fall krockkudde.

Annat som framkommit är att mamman bara var 19 år när hon fick A. Lillasystern är några år yngre. Pappan satsade på karriären, mamma fick vara hemma och sköta marktjänsten i vanlig ordning. Nu på slutet i vart fall med lön som personlig assistent.

Eftersom det varit helt knäpptyst från mamma, mammas sida av släkten och lillasyster vet vi inte så mycket. Men man kan ju föreställa sig att lillasyster varit åsidosatt. Nu pluggar hon på annan ort och det kan inte vara roligt att heta *lmeborg.

Möjligt är att A haft heltidsdagis från det hon var liten. Kommunerna löser det ofta på det viset speciellt om det är en liten kommun.Sedan fick hon flytta till Järna och gå i skola ända upp till gymnasiet. Vi får hoppas att man haft tillräckligt med energi att ge lillasyster vettig uppväxt ändå.
Tack för bra svar. Jag undrar när detta spricker och hur det kommer spricka. kan inte vara hållbart att mörka och ljuga som pappan tycks göra länge till.
Citera
2024-08-01, 09:58
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariesuz
Borttaget?
Vilande
Citera
2024-08-01, 09:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariesuz
Borttaget?

Ja. Gå inte in där. Man får cookies och skit i datorn.

Företaget är "pausat" enligt uppgifter från pappan själv.
Citera
2024-08-01, 10:08
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Tack för bra svar. Jag undrar när detta spricker och hur det kommer spricka. kan inte vara hållbart att mörka och ljuga som pappan tycks göra länge till.

Pappan är körd. Helt helkörd
Har förstört sitt liv.

Mamman tog dottern och drog morgonen efter den påstådda stölden och har som sagt inte tagit del i pappans narrativ.

Ryktet på byn säger att mamman har lämnat pappan.
Citera
2024-08-01, 10:09
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ja. Gå inte in där. Man får cookies och skit i datorn.

Företaget är "pausat" enligt uppgifter från pappan själv.
Ändå var det dit swishpengarna gick...
Citera
2024-08-01, 10:10
Medlem
Citat:
Det tar tid att dölja alla personuppgifter överallt. Speciellt Mr koll är känt för att ta god tid på sig med uppdateringar. Vi trodde ett tag att han fått skyddad identitet men så är icke fallet.

Jo, precis.

Jag såg den diskussionen också, om skyddad identitet.
Citera
2024-08-01, 10:26
Medlem
Citat:
Pappan är körd. Helt helkörd
Har förstört sitt liv.

Mamman tog dottern och drog morgonen efter den påstådda stölden och har som sagt inte tagit del i pappans narrativ.

Ryktet på byn säger att mamman har lämnat pappan.
Enköping är inte stort jag gjorde lumpen där 82-83. Undrar vad hans arbetsgivare tycker om detta?pappan har målat in sig ett hörn rejält. Jag tror försäkringsbolagets utredare löser detta.
Citera
2024-08-01, 10:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Min första tanke dag 1 var att det inte var något konstigt. Men sen när pappan tidigt skriver att de måste börja tänka på en ny assistanshund eftersom Essie och A inte kommer fungera som ett ekipage om Essie inte kommer hem inom kort… DÄR och DÅ förstod jag att det är något som inte stämmer eftersom det är felaktigt att en välmående assistanshund med en trygg tillvaro som trivs med sin förare är inte förbrukad efter så kort tid när det uttalandet kom. En nära släktings ledarhund opererade ett ledband, kunde inte jobba på två månader. Inte fan blev hunden förbrukad..

Johanna från Hundhjälpen Uppsala gick ut i EP och påstod att det var så. Om hunden inte är tillbaka inom 14 dagar är den förbrukad kort sagt.

Vi har ju kommit fram till att det inte alls stämmer. Vilka motiv kan hon ha för att säga en sån sak? 🤔Jag tror hela hanteringen kring assistanshundar bör granskas under lupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in