Citat:
Ursprungligen postat av
Marielo
Men A har gravare störning än en vanlig tonåring.
Att hon har husdjur utgör en ständig hög risk för husdjuret! Att skicka fram en hund efter ett utbrott! Var ska hunden ha för sig under utbrottet? Gömma sig?
Det är så långsökt.
A:s aggressionsutbrott är ju så farliga att folk sagt upp sig redan på LSS- boendet.
De fick sätta upp en skyddande vägg!
A borde först och främst ha grundläggande vård och aldrig mer husdjur.
Att använda samhällets svagaste som sköld mot utbrott! Fy!
Är som i Gaza, där man använder barn mot attacker. De håller barn framför sig så att de ska träffas av granater m.m. medan de själva kan gömma sig bakom barnets kropp.
Fram för mer forskning och låt djuren vara ifred!
Det finns redan omfattande forskning och evidens kring fördelar med husdjur och assistanshundar för autistiska personer. Och väldigt välfungerande metoder för det. Det finns många barn och vuxna med funktionsnedsättningar i både Sverige och andra länder som har assistanshund och som fungerar utmärkt.
Jag har ALDRIG påstått att hundar ska skickas in som krockkuddar för att hantera utbrott. var har du fått det ifrån? Hitta inte på saker för att du önskar att allt liksom ska vara drivet av någon slags ondska mot djur…
Men jag orkar inte förklara det nåt mer. Om du vill veta mer så läs på om forskning på området. Istället för att uttala dig som en okunnig person.
Jag uttalar mig bara om hur man ska och hur man kan jobba med assistanshundar. Inte om en massa rykten om vad som pågått i den hör familjen och på den hör arbetsplatsen där inget verkar ha fungerat. Inte bland vuxna yrkespersoner heller.
Syftet med mina inlägg är bara att försöka ge en bild av hur verkligheten normalt ser ut i såna här sammanhang eftersom de flesta här tycks vilja förbjuda allt som finns som kan hjälpa människor med funktionsnedsättningar för att de anser att dessa personer inte ska ha vare sig några rättigheter eller möjligheter. Såna här problem som vi ser exempel på här uppstår när folk som ska kunna sköta ett jobb inte gör det. Då uppstår kaos. Dessa personer, dvs alla som på ett eller annat sätt ansvarar för den här flickans omvårdnad har samtliga svikit både henne och hunden med sin inkompetens.