Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-06, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-dangrot
Jag fattar inte heller grejen med Xylocainsalva? Avtar inte den effekten efter typ 20 minuter? Går hon och gnider in det hela dagen då eller? Tror inte en minut på att det finns någon eftersläpande förlossningsskada. Säkert bara ett inåtväxande hårstrå efter att ”absolut fantastiska Estrid” inte gjort sitt jobb.

Det ärj u inte direkt bra för fiffin att bli insmord med xylocain titt som tätt. Det blir ju uttorkande för slemhinnorna.

Men men, hon har ju ett babianarsle där fram så vad vet jag.

Vem kallar ens sin fiffi för babianarsle, hon är ju störd på riktigt och så tror hon att folk ska relatera. Ingen kvinna med lite stolthet kallar sitt kön för babianarsle.
Citera
2024-08-06, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Det ärj u inte direkt bra för fiffin att bli insmord med xylocain titt som tätt. Det blir ju uttorkande för slemhinnorna.

Men men, hon har ju ett babianarsle där fram så vad vet jag.

Vem kallar ens sin fiffi för babianarsle, hon är ju störd på riktigt och så tror hon att folk ska relatera. Ingen kvinna med lite stolthet kallar sitt kön för babianarsle.

Nej nu har hon om möjligt tappat det än mer än tidigare. Det här tog faktiskt priset. Det finns INGEN som kan tro på att hon har en förlossningsskada som kommer och går och beter sig sådär. Troligtvis är det en hemmorojd mellan anal och fiffi så hon tror att det absolut inte kan vara det (pga är helt dum i huvudet)
Hur fan kan man i vuxen ålder vägra bli undersökt. Dessutom har hon gått igenom ivf. Borde vara sjukt härdad. Måste ju blivit traumatiskt för na, då behöver hon ju snarare hjälp.
Måste vården svara på en egenremiss? För de måste ju tro hon är efterbliven?
Citera
2024-08-06, 07:54
Medlem
Jag undrar om de fortfarande bor i vardagsrummet. Dvs om de sover, äter och bara vistas där. Ser så sunkigt ut i bakgrunden på bilden där L sitter och äter.
Fattar inte varför hon inte fixar nu när hon är hemma hela dagarna. L tar ju inte upp all hennes tid. Hon måste ju inte sitta i tältet och leka med babblarna och kasta boll hela tiden.

Jag undrar vad hon gör därinne i kaoset hela dagarna.... det är ju förödande för psyket att bara fastna i det eländet. Det kan få vem som helst deprimerad.
Citera
2024-08-06, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enforvirradtjej
Nej nu har hon om möjligt tappat det än mer än tidigare. Det här tog faktiskt priset. Det finns INGEN som kan tro på att hon har en förlossningsskada som kommer och går och beter sig sådär. Troligtvis är det en hemmorojd mellan anal och fiffi så hon tror att det absolut inte kan vara det (pga är helt dum i huvudet)
Hur fan kan man i vuxen ålder vägra bli undersökt. Dessutom har hon gått igenom ivf. Borde vara sjukt härdad. Måste ju blivit traumatiskt för na, då behöver hon ju snarare hjälp.
Måste vården svara på en egenremiss? För de måste ju tro hon är efterbliven?

Jag blev klippt under min andra förlossning och kan idag, 3.5år senare fortfarande bli svullen och ha stickningar i ärrbildningen som har blivit. Dock har jag varit på flera kontroller och tagit emot den hjälpen jag kan få.

Förstår inte att hon inte visar upp sitt "babianarsle" så hon kan få ordentligt hjälp och inte bara prata om hur svullen hon är, och sen inte vilja göra ett skit åt det.
Citera
2024-08-06, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Jag blev klippt under min andra förlossning och kan idag, 3.5år senare fortfarande bli svullen och ha stickningar i ärrbildningen som har blivit. Dock har jag varit på flera kontroller och tagit emot den hjälpen jag kan få.

Förstår inte att hon inte visar upp sitt "babianarsle" så hon kan få ordentligt hjälp och inte bara prata om hur svullen hon är, och sen inte vilja göra ett skit åt det.

Nej hon beter sig som en bortskämd unge.
Väldigt knepigt att inte ta emot den hjälpen som erbjuds. Man kan ju undra hur dom ställer sig till hennes egenremiss när dom ser i journalen att hon har avstått en undersökning. Jag menar, varför ska dom slösa en tid på henne?!
Citera
2024-08-06, 08:14
Medlem
Jättebebisen Hanna är vaken! "Gomojjon", det är så sjukt pinsamt att ens säga så och ännu värre att skriva det.
Citera
2024-08-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banansemla
Bevisligen läser hon denna tråd, därav togs storyn bort. Men tycker att det är konstigt att hon bara tar till sig av vissa saker som skrivs här, annat verkar hon skita fullständigt i. Tänker på storyn där hon stod och gnällde om att Lars var jobbig med en storgråtande Lars i vagnen samtidigt som hon prioriterade att filma istället för att trösta, den storyn behöll hon. Hon borde ju efter att läst här inne fatta att den inte var lämplig att ha kvar… men hon verka verkligen inte förstå vissa grejer alls! Någon form av störning/diagnos måste hon ju besitta.

Det tråkiga är ju att det som kommer hända är att hon inte kommer att publicera , eller att hon tar bort stories som det klagas på. Istället för att hon gör något åt grundproblemet, alltså att stänga av den jävla teven.
Citera
2024-08-06, 08:19
Medlem
Citat:
Väldigt knepigt att inte ta emot den hjälpen som erbjuds. Man kan ju undra hur dom ställer sig till hennes egenremiss när dom ser i journalen att hon har avstått en undersökning. Jag menar, varför ska dom slösa en tid på henne?!

Ja precis. Och sen vägra göra undersökning om man inte får massa bedövning eller blir sövd 🤦‍♀️ det är ju visserligen inte så jätte roligt att göra en gynundersökning men man gör ju det ändå och då kan det ju vara bra att kunna berätta om det gör ont när de är och pillar på ett speciellt ställe osv 🤷‍♀️

Jag hade några inre stygn som blev inkapslade så om jag råkade sätta mig för hårt så gjorde det ont så in i helvete, inget som syntes utanpå men när de var där och kände så kunde jag ju säga vart smärtan kom ifrån och när den kom. 🤷‍♀️
Citera
2024-08-06, 08:20
Medlem
Citat:

Varför avstod hon undersökningen? Var det efterkontrollen man gör hos bm efter förlossningen eller är det ytterligare en hon avstått? Känns skönt att man betalar skatt 🙄
Citera
2024-08-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Varför avstod hon undersökningen? Var det efterkontrollen man gör hos bm efter förlossningen eller är det ytterligare en hon avstått? Känns skönt att man betalar skatt 🙄

Hon avstod väl en undersökning för hon blödde. Om det var mens eller avslag ska jag dock låta vara osagt.
Citera
2024-08-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn

Hon avstod efterkontrollen hos BM pga mens/avslag, sen hade hon en ny läkartid inbokad som hon ställde in för det kändes bättre
Citera
2024-08-06, 09:00
Medlem
Med tanke på att familjen latmask spenderar 99% av tiden inomhus förstår jag att de har tvn på. Tycker jag det är okej? Nej. Men jag hade nog själv känt ett behov av att höra andra människor prata om jag var instängd så mycket. Normala människor hade väl gått till en park eller annat socialt sammanhang istället men det klarar hon ju bara av att göra tillsammans med kebaben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in