2024-04-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Fast barn anpassar sig och blir ofta som sina föräldrar
Jo det är ju så därför HOPPAS man att barnet gör tvärt om trots detta.
Citera
2024-04-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
HUR kan man alltid vara så TRÖTT?? Så fort dom gör något som inte inkluderar ligga i soffan en hel dag så måste hon typ vila en vecka? Prova gå ut lite! Gå till parken! (Har Lars nånsin varit i parken???), Gå till öppna förskolan, babysim, vad fan som helst. Då kanske inte dom här dagarna när det faktiskt händer nånting utöver att åka till Rusta bli så sjukt påfrestande för lilla vampyrfamiljen.

Usch jag blir så provocerad, jag var ensam med tre små barn (där det bara skiljer 4,5 år mellan äldsta och yngsta) och bollade det med heltidsjobb, aktiviteter och annat. Och hon har mage att kalla sig helt slut pga ett fucking dop?! Som antagligen dessutom innehöll typ 10 pers.
Måste ändå försvara HT här. Hon kanske är deprimerad eller nedstämd, vilket trötthet är ett tecken på. Vi vet ju inte hur hennes psykiska hälsa är och hon skrev att hon inte mådde bra. Det handlar inte om vem som har det värst, man kan bli deprimerad även om man har 0 barn eller om man har 10 barn.
Citera
2024-04-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaj0
Inte förvånad. Jag kan tänka mig att hon fått en ”grov utbrändhet” av detta och snart har hon besökt vårdcentralen som har en plan för hennes behandling och att de har varit väldigt tydliga med att hon måste vila vila vila. Dollarstore ock Rusta går dock bra att besöka men annars är det vila som gäller enligt läkaren.

Hahahaha. Alla år innan har det varit ”jag kan inte jobba för jag är ofrivilligt barnlös och kämpar för att få barn”. Nu är det ”jag kan inte jobba för jag har ett barn jag måste ta hand om”. Allting mynnar ut i att hon inte kan jobba och måste vila, oavsett vad det är. Nu vet jag att hon visst jobbar och tjänar pengar! Men liksom, att lägga ner lite tid och energi och engagemang på sitt jobb! Istället för att vila sig igenom allt med en säls mentalitet.
Citera
2024-04-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Fast barn anpassar sig och blir ofta som sina föräldrar

Haha, så är det verkligen. Mitt brorsbarn på ett år är redan precis som sina föräldrar - gnälligt, kräset, otacksamt och sjukt jobbigt att göra med.

Lara lär också bli osocial, lat och skylla ifrån sig på allt. Hon kommer ju aldrig få se något annat.
Citera
2024-04-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Måste ändå försvara HT här. Hon kanske är deprimerad eller nedstämd, vilket trötthet är ett tecken på. Vi vet ju inte hur hennes psykiska hälsa är och hon skrev att hon inte mådde bra. Det handlar inte om vem som har det värst, man kan bli deprimerad även om man har 0 barn eller om man har 10 barn.

Isåfall så har hon varit deprimerad väldigt länge. Jag tror snarare hon kvalar in på ”lataste människan i smålandsstenar”.
Citera
2024-04-22, 12:14
Medlem
Citat:

Om det nu är så att hon är deprimerad så är det ju väldigt tråkigt. Men då hoppas jag hon delar mer sig av det snart och slutar lova saker hon inte håller. Hade varit bättre om hon uttalat sänkte förväntningarna istället för att konstant lova saker som aldrig sker.
Citera
2024-04-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaj0
Isåfall så har hon varit deprimerad väldigt länge. Jag tror snarare hon kvalar in på ”lataste människan i smålandsstenar”.

Bara i Smålandsstenar? 😂
Citera
2024-04-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Bara i Smålandsstenar? 😂

Haha, tänkte samma
Citera
2024-04-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Om det nu är så att hon är deprimerad så är det ju väldigt tråkigt. Men då hoppas jag hon delar mer sig av det snart och slutar lova saker hon inte håller. Hade varit bättre om hon uttalat sänkte förväntningarna istället för att konstant lova saker som aldrig sker.
Jag håller med, då får hon byta jobb, eftersom hon tydligen inte klarar av det hon har
Citera
2024-04-22, 12:47
Medlem
eunices avatar
Citat:

Jag håller med om att det låter som att det kan vara psykisk ohälsa, men samtidigt har man ju ett ansvar för sina barn och föräldrarnas mående påverkar barnet i allra högsta grad, så om man mår riktigt dåligt bör man söka hjälp. Dock är det ju möjligt att hon får hjälp bara att vi inte vet om det, men det om något vore väl bra av henne att lyfta på sina sociala medier. Finns tyvärr jättemånga som kan relatera till erfarenheter av psykisk ohälsa så det tror jag hon skulle vinna mycket följare och interaktioner på.
Citera
2024-04-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eunice
Jag håller med om att det låter som att det kan vara psykisk ohälsa, men samtidigt har man ju ett ansvar för sina barn och föräldrarnas mående påverkar barnet i allra högsta grad, så om man mår riktigt dåligt bör man söka hjälp. Dock är det ju möjligt att hon får hjälp bara att vi inte vet om det, men det om något vore väl bra av henne att lyfta på sina sociala medier. Finns tyvärr jättemånga som kan relatera till erfarenheter av psykisk ohälsa så det tror jag hon skulle vinna mycket följare och interaktioner på.
Det håller jag med om, men det kanske inte är något man orkar dela med sig direkt när man är deprimerad. Det kanske kommer ett inlägg snart, vem vet.
Citera
2024-04-22, 13:10
Medlem
Citat:

Ja det kan absolut va nåt sånt. Efter att ha gått o längtat ihjäl sig efter ett barn kanske det inte blev som hon förväntat sig nu när Lars är här och skäms över att hon inte är nöjd? Det är ju en stor omställning att bli förälder. Oavsett är det nåt som skaver hos Hanna. Hoppas hon söker hjälp för det i så fall, finns många med liknande erfarenheter och bra hjälp att få!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in