Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Ja, utifrån mina erfarenheter med närstående som drabbats. För mig är det uppenbart att han drabbats. Du måste specificera vilken typ av bevisning du söker så jag kan förstå om jag kan möta det eller inte. Om det enda du accepterar är ett läkarutlåtande så blir det ju i nuläget omöjligt. Även det är dock spekulation, och man måste egentligen göra en hjärnröntgen för att kunna se ex. Alzheimers.
Jo, men det finns även andra förklaringar vid sidan av demenssjukdom. Akut konfusion är t ex vanligt hos äldre människor och kan orsakas av något så banalt som UVI hos en person i Bidens ålder. Akut konfusion kan ge de symptom som du beskriver. Utan att ha tillgång till Bidens journal går det inte att avgöra något.
Med det sagt är det bra att Biden klev av. Han är för gammal för att kandidera för ytterligare en period. Jag hade väntat mig att han skulle ha lämnat över till Harris i halvtid. Efter Bidens avhopp är det Trump som får ikläda sig rollen som den gamle mannen. Om han väljs kommer han att bli den äldste presidenten i USA:s historia. Bredvid Trump framstår den snart 60-åriga Harris som ungdomlig och vital. Hon står för förnyelse och framtid, ens innan någon egentligen vet vad hon står i olika frågor. Det kommer att bli oerhört intressant att se en debatt mellan dessa två.