2024-07-28, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Hon pratar om att dom vill häva bilköpet men att dom ska göra det efter semestertider. Det är väl VÄLDIGT sällan någonting stängs pga semester nu för tiden? Någon människa borde ju finnas på plats och kunna ta emot ett samtal. Finns det något som säger att man måste höra av sig inom en viss tid eller något för sådant?

Haha ja det var lite intressant. Känns mer som att de vill vänta för att ändå kunna nyttja bilen och inte stå utan för att de lämnat in bilen. Dessutom, kan man ens häva köp sådär? Känns som att rutinen är att de först ska kolla igenom bilen iaf.
Citera
2024-07-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Men hennes vikt är inte en diskussion för nån annan att ha.
Varför inte?
Citera
2024-07-28, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Haha ja det var lite intressant. Känns mer som att de vill vänta för att ändå kunna nyttja bilen och inte stå utan för att de lämnat in bilen. Dessutom, kan man ens häva köp sådär? Känns som att rutinen är att de först ska kolla igenom bilen iaf.
Fick också känslan av att dom vill vänta för att inte riskera att vara utan bil under semestern... Men ska man häva ett köp så känns det ju som något man bör ta tag i skyndsamt innan något mer händer eller att man själv råkat tillfoga någon skada som gör att bilfirman inte går med på att häva köpet?
Citera
2024-07-28, 08:07
Medlem
Citat:
Fick också känslan av att dom vill vänta för att inte riskera att vara utan bil under semestern... Men ska man häva ett köp så känns det ju som något man bör ta tag i skyndsamt innan något mer händer eller att man själv råkat tillfoga någon skada som gör att bilfirman inte går med på att häva köpet?
Dom kommer med största sannolikhet inte att få häva köpet bara pga av detta. Bilfirman kommer först att göra allt för att försöka hitta felet, och eftersom det är ett fel som tydligen bara kommer ibland så kan det ta tid.
Men att dom.säger att det inte går att få kontakt med någon ansvarig låter konstigt. Dom har köpt bilen på en stor och väldigt seriös firma. Det borde gå att kontakta någon högre upp annars.
Senast redigerad av MissDolphin 2024-07-28 kl. 08:10.
Citera
2024-07-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Det må så vara att ht gått upp i vikt men gillar inte riktigt den diskussionen som blivit. Som fellow småbarnsmorsa vet jag att framförallt första året kan vara riktigt jobbigt (och det tycker nog även ht trots hennes lathet) och det är verkligen inte konstigt att man går upp vikt eller får sämre kostvanor första året. Sen är jag övertygad om att hts kostvanor suger oavsett, men att man pendlar i vikt när man är föräldraledig är högst vanligt och inget anmärkningsvärt.

Kanske inte anmärkningsvärt men man kan väl lika gärna diskutera vikten när man diskuterar kosten och tänderna för allt går hand i hand. Nu tycker jag inte hon är farligt stor men hon är på väg dit. Att inte bry sig om vad man stoppar i sig tycker jag är konstigt.
Citera
2024-07-28, 09:32
Medlem
Tråkigt att hon sällan filmar "irl" och lägger upp i story, alltid "vi ska göra" eller "vi har gjort" sen kommer en reel i bästa fall.
Citera
2024-07-28, 09:57
Medlem
Citat:

Man ska agera skyndsamt när man upptäcker ett fel på bilen. Och gärna klaga skriftligt så det finns nedskrivet. Jag fattar inte att dom fortsätter använda bilen?! Som hon själv säger är det ju osäkert då den kanske inte går att starta när dom står på en rastplats på motorvägen eller vad som. Men i hennes märkliga hjärna är det en bra ide att köra över en bro med den bilen. Med en bebis. Idiot..
Citera
2024-07-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Man ska agera skyndsamt när man upptäcker ett fel på bilen. Och gärna klaga skriftligt så det finns nedskrivet. Jag fattar inte att dom fortsätter använda bilen?! Som hon själv säger är det ju osäkert då den kanske inte går att starta när dom står på en rastplats på motorvägen eller vad som. Men i hennes märkliga hjärna är det en bra ide att köra över en bro med den bilen. Med en bebis. Idiot..
Jag skulle inte heller ge mig ut på någon längre resa än till mataffären med en bil jag inte vet vad det är för fel på... Kanske ta reda på det först?!
Citera
2024-07-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag hade KRÄVT att dom hade tagit in den och gjort en riktig undersökning på bilen redan efter första gången som tydligen var dagen efter dom hade hämtat bilen. Och självklart skulle dom då fått låna en annan bil under tiden!
Citera
2024-07-28, 10:53
Medlem
Det här med att ”de får inte tag på rätt personer för att det är semester osv.” är ren jävla bullshit. Det klart som fan att det funnits kompetent personal på BILAFFÄRER under de veckorna de haft bilen?

Jag har nära vänner som arbetar med bilar, både på verkstad och i bilhall. Att ingen kan hjälpa dem med detta är återigen en lögn.
Förstår hon inte själv att hennes resonemang inte håller för fem jävla öre?

Man vågar ändå riskera att åka land och rike runt med denna bilen som de MINSANN nu ska häva köpet på, med sin lilla bebis de kämpat för. Jag förstår inte alls hur fan hon tänker. Redan första gången detta ”hände” så skulle de åkt dit med bilen och hängt på låset. Men vad har dem gjort i stället? Jo, de har försökt SOVA i bilen, åkt till Malmö en vända innan denna, åkt till Värnamo (några mil bort) fram och tillbaka, osv, osv. Ja just det, Göteborg med! Jag kräks.
Citera
2024-07-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Det här med att ”de får inte tag på rätt personer för att det är semester osv.” är ren jävla bullshit. Det klart som fan att det funnits kompetent personal på BILAFFÄRER under de veckorna de haft bilen?

Jag har nära vänner som arbetar med bilar, både på verkstad och i bilhall. Att ingen kan hjälpa dem med detta är återigen en lögn.
Förstår hon inte själv att hennes resonemang inte håller för fem jävla öre?

Man vågar ändå riskera att åka land och rike runt med denna bilen som de MINSANN nu ska häva köpet på, med sin lilla bebis de kämpat för. Jag förstår inte alls hur fan hon tänker. Redan första gången detta ”hände” så skulle de åkt dit med bilen och hängt på låset. Men vad har dem gjort i stället? Jo, de har försökt SOVA i bilen, åkt till Malmö en vända innan denna, åkt till Värnamo (några mil bort) fram och tillbaka, osv, osv. Ja just det, Göteborg med! Jag kräks.
+ sen är det inte så svårt heller att ta reda på vart de har köpt denna bilen. Lite detektivarbete så är det klart. Hade varit roligt för den som orkar ;-))))
Citera
2024-07-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
+ sen är det inte så svårt heller att ta reda på vart de har köpt denna bilen. Lite detektivarbete så är det klart. Hade varit roligt för den som orkar ;-))))

Tanken slog mig också! Vem som helst kan ju ringa till samma bilfirma och söka en säljare eller någon ansvarig och på så sätt få reda på om hon talar sanning.

Man kan ju faktiskt ringa och fråga om just den typen av bil och berätta att man läst om/följer på instagram någon som just köpt en sådan bil och att den verkar krångla.

Jag tänker inte göra det, men jag menar bara att det är lätt att göra det om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in