2024-07-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Slde mina tecknkngsrtter i Terranet, blev 99 kr netto, tror de fr vldigt svrt att f nyemissionen fulltecknad.

Vilken flopp detta bolag r fr oss aktiegare!
Blir en l och jordntter nu p lmpligt utestlle!
Smakade biran bra? Men det borde kunna rckt till tv p ett hyfsat billigt stlle och gratis jordntter? Skmt och sido s var det trkigt att det inte gick s bra denna gng men nu ska de tydligen ut och testa ett system irl och vem vet de kan ju lyckas bra? Jag ger inga aktier sjlv ska tillggas ven om jag en gng i forna tider gde en mindre summa. Jag hoppas det blir bra fr de som ligger kvar och kanske jag kper mig en liten chans post i framtiden fr jag r ppen fr det mesta. Mste lsa p mig om caset igen i s fall och chansen r nog rtt liten nd? Men tv bira lr det nog bli hur som helst och s jordntter.
Citera
2024-07-05, 00:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Smakade biran bra? Men det borde kunna rckt till tv p ett hyfsat billigt stlle och gratis jordntter? Skmt och sido s var det trkigt att det inte gick s bra denna gng men nu ska de tydligen ut och testa ett system irl och vem vet de kan ju lyckas bra? Jag ger inga aktier sjlv ska tillggas ven om jag en gng i forna tider gde en mindre summa. Jag hoppas det blir bra fr de som ligger kvar och kanske jag kper mig en liten chans post i framtiden fr jag r ppen fr det mesta. Mste lsa p mig om caset igen i s fall och chansen r nog rtt liten nd? Men tv bira lr det nog bli hur som helst och s jordntter.

Ja och s ngra nyemissioner p det s ledningen kan f sina miljonersttningar!
Citera
2024-07-05, 00:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Terranet r inte utbombade, ls p.

Nu d?
Citera
2024-07-16, 22:27
Medlem
Terranet har verkligen kommit nra sitt genombrott.
I slutet av ret lr man ha ftt till avtal och d kommer aktien rusa
Citera
2024-07-18, 20:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Terranet har verkligen kommit nra sitt genombrott.
I slutet av ret lr man ha ftt till avtal och d kommer aktien rusa

N! Du vet var du lste det frst!
Dremot kommer smspararna tro att det r s och pumpa in pengar i ytterligare nyemisdioner.

14 re.. ....
Citera
2024-07-18, 21:54
Medlem
Citat:
N! Du vet var du lste det frst!
Dremot kommer smspararna tro att det r s och pumpa in pengar i ytterligare nyemisdioner.

14 re.. ....

Ehm, jo? Dom har fr fan aldrig varit shr nra en frdig produkt.

Ska bli kul nr du fr ta upp dina ord
Citera
2024-07-18, 21:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Och allt detta fr man fr 14 re?
Du r inte torr bakom ronen grabben!
Hur var det frra gngen genombrottet var nra och vad hnde sedan?
Citera
2024-07-19, 12:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det tror jag med, ska kpa fler aktier under januari. Lite bra nyheter, och 2,50 r inte lngt borta.

Ja! Resan frn 14 re till 2,50 kan g fort!
Citera
2024-07-19, 15:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

"Storgaren Maida Vale Capital har den 26 juni slt knappt 3,84 miljoner B-aktier i
fordonsmjukvarubolaget Terranet. Aktierna sldes till ett genomsnittspris p drygt 11 re per aktie, en affr p 444 369 kronor. Affren gjordes p Nasdaq Stockholm. Det framgr av Finansinspektionens insynsregister.'

Vad vet du som inte dom vet?

Jag tnker inte utnyttja mina TO eller p ngot annat vis tillfra bolaget mer av mina pengar.
Aktier har man fr att f utdelning, inte fr att f betala in pengar.

Jag har Terranet och runt 30 liknande bolag i resfonden FB25 och vart och ett av dessa bolag har folk som du som blint tror p en snar vndning och tillhrande kursrusning. Har aldrig sett ett case som detta vnda upp och faktiskt lyckas vnda trenden, att kursen backat ver 99% r ett skert tecken p att det finns bttre hstar att satsa p.

Men nu var det visst ngot p gng?
Senast redigerad av Ringhals3 2024-07-19 kl. 15:58.
Citera
2024-07-20, 05:20
Medlem
Citat:
"Storgaren Maida Vale Capital har den 26 juni slt knappt 3,84 miljoner B-aktier i
fordonsmjukvarubolaget Terranet. Aktierna sldes till ett genomsnittspris p drygt 11 re per aktie, en affr p 444 369 kronor. Affren gjordes p Nasdaq Stockholm. Det framgr av Finansinspektionens insynsregister.'

Vad vet du som inte dom vet?

Jag tnker inte utnyttja mina TO eller p ngot annat vis tillfra bolaget mer av mina pengar.
Aktier har man fr att f utdelning, inte fr att f betala in pengar.

Jag har Terranet och runt 30 liknande bolag i resfonden FB25 och vart och ett av dessa bolag har folk som du som blint tror p en snar vndning och tillhrande kursrusning. Har aldrig sett ett case som detta vnda upp och faktiskt lyckas vnda trenden, att kursen backat ver 99% r ett skert tecken p att det finns bttre hstar att satsa p.

Men nu var det visst ngot p gng?

Att maida slde ett ytterst litet innehav kan ha med mnga olika faktorer att gra. Hade de inte trott p caset hade de vl slt allt, och inte bara 3-4% av sitt innehav? Speciellt inte runt 11 re d den sttt i allt mellan 0,2-3 kronor sista ren

Att bolag som bygger upp en produkt gr emissioner i brjan fr att hlla bolaget flytande, och drmed ocks fr en utspdd aktiekurs allt eftersom, r absolut inte ovanligt. Sjlvklart misslyckas en stor del av fretagen, annars hade alla kpt dessa fretag och blivit miljonrer.
Det gller att pricka rtt. Hr har vi allts ett bolag vars produkt blincvision r i stadiet att man har en frdig prototyp som man anvnt i en riktig bil, en prototyp som dels byggts av ett stort fretag som jobbar med tex Saab gripen och andra serisa projekt. Dr man nu r i stadiet att dels Trafikverket med andra parter vill ha med terranet i ett projekt som gr ut p att hja skerhetskraven p svenska vgar, samt att man gr proof of concept ihop med bland annat Volvo.

Det r stor skillnad p allt detta, och tex josab international som gjorde emission p emission och jmt kom med nya lften och ml som missades, dr man r efter r bt produkter och inriktning fr att sedan konka.

Terranet har dessutom en styrelse, ledning och arbets staff som sista tiden adderat vlknda namn inom branschen.

Att tunga namn inom fordonsindustrin samt samarbetspartners som Volvo etc skulle jobba med ett hitte-p fretag och riskera sina rykten r hgst osannolikt.

Vi fr vl se under 2025 om jag eller du har rtt. Jag r ju rtt sker p att avtal sker slutet 24-h2 25.

Har ver en miljon aktier till gav 0,2 s i vrsta fall blir jag drygt 200 tusen fattigare, eller s blir jag miljonr.

Aktier har man fr vrigt fr att man tror p en utveckling av kapitalet man stter in. Antingen genom kande kurs eller genom utdelning, helst bde och.
Inte enbart fr utdelning
Citera
2024-07-22, 11:29
Medlem
Ringhals3s avatar
En fundering bara, borde inte tex Bosch eller Autoliv vara storgare i Terranet och lgga bud p hela bolaget? De skulle ju f ngot som r vrt miljarder fr bara ngra hundra miljoner?
Citera
2024-07-26, 14:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu har jag tankat 100000 aktier i Terranet, nr frvntas kursen tokrusa? Redan i r?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in