2024-07-27, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nu har jag tankat 100000 aktier i Terranet, nr frvntas kursen tokrusa? Redan i r?

Nn gng september 2024 till slutet p 2025 br det ha kommit ett kontrakt, minst.

Och troligen frr n senare
Citera
2024-07-27, 12:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nn gng september 2024 till slutet p 2025 br det ha kommit ett kontrakt, minst.

Och troligen frr n senare

Har de rd att leverera? Eller ska det in ytterligare 100 miljoner i nyemission om det blir kontrakt?
Citera
2024-07-27, 20:51
Medlem
Citat:
Har de rd att leverera? Eller ska det in ytterligare 100 miljoner i nyemission om det blir kontrakt?

Jag tror de klarar sig, och om de behvs en till nyemission s kommer det ske p en betydligt hgre aktiekurs och endast vara positivt

Skillnaden mellan NE och ln r att man inte belastar balansrkningen med skulder nr man gr NE. Det r att aktiegarna fr mjlighet att g in med mer pengar mot att f behlla sin % garandel. Om man vljer att avst blir man utspdd

En NE fr frvrv eller fr att f in pengar fr att kommersialisera en produkt r inte samma sak som en NE fr att hlla fretaget levande.

Jag r definitivt med p en till NE om det betyder att fretaget kan brja leverera produkter p marknaden till en partner som tex Volvo. Kursen kommer terhmta sig snabbt och stiga efter avslutad NE d eftersom man r i slutfasen av att brja slja sin produkt och tjna multi dineros
Citera
2024-07-27, 20:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Jag tror de klarar sig, och om de behvs en till nyemission s kommer det ske p en betydligt hgre aktiekurs och endast vara positivt

Skillnaden mellan NE och ln r att man inte belastar balansrkningen med skulder nr man gr NE. Det r att aktiegarna fr mjlighet att g in med mer pengar mot att f behlla sin % garandel. Om man vljer att avst blir man utspdd

En NE fr frvrv eller fr att f in pengar fr att kommersialisera en produkt r inte samma sak som en NE fr att hlla fretaget levande.

Jag r definitivt med p en till NE om det betyder att fretaget kan brja leverera produkter p marknaden till en partner som tex Volvo. Kursen kommer terhmta sig snabbt och stiga efter avslutad NE d eftersom man r i slutfasen av att brja slja sin produkt och tjna multi dineros

Kanske....det har varit nra tidigare utan att det blivit ngot...
Citera
2024-07-28, 05:16
Medlem
Citat:
Kanske....det har varit nra tidigare utan att det blivit ngot...

Ja men nu verkar det faktiskt vara p gng. Dom gr proof of concept nu ihop med serisa aktrer, dom gr ett projekt med Trafikverket fr att hja standarden p bilmarknaden i form av hjda skerhetskrav. De har erknt kunnig personal i styrelsen och p viktiga positioner inom fretaget.
Dom har en prototyp frdig som visat bra resultat i en riktig bil i utomhusmilj.

Det r lite "nu eller aldrig" fr fretaget dr det ser lovande ut fr tillfllet

Jag tror stenhrt p aktien
Citera
2024-07-29, 13:41
Medlem
Dscims avatar
Den gr riktigt fint nu tror vi den fortstter?
Citera
2024-07-29, 20:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Den gr riktigt fint nu tror vi den fortstter?

Nu r det FOMO som driver kursen, det r alltid vanskligt nr kursen rusar 20% p en dag helt utan PM eller motsvarande som motiverar rusningen.
Citera
2024-07-29, 21:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Ny analys ute, riktkurs BASE 1,60:-

https://www.avanza.se/placera/ovriga...voxelflow.html

Lustigt hur mnga som vill kpa extremt uppumpade elbilsbolag som redan rusat 1000%+ nr det finns bolag med hela uppgngsfasen framfr sig.

Kan satsa min Porsche p att Terranet kommer passera 5:- 2021.

Om du ndrar 2021 till 2025 s slipper du kanske slja Porschen!
Citera
2024-07-29, 22:23
Moderator
HelgeBuks avatar
Rubrik ndrad, adderade ticker. /Mod
Citera
2024-08-22, 10:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Kursen rr sig sakta uppt, mer beroende p smspararnas FOMO n p konkreta besked frn bolaget.

Gr man bakt i trden s ser man att denna situation inte r nu. Det ska mondann bli ett enormt genombrott snart och vnta bara tills mssan nsta vecka osv...

Det enda man vet r att det garanterat kommer en nuemission till.
Citera
2024-08-26, 09:39
Medlem
Drattenpattens avatar
Har kat rejlt senaste dagarna nu.
Citera
2024-08-26, 16:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drattenpatten
Har kat rejlt senaste dagarna nu.

Ja! Kul fr oss som r inne i aktien att den rusat ver 100% senaste tiden, men vad driver uppgngen? Som jag skrivit tidigare s verkar det vara smsparare i masshysterisk fomo som hetsar varandra. Det har inte kommit ngot PM som motiverar dagens rusning p runt 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in