Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
"Storgaren Maida Vale Capital har den 26 juni slt knappt 3,84 miljoner B-aktier i
fordonsmjukvarubolaget Terranet. Aktierna sldes till ett genomsnittspris p drygt 11 re per aktie, en affr p 444 369 kronor. Affren gjordes p Nasdaq Stockholm. Det framgr av Finansinspektionens insynsregister.'
Vad vet du som inte dom vet?
Jag tnker inte utnyttja mina TO eller p ngot annat vis tillfra bolaget mer av mina pengar.
Aktier har man fr att f utdelning, inte fr att f betala in pengar.
Jag har Terranet och runt 30 liknande bolag i resfonden FB25 och vart och ett av dessa bolag har folk som du som blint tror p en snar vndning och tillhrande kursrusning. Har aldrig sett ett case som detta vnda upp och faktiskt lyckas vnda trenden, att kursen backat ver 99% r ett skert tecken p att det finns bttre hstar att satsa p.
Men nu var det visst ngot p gng?
Att maida slde ett ytterst litet innehav kan ha med mnga olika faktorer att gra. Hade de inte trott p caset hade de vl slt allt, och inte bara 3-4% av sitt innehav? Speciellt inte runt 11 re d den sttt i allt mellan 0,2-3 kronor sista ren
Att bolag som bygger upp en produkt gr emissioner i brjan fr att hlla bolaget flytande, och drmed ocks fr en utspdd aktiekurs allt eftersom, r absolut inte ovanligt. Sjlvklart misslyckas en stor del av fretagen, annars hade alla kpt dessa fretag och blivit miljonrer.
Det gller att pricka rtt. Hr har vi allts ett bolag vars produkt blincvision r i stadiet att man har en frdig prototyp som man anvnt i en riktig bil, en prototyp som dels byggts av ett stort fretag som jobbar med tex Saab gripen och andra serisa projekt. Dr man nu r i stadiet att dels Trafikverket med andra parter vill ha med terranet i ett projekt som gr ut p att hja skerhetskraven p svenska vgar, samt att man gr proof of concept ihop med bland annat Volvo.
Det r stor skillnad p allt detta, och tex josab international som gjorde emission p emission och jmt kom med nya lften och ml som missades, dr man r efter r bt produkter och inriktning fr att sedan konka.
Terranet har dessutom en styrelse, ledning och arbets staff som sista tiden adderat vlknda namn inom branschen.
Att tunga namn inom fordonsindustrin samt samarbetspartners som Volvo etc skulle jobba med ett hitte-p fretag och riskera sina rykten r hgst osannolikt.
Vi fr vl se under 2025 om jag eller du har rtt. Jag r ju rtt sker p att avtal sker slutet 24-h2 25.
Har ver en miljon aktier till gav 0,2 s i vrsta fall blir jag drygt 200 tusen fattigare, eller s blir jag miljonr.
Aktier har man fr vrigt fr att man tror p en utveckling av kapitalet man stter in. Antingen genom kande kurs eller genom utdelning, helst bde och.
Inte enbart fr utdelning