2024-07-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Vad säger han, articklen är låst.

Några dagar sen jag läste den. Hittar inte.
Han skyller ifrån sig, förnekar inblandning.
Snackar emot dem.
Kanske någon annan kan citera exakt.
Citera
2024-07-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Bara så jag inte missförstår eller är otydlig själv

Om brukaren har en funktionsnedsättning då får anhörig hjälpa till och genomföra examinationen m.m
Om någon är under 18 år, likadant där inte ens när de är 18 utan vuxen
Vid psykisk nedsättning skall brukare och hund tillsammans klara av specialmomenten de utbildar tränat inför, samt att klara av att ta hand om sin hund då de bedöms som assistanshundekipage.

Kan Amanda bete sig normalt eller fungera utåt normalt korta stunder, ta till sig information? Eller är hon helst ett barns nivå?

Det som de kan ha kringgått för att pappan el anhörig ska få göra det är eftersom hon har förvaltareskap, och då är du med finare ord omyndighetsförklarad av förvaltare är pappan. Så de kan ju hänvisa till den kanske? Annars har ju domaren gjort fel om de bedömt pappan och Essie inte Amanda och Essie i certifiering då de är en psykisk hälsa hund

Man kanske helt enkelt ljugit om A:s ålder och sagt hon är 13? Lär ju inte vara nån som kräver leg av ett funktionsnedsatt barn.
Citera
2024-07-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men A har gravare störning än en vanlig tonåring.
Att hon har husdjur utgör en ständig hög risk för husdjuret! Att skicka fram en hund efter ett utbrott! Var ska hunden ha för sig under utbrottet? Gömma sig?
Det är så långsökt.
A:s aggressionsutbrott är ju så farliga att folk sagt upp sig redan på LSS- boendet.
De fick sätta upp en skyddande vägg!
A borde först och främst ha grundläggande vård och aldrig mer husdjur.
Att använda samhällets svagaste som sköld mot utbrott! Fy!
Är som i Gaza, där man använder barn mot attacker. De håller barn framför sig så att de ska träffas av granater m.m. medan de själva kan gömma sig bakom barnets kropp.
Fram för mer forskning och låt djuren vara ifred!

Det finns redan omfattande forskning och evidens kring fördelar med husdjur och assistanshundar för autistiska personer. Och väldigt välfungerande metoder för det. Det finns många barn och vuxna med funktionsnedsättningar i både Sverige och andra länder som har assistanshund och som fungerar utmärkt.

Jag har ALDRIG påstått att hundar ska skickas in som krockkuddar för att hantera utbrott. var har du fått det ifrån? Hitta inte på saker för att du önskar att allt liksom ska vara drivet av någon slags ondska mot djur…
Men jag orkar inte förklara det nåt mer. Om du vill veta mer så läs på om forskning på området. Istället för att uttala dig som en okunnig person.
Jag uttalar mig bara om hur man ska och hur man kan jobba med assistanshundar. Inte om en massa rykten om vad som pågått i den hör familjen och på den hör arbetsplatsen där inget verkar ha fungerat. Inte bland vuxna yrkespersoner heller.

Syftet med mina inlägg är bara att försöka ge en bild av hur verkligheten normalt ser ut i såna här sammanhang eftersom de flesta här tycks vilja förbjuda allt som finns som kan hjälpa människor med funktionsnedsättningar för att de anser att dessa personer inte ska ha vare sig några rättigheter eller möjligheter. Såna här problem som vi ser exempel på här uppstår när folk som ska kunna sköta ett jobb inte gör det. Då uppstår kaos. Dessa personer, dvs alla som på ett eller annat sätt ansvarar för den här flickans omvårdnad har samtliga svikit både henne och hunden med sin inkompetens.
Senast redigerad av Scoutsin 2024-07-29 kl. 11:15.
Citera
2024-07-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Filmen där hunden hoppar fram är klippt direkt hunden försvinner ur bild, helt säker på att om vi fått se 10 sekunder till så hade tiken studsat tillbaka in bild igen, varför annars klippa den direkt!?

Japp. Mystiskt laggande.
Tyvärr tyder mycket på att pappa P har begått brott.
Citera
2024-07-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Iscensatt av föräldrarna tillsammans

Japp!
Kan inte morstå lusten att svara Japp.
Citera
2024-07-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Om han fått det måste Han ha ansökt långt innan detta. Samt mrkoll ska de inte synas på då heller så han har nog bara dolt på olika söksidor. Bolagets namn ligger också offentligt fortfarande

Har han begärt och fått skyddad identitet så lär han snart ångra det. Det är en oerhört begränsad tillvaro man lever under som jag förstått det
Citera
2024-07-29, 11:16
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Varför stjäla en hund när mamman är på gång inne och ute i trädgården?
Kidnappare borde valt ett bättre tillfälle.
Först så trodde jag att hon blivit stulen, men nu tror jag mer på att Essie har blivit offer för ett raseriutbrott och fått kniven i sig.
Någon i familjen har röjt undan kroppen för att få ut försäkringspengar.
Dom räknade nog inte med att det skulle bli så stort i sociala medier som det har blivit.
Familjen trodde att det bara skulle vara handhjärtan och delade efterlysningsinlägg.
Jag hade inte velat vara i deras skor nu.
Citera
2024-07-29, 11:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Några dagar sen jag läste den. Hittar inte.
Han skyller ifrån sig, förnekar inblandning.
Snackar emot dem.
Kanske någon annan kan citera exakt.

Vi får inte på grund av upphovsrättslagar.

En liten bit går bra Jag har gjort en sammanfattning, och i den stod det att Patrik inte ville uttala sig i frågan.

Det kom Patrik på inte var så smart så han kontaktade tidningen och fick journalisten att helt skriva om den.

Den delen ligger i en liten separat inlägg.

Och Patrik är mot sig själv här eftersom han har sagt han inte får yttra sig innan polisutredningen är klar.
Citera
2024-07-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Det finns redan omfattande forskning och evidens kring fördelar med husdjur och assistanshundar för autistiska personer. Och väldigt välfungerande metoder för det. Det finns många barn och vuxna med funktionsnedsättningar i både Sverige och andra länder som har assistanshund och som fungerar utmärkt.

Jag har ALDRIG påstått att hundar ska skickas in som krockkuddar för att hantera utbrott. var har du fått det ifrån? Hitta inte på saker för att du önskar att allt liksom ska vara drivet av någon slags ondska mot djur…
Men jag orkar inte förklara det nåt mer. Om du vill veta mer så läs på om forskning på området. Istället för att uttala dig som en okunnig person.

Jag tror alla här inne vet att assistanshundar är bra för behövande personer med normala gränser för våld!
Men i A:s fall är gränserna vida överstigna.
Vi talar om brukaren A och hunden Essie.

Och som fler sagt till dig; detta är inget forum för psykologiska utredningar och övertalningar, kanske med måtta!
Citera
2024-07-29, 11:22
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Först så trodde jag att hon blivit stulen, men nu tror jag mer på att Essie har blivit offer för ett raseriutbrott och fått kniven i sig.
Någon i familjen har röjt undan kroppen för att få ut försäkringspengar.
Dom räknade nog inte med att det skulle bli så stort i sociala medier som det har blivit.
Familjen trodde att det bara skulle vara handhjärtan och delade efterlysningsinlägg.
Jag hade inte velat vara i deras skor nu.

Pappan såg sin chans att få ut dels försäkringspengar sedan Swish från godtrogna svagbegåvade människor runt om i vårt land (efter att han gråtit ut i tv mm). Varför annars i stort sett direkt lägga ut sitt mobilnr i sociala medier!?
Citera
2024-07-29, 11:23
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin

Jag uttalar mig bara om hur man ska och hur man kan jobba med assistanshundar. Inte om en massa rykten om vad som pågått i den hör familjen och på den hör arbetsplatsen där inget verkar ha fungerat. Inte bland vuxna yrkespersoner heller.

Syftet med mina inlägg är bara att försöka ge en bild av hur verkligheten normalt ser ut i såna här sammanhang eftersom de flesta här tycks vilja förbjuda allt som finns som kan hjälpa människor med funktionsnedsättningar för att de anser att dessa personer inte ska ha vare sig några rättigheter eller möjligheter. Såna här problem som vi ser exempel på här uppstår när folk som ska kunna sköta ett jobb inte gör det. Då uppstår kaos. Dessa personer, dvs alla som på ett eller annat sätt ansvarar för den här flickans omvårdnad har samtliga svikit både henne och hunden med sin inkompetens.
Det funkar bra för många, men inte för alla.
Det är många proffstränare inom travsporten som har någon npf diagnos. Dom klickar bättre med djur än med människor. Samma sak med hundträning.
Nu vet jag inte hur det är med A men som jag uppfattar det så verkar hon sakna impulskontroll och är helt avsaknad av empati.
Djur fungerar inte på alla med diagnoser.
Familjen ville nog hitta en lösning, men det blev fel….. Riktigt jävla fel.
Citera
2024-07-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi får inte på grund av upphovsrättslagar.

En liten bit går bra Jag har gjort en sammanfattning, och i den stod det att Patrik inte ville uttala sig i frågan.

Det kom Patrik på inte var så smart så han kontaktade tidningen och fick journalisten att helt skriva om den.

Den delen ligger i en liten separat inlägg.

Och Patrik är mot sig själv här eftersom han har sagt han inte får yttra sig innan polisutredningen är klar.

Har läst minst fem intervjuer med P utom på TV, och det är samma visa.
Motsäger sig hela tiden. Slingrar, ljuger.
Glömmer vad han sagt.
Mamman borde förhöras!
Har sänt PM till dig ..
Senast redigerad av Marielo 2024-07-29 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in