Citat:
Ursprungligen postat av
ghettojesus
Injektionerna är rena skiten, alkoholister, blandmissbrukare o allt möjligt skit som inte är beroende av opiater får det och blir beroende. Funkar dock bra för opiatberoende
Ja jag har träffat på några som jag blev förvånad över att dom har injektioner, men när vanliga läkare på vårdcentraler säger att du kommer aldrig kunna sluta med heroin så ställ dig i Laro-kön när jag inte ens är hos dom för det och vägrar hjälpa en för det står opiatberoende i sjukhusjournalen så förstår jag att många blir skickade dit utan att dom behöver det och sabbar deras liv sen.
Jag vet inte men något säger mig att den injektionen är jävulskt mycket svårare AT än heroin, som sagt jag vet inte så jag killgissar.
Det är bra att Laro finns, helt klart för dom som behöver det, men tror alldeles för många fastnar där fast dom inte behöver det.
Det sägs att det skall behövas 2 års dokumenterad opiatberoende, men det stämmer inte för man kan gå dit och pissa opiater i en månad och sen har man kommit in på programmet eller man hamnar i kön.
Svår fråga det här med opiatberoendet och vad man skall göra för att hjälpa dom som behöver hjälp, jag hade inte viljat besluta i den frågan.