2024-08-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jag tänker som så, att då ligger hon, Essie, nog nedgrävd.
Först ville P ha pengar till en ny hund: 300 000kr. Men även till hittelönen:50 000 kr.

Vid ifrågasättningar, kanske här från flashback, eller fick han sådana privat också- att en tjänstehund av den prisklassen BORDE vara försäkrad?! Ja, så då var den försäkrad.

Så då ville han endast ha pengar till hittelön.

Men sen ville han inte ha pengar alls, och det påstods att hans tiggeri endast berott på att folk så gärna ville ekonomiskt stötta och alla givna pengar minsann skulle återbetalas. För plötsligt hade han pengar och kunde höja hittelönen, till 100 000 kr. Men endast i en vecka, för sen skulle "A" komma hem och då var det försent.

Så jag TROR att han ville han sympatier och pengar. Sen kom han väl själv på att de flesta "väletablerade" anses ha en viss summa, på sparkontot och att Essie SÅ KLART var försäkrad som "tjänstehund".

Men grundtanken var nog sympatier- "Oh, stackars Patrik..." och mycket pengar i form av swishdonationer! Pengar som skulle räcka till både ny hund och hittelön.

Jag själv reagerade negativt på en gång mot att utlova en hittelön, när man inte ens hade pengarna.

Men ja, ja... Sen hade han tydligen pengar, som kunde utlova 100 000 kr. Eller om han tog ett lån. Men nog verkar det LITE konstigt, i hans position och vad han äger, om han inte haft 50 000 kronor på sitt konto?

Sen hade han nog ingen tanke på att bli granskad själv.

Eller "smutskastad"/rannsakad på nätet.

Det är ju även högst oklart med katten, som han först VÄL själv gick ut med att den måste omplaceras, snyft, snyft... Men sen skrev "farfar" att katten är kvar, den heter Snövit, och ska flytta med "A" till LSS-boendet.

Så förmodligen bara låtsades han sig vara nödgad att omplacera katten.

Till hans sympati, så kan jag tro att man BLIR KNÄPP i hans situation. Som med fallet med Robin, https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/systern-domd-for-mordet-pa-robin-han-ville-bli-en-angel

Men att tortera en hund, eller tillåta tortyr av en hund är "Nej, NEJ; NEJ!" för min del.
Min första tanke dag 1 var att det inte var något konstigt. Men sen när pappan tidigt skriver att de måste börja tänka på en ny assistanshund eftersom Essie och A inte kommer fungera som ett ekipage om Essie inte kommer hem inom kort… DÄR och DÅ förstod jag att det är något som inte stämmer eftersom det är felaktigt att en välmående assistanshund med en trygg tillvaro som trivs med sin förare är inte förbrukad efter så kort tid när det uttalandet kom. En nära släktings ledarhund opererade ett ledband, kunde inte jobba på två månader. Inte fan blev hunden förbrukad.

Sen alla blockningar och raderingar på facebooksidan. Har man inget att dölja, så håller man det öppet.

Ledsen pappan, men du har själv satt dig i den här skiten.
Citera
2024-08-01, 00:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kan någon återposta länkarna som Saga la in idag?
Citera
2024-08-01, 01:01
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jag håller med att det finns två offer. Vi är faktiskt många här inne som aldrig har lagt (hela) skulden på dottern eller önskat livet ur henne. Att hon inte är lämplig att ha en assistanshund har ju framkommit tydligt, även i det pappan förmedlar. Men det är en annan sak.

Då är det så märkligt att👇 ägnar så mycket tid att reta upp sig på Saga. Är det för att hon avslöjade en av pappans tidiga lögner om att han inte kände till att det fanns någon anmälan (och sen senare sa att han visste)? För det finns andra här inne med få inlägg som skrivit riktiga otrevigheter mot dottern, men det var tydligen inte lika viktigt för:
Om du frågar mig så skulle jag inte gråta en tår om sadistungen sattes på stora torget så alla fick gå fram och spotta.
Jag tycker att man ska lägga skattepengarna på något vettigt i stället för att bygga om ett hus för 2,8 miljoner eller vad det kostade.
Lås in monstret och sätt på en tvångströja så man kan skära ner på assistenterna.
Den kommer inte bli frisk, utan bara göra människors liv till ett helvete fram till den dagen den dör.
Citera
2024-08-01, 01:09
Medlem
Då är det så märkligt att👇 ägnar så mycket tid åt att reta upp sig på Saga. Är det för att hon avslöjade en av pappans tidiga lögner om att han inte kände till att det fanns någon anmälan (och sen senare sa att han visste)? För det finns andra här inne med få inlägg som skrivit riktiga otrevigheter mot dottern, men det var tydligen inte lika viktigt för:[/quote]

Ellerhur. Stört beteende att haka upp sig på samma sak om och om igen. Mycket märkligt
Citera
2024-08-01, 01:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Om du frågar mig så skulle jag inte gråta en tår om sadistungen sattes på stora torget så alla fick gå fram och spotta.
Jag tycker att man ska lägga skattepengarna på något vettigt i stället för att bygga om ett hus för 2,8 miljoner eller vad det kostade.
Lås in monstret och sätt på en tvångströja så man kan skära ner på assistenterna.
Den kommer inte bli frisk, utan bara göra människors liv till ett helvete fram till den dagen den dör.

Om pappa och mamma sattes på torget för att smädas skulle jag inte gråta en tår jag heller. Eller misstycka om man dumpar ett.traktorlass hundskit på hans tomt.

Och jag håller med om att det måste finnas billigare alternativ som kanske är minst lika bra. En personsboende i skogen tror jag inte på.

Men dottern är vad man förut kallade 5.5: a, det vill säga straffriförklarad på grund av bristande hjärnfunktion. Ansvaret är i lika delar föräldrarnas och kommunens.
Citera
2024-08-01, 01:17
Medlem
Rätt säker på att någon räddade hunden ur misären.
Citera
2024-08-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fafner1234
Jag skummade igenom domarna.

A beskrivs göra blixtsnabba utfall mot människor och saker. Hon använder hammare, kniv och eltejp i sitt utåtagerande beteende står det också.

Hur kan förvaltare och pappa P tycka att det är lämpligt att köpa en hund till A?
Det är frågan vi alla ställer oss. Och svart på vitt står det som pappan aldrig erkänner och som löst folk avfärdar som ljugerier och skitsnack här inne.

Så ja, hur kan man ens överväga en assistanshund?
Citera
2024-08-01, 01:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan

Dottern kan i alla fall skylla på att hon är gravt funktionshandikappad.

Du som bevisligen anser att det är ok att göra människors liv till ett helvete, och som tillhör skaran som skulle spotta offentligt på en gravt funktionshandikappad person, vad har du att skylla ditt avskyvärda beteende på? Ren och skär dumhet?

Precis som hunden Essie förtjänar ett värdigt liv, så gör dottern det också. Men det lär väl inte gå in i din ärthjärna.
Citera
2024-08-01, 01:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är frågan vi alla ställer oss. Och svart på vitt står det som pappan aldrig erkänner och som löst folk avfärdar som ljugerier och skitsnack här inne.

Så ja, hur kan man ens överväga en assistanshund?

Tillräckligt många kommer att läsa domen.

Edit: glöm inte att kommunen fick mycket skit i domen och dryga böter. Kommer inte ihåg summan men visst var det miljoner?
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-01 kl. 01:57.
Citera
2024-08-01, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tillräckligt många kommer att läsa domen.

"Domen", vilken dom? Den angående FK från idag, eller någon dom vi tror komma?
Citera
2024-08-01, 02:00
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
"Domen", vilken dom? Den angående FK från idag, eller någon dom vi tror komma?

Tror vi att det kommer flera? Det är mer än vad jag vet. Finns det ännu mer s*** att dra fram?
(Hur tar man bort barnlåset på min autocorrect?)
Citera
2024-08-01, 02:08
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Dottern kan i alla fall skylla på att hon är gravt funktionshandikappad.

Du som bevisligen anser att det är ok att göra människors liv till ett helvete, och som tillhör skaran som skulle spotta offentligt på en gravt funktionshandikappad person, vad har du att skylla ditt avskyvärda beteende på? Ren och skär dumhet?

Precis som hunden Essie förtjänar ett värdigt liv, så gör dottern det också. Men det lär väl inte gå in i din ärthjärna.
Är man tvungen att gömma knivar, hammare och eltejp så har man gjort sitt. Berätta för mig vad en bängbula som A fyller för funktion mer än att kostar samhället pengar och gör livet surt för andra. Någon glädje lär det knappast vara. Lås in och släng nyckeln från en bro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in