Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-29, 06:25
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är lite för tidigt att säga hur vindarna blåser. I slutändan så kan vädret ipå valdagen i en delstat avgöra det hela.

Jag har tidigare varit inne på att den ursprungliga planen var att Biden skulle lämna in på konventet o låta Harris ta över där.
Då skulle hon vara nytt fräscht material den korta tiden fram till valet.

Två händelser rubbade tidsplanen.
Katastrof debatten
Mordförsöket på Trump.

Vi får se om Harris kan behålla nyhetens behag fram tills valdagens slut. O där är debatterna viktiga.

Den i princip öppna gränsen mot Mexico can bli en viktig fråga. Inte bara i Texas. Konsekvenserna märks av i allt fler stater….
O det sticker i ögonen på många att imifranterna får bo på hotell o får pengar för ingenting.

Hade DMC gjort ett försök att vagga in Harris för 1-2år sedan hade hon kanske haft en chans i gruvbältet och och viktiga delstaterna. Nu ser man enbart en löjlig bakgrundsdansare till Biden.
Citera
2024-07-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Trump kan ej få igenom mycket i Huset rörande Pentagon. Han fick inte igenom något förra mandatperioden. Så varför skulle han kunna få igenom mer den här gången när t.o.m hans parti är fegisar rörande allt Trump? Det är maximalt bara 4år trots allt.

Är du rövknullad i huvudet?

Hur är det här ett svar på din egen fråga nedan?

Citat:
Frågan alla normala svenskar borde ställa sig själva är vad av Project 2025 som kan påverka Sverige kan Trump få igenom i Huset?

Är du helt rövknullad i huvudet? Besvara din egen fråga nu.
Citera
2024-07-29, 06:26
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hur är det här ett svar på din egen fråga nedan?

Varför ska jag svara på en fråga jag ställde till dig?

Svara på det här! Varför är du mentalt handikappad?
Citera
2024-07-29, 06:30
Avslutad
Citat:

Svara på det här! Varför är du mentalt handikappad?

Reiwa är en av de där marxistiska konservativa, låt dig inte provoceras.
Citera
2024-07-29, 06:32
Medlem
Citat:

Okej. Du kan alltså inte besvara din egen retoriska fråga som var helt irrelevant till det jag skrev. Då vet vi det.
Citera
2024-07-29, 06:43
Medlem
zobras avatar
Citat:
Okej. Du kan alltså inte besvara din egen retoriska fråga som var helt irrelevant till det jag skrev. Då vet vi det.

Jag har problem att svara på retoriska frågor.

Du har problem att svara på vanliga frågor
Citera
2024-07-29, 07:30
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Vi får se om Harris kan behålla nyhetens behag fram tills valdagens slut. O där är debatterna viktiga.
.

Hon kommer självklart få draghjälp av "oberoende" vänstermedia, som kommer göra allt de kan för att påverka valet i "deras" riktning.
Citera
2024-07-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så ja du tror på riktigt att Biden är populäraste presidenten genom alla tider, det tyder på absurt låg intelligens verkligen. Verkligheten kommer alltid att slå fantasier. Försöker man ens låtsas som att hyenan slog Trump så blir det inbördeskrig. Om demokraterna tyckte Trump vs Biden debatten var pinsam så är det ju ingenting mot hur Trump kommer smula sönder hyenan.

Biden var verkligen inte populär ens när han valdes. Men folk röstade på honom för man ville inte ha Trump. Samma sak kan hända igen. Avskyn mot Trump är otroligt stor och underskatta inte motviljans kraft.

De franska kommunisterna gick man ur huse för att rösta på den konservative Chirac 2002 bara för att säkerställa att LePen inte skulle kunna vinna. Många hade klädnypor på näsan eller plasthandskar på händerna för att visa sin avsky mot kandidaten som man faktiskt röstade på. Sett till siffrorna - antal och andel röster - är Chirac Frankrikes populäraste president genom tiderna med över 82% väljarstöd (han krossar t ex DeGaulle). Men frågar du gemene fransman så tillhör Chirac nog snarare de minst populära presidenterna man haft.

Det är ungefär det som hände 2016 (Clinton vann väljarrösterna med 3 miljoner rösters marginal, men förlorade bland elektorerna) och 2020 när Biden fick 6 miljoner fler röster än Trump. Folk väljer uppenbart vem som helst för att slippa Trump. Underskatta inte den faktorn även 2024.
Senast redigerad av Auric 2024-07-29 kl. 09:18.
Citera
2024-07-29, 09:11
Medlem
Citat:
Project 2025 kommer ha en minimal påverkan på valet. Det produceras liknande saker från tankesmedjor hela tiden. Detta är bara ytterligare ett taffligt försök från vänsterliberal värdelös media att förstora upp något helt betydelselöst för valutgången till enorma proportioner.

Jag skulle nog säga att det inte är en "liknande saker från tankesmedjor hela tiden"-grej. Det är två volymer på nära 1000 sidor sammanlagt med ambitiösa förord (av bl a Vance), många långa akademiskt upplagda texter. Boken är dessutom slutsåld (jag vet inte hur många ex som fanns).

Se här och bedöm själv om verkligen tycker att det här är en av många liknande grejer som publiceras hela tiden.
https://www.project2025.org/policy/

Och även om boken är slutsåld kan du alltid köpa en mugg. "Show your love for The Heritage Foundation’s SCOTUS 101 podcast today and get a mug while they last!". Just det, tankesmedjan har en podcast om Högsta Domstolen. https://shop.heritage.org/collections/products/products/scotus-101-mug
Citera
2024-07-29, 10:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ställa frågor om hennes flipfloppande och dessutom kommer gränsen totalt sänka fd tsaren som misslyckades mer än någon annan i världshistorien. Hon är så dålig att det bara är att ge henne tillräckligt med rep dessutom, hon pratar som ett barn som talar till barn, det är absurt att lyssna på kvinnan och det är därför hon är mest "unlikeable" av alla demokrater av tom demokrater. Harris har aldrig någonsin fått en röst, hon är kuppad till sin position.

Hur dålig fantasi har du människa? Tulsi Gabbard smulade ju för fan sönder hyenan och det var innan dom försökte mörda Trump och hon var presidentkandidat.
Jaha. Synd för Trump då att det inte är han som bestämmer ämnen eller ställer frågorna.
Kul förresten att du precis som Trump känner ett inre tvång att förminska Kamala Harris. Det visar er rädsla för henne.
Citera
2024-07-29, 10:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Harris kommer att äta upp honom. Dvs hacka upp honom i små bitar och njutningsfullt slicka i sig bit för bit. Det kommer att bli en höjdare att se.
Citera
2024-07-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jaha. Synd för Trump då att det inte är han som bestämmer ämnen eller ställer frågorna.
Kul förresten att du precis som Trump känner ett inre tvång att förminska Kamala Harris. Det visar er rädsla för henne.
Det är inte svårt förminska Harris då hon varit vice president i den sämsta administrationen i historien. Dessutom aldrig uträttat något. Hillary hade bättre CV än henne och hon torska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in