Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Abortfrågan är en delstatsfråga.
O den återspeglar folkviljan i varje stat.
Rent krasst så borde abborter vara lagliga o subventionerade i varje delstat. Skulle få ned brottsligheten på sikt. Speciellt bland afroamerikaner.

Jo, men republikanerna vill ha ett federalt abortförbud. Det framgår av Project 2025 som drivs av tankesmedjan Heritage Foundation. Och Trump vill tillsätta ytterligare en "stenhård konservativ" domare i HD, bl a för att kunna skärpa abortreglerna ytterligare.
Citera
2024-07-27, 14:54
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tror du på riktigt att Trump är dement?

Jag har sett videon nu. Det är bara tramsig halvhumor.

Jag var med när en närstående drabbades, från 0 (frisk) till 100 (död). Det handlar inte om att inte hitta ord eller säga fel, det kan vem som helst göra, speciellt som man blir gammal. Att bli gammal och allmänt gaggig är inte samma sak som demens, som är en sjukdom (i flera olika varianter). Det är så tröttsamt med kids som ska köra "tillbakakaka." Det är inte som att det inte finns saker att attackera hos Trump - men demens är inte en sjukdom han drabbats av.

Demens (beroende på hur långt gånget det är) märks inte genom felsägningar, utan det är snarare som att trycka på en knapp för att stänga av hjärnan tillfälligt. En person kan stå på en scen och helt plötsligt inte minnas hur han eller hon kom dit, eller var han eller hon är. Eller stå mitt i sitt hem och inte känna igen sig (och behöver bli påmind flera gånger innan det känns bekant igen, efter att hjärnan återhämtar sig från sin "blipp"). Eller vara mitt i en mening och glömma vad som pratas om. Eller blanda ihop personer med varandra - alltså inte säga fel namn, utan på riktigt blanda ihop personerna.

Biden är uppenbarligen dement och det är sorgligt, ingenting som man ska göra politik eller politisk debatt av. Han behöver få hjälp och vård. Trump har inte demens, han är bara allmänt virrig och svamlar konstant. Att han är en idiot på 30 olika sätt är inte samma sak som demens.

Om du inte kan skilja på Trump som är en svamlig idiot och Biden som är en dement gammal man undrar jag hur du ska kunna navigera tillvaron i ditt eget liv... helt otroligt.
Biden är inte dement. Det finns absolut noll bevis, så vad får du det ifrån? Har du någon riktig källa eller är du bara ytterligare ett internetkonto som gör påståenden?

Trump har glömt namnet om sin fru och han tror att Hannibal Lecter är en verklig person han träffat. Man glömmer inte namnet på sin fru oavsett hur stor idiot man är.
Citera
2024-07-27, 15:59
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Det finns absolut noll bevis

Vad för slags bevis skulle du vilja ha som skulle kunna övertyga dig?
Citera
2024-07-27, 16:14
Medlem
En del analytiker menar att Big Tech gillar Kamala Harris för hon är tom på ideer och politik, men enkel att påverka och fylla med ord, d.v.s. lätt att manipulera, medan Trump är för jobbig för dem och har en för egen åsikt i alla frågor efter sitt arbete inom sina egna bolag.

Gissningsvis kommer Kamala att bli tillsagd att inte prata för mycket, hon har lätt för att "svamla" och säga saker som är menade att låta intellektuella, men som är helt tomma på innehåll. Vidare kommer MSM att ändra de gamla reglerna från den föregående debatten till helt öppna där de hoppas på att Trump ska säga något som de kan "hänga" honom med.

Vidare kommer Kamala att vara pro-abort, anklaga Trump för sexism samt framhävda sin "coloured background" och att hon är kvinna, huruvida hon framhäver sina reproduktiva organ eller identifierar sig som sådan låter jag vara osagt.
Citera
2024-07-27, 16:24
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Vad för slags bevis skulle du vilja ha som skulle kunna övertyga dig?
Vilka som helst? Du pratar som om du sitter på fakta när du egentligen bara spekulerar och fantiserar vilt.
Citera
2024-07-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
I princip alla förutom du, och uppenbarligen användaren Kojkoj, snarare.

Får man en ökning av Islam om andelen muslimer i ett samhälle ökar? Är det skillnad på samhällen där muslimer är i liten minoritet, i stor minoritet och i liten majoritet eller absolut majoritet?
Jag jämförde republikanernas syn på abort med islamisters. Det e ingen skillnad.
Citera
2024-07-27, 16:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Vilka som helst? Du pratar som om du sitter på fakta när du egentligen bara spekulerar och fantiserar vilt.

Vad menar du med vilka som helst? Ge något exempel. Jag kan ju visa en video på hur en dement beter sig och sedan Biden när han blir vilsen på scenen men det köper du inte. Vad vill du ha för slags bevis?
Citera
2024-07-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Abortfrågan är en delstatsfråga.
O den återspeglar folkviljan i varje stat.
Rent krasst så borde abborter vara lagliga o subventionerade i varje delstat. Skulle få ned brottsligheten på sikt. Speciellt bland afroamerikaner.
Ja. Republikanernas syn på aborter e en smula efterbliven. Dom verkar vilja ha det som Saudiarabien.
Citera
2024-07-27, 17:18
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Vad menar du med vilka som helst? Ge något exempel. Jag kan ju visa en video på hur en dement beter sig och sedan Biden när han blir vilsen på scenen men det köper du inte. Vad vill du ha för slags bevis?
Det lät som du satt på bevisen så jag frågar dig. Men då erkänner du att du bara spekulerar vilt?

”Vilse på en scen” kan du säkert hitta många unga människor som varit någon gång. Det betyder inte att de har demens.
Citera
2024-07-27, 17:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det lät som du satt på bevisen så jag frågar dig. Men då erkänner du att du bara spekulerar vilt?

Ja, utifrån mina erfarenheter med närstående som drabbats. För mig är det uppenbart att han drabbats. Du måste specificera vilken typ av bevisning du söker så jag kan förstå om jag kan möta det eller inte. Om det enda du accepterar är ett läkarutlåtande så blir det ju i nuläget omöjligt. Även det är dock spekulation, och man måste egentligen göra en hjärnröntgen för att kunna se ex. Alzheimers.
Citera
2024-07-27, 17:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja, utifrån mina erfarenheter med närstående som drabbats. För mig är det uppenbart att han drabbats. Du måste specificera vilken typ av bevisning du söker så jag kan förstå om jag kan möta det eller inte. Om det enda du accepterar är ett läkarutlåtande så blir det ju i nuläget omöjligt. Även det är dock spekulation, och man måste egentligen göra en hjärnröntgen för att kunna se ex. Alzheimers.
Jo, men det finns även andra förklaringar vid sidan av demenssjukdom. Akut konfusion är t ex vanligt hos äldre människor och kan orsakas av något så banalt som UVI hos en person i Bidens ålder. Akut konfusion kan ge de symptom som du beskriver. Utan att ha tillgång till Bidens journal går det inte att avgöra något.

Med det sagt är det bra att Biden klev av. Han är för gammal för att kandidera för ytterligare en period. Jag hade väntat mig att han skulle ha lämnat över till Harris i halvtid. Efter Bidens avhopp är det Trump som får ikläda sig rollen som den gamle mannen. Om han väljs kommer han att bli den äldste presidenten i USA:s historia. Bredvid Trump framstår den snart 60-åriga Harris som ungdomlig och vital. Hon står för förnyelse och framtid, ens innan någon egentligen vet vad hon står i olika frågor. Det kommer att bli oerhört intressant att se en debatt mellan dessa två.
Senast redigerad av DoraF 2024-07-27 kl. 17:52.
Citera
2024-07-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad lättlurad du verkar vara. Tror du seriöst på att Harris vill ha abort i 8:e månaden? Hur skulle en sådan abort gå till rent konkret?

Gå tillbaks och läs i tråden, detta har besvarats tre-fyra gånger redan.

Om Harris nu tycker att detta inte bör vara tillåtet så bör hon väl bara svara det till Trump.

Men det kommer hon inte göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in