2024-07-25, 16:27
  #7945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alltså jösses vad dom får stå ut med genom alla år, helt sjukt.
Jag tror inte alla förstår att Jonas och hans fru med barn umgås med Jocke & Jonna en hel del men det visas inte upp.
dom pratar om det hela tiden i poden. Vad jag inte viste är att jonas producerat o medverkat i typ allt jocke gjort. Är jonas med o styr dokumentären? Han styr iallafall samtalet i poden, jonas har även följt med jocke till renes brygga osv
Det är mycket som framkommer i poddavsnitten, för den som orkar lyssna, eget beröm och stackars mej, är sövande, särskilt med robotrösten
Citera
2024-07-25, 17:32
  #7946
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
dom pratar om det hela tiden i poden. Vad jag inte viste är att jonas producerat o medverkat i typ allt jocke gjort. Är jonas med o styr dokumentären? Han styr iallafall samtalet i poden, jonas har även följt med jocke till renes brygga osv
Det är mycket som framkommer i poddavsnitten, för den som orkar lyssna, eget beröm och stackars mej, är sövande, särskilt med robotrösten

Men allt berättas ju inte i podden, det finns ju ett liv utanför socialmedier också.
Citera
2024-07-25, 18:56
  #7947
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
När det gäller skulden till byggbolaget så glömde jag att det var överklagat, tack för påminnelsen.

Tror inte heller att det går någon nöd på paret privat, mitt inlägg handlade om företaget och inte om paret privat.
Skattesmällen på 5,7 miljoner rörde ju endast 2019-2020 dvs. två år. Man får väl hoppas att paret har lärt sig av sina "misstag", om inte så skulle jag tippa på att nästa skattesmäll blir betydligt högre än 5,7 miljoner.

Håller med folket här. Jag tycker också att det är skumt att Jockiboi överklagat när det är solklart att han kommer förlora, bara mer kostsamt. Förhalar Jockiboi möjligen? Är det tiden han vill åt?
Skattesmällen kommer skena när skatteverket räknar ut resterande år då Jockiboi tänkt att "det har funkat varje år". Varför man inte fick bland annat husuthyrningskostnaden i klumpsumma då Jockboi redan erkänt att de bott där längre kan tyda på att EKO är inkopplad, dvs någonting större är på g. Att de tre vise männen här på Flashback gör allt för att fylla Chrippatråden med meningslösa inlägg de senaste dagarna(och nätterna) tyder på att det är nära nu, sist det hände var ju runt nyår Inom en månad? Dubai? Om Jockiboi efterlyser folk här på Flashback så kan alla dramaälskare poppa popcornen, då är det nära för Jockiboi
Citera
2024-07-25, 19:28
  #7948
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Tråkigt att höra att hon inte ens får stöd i sorgen efter brorsan. Du har rätt, Jonna och hennes anhöriga är fed up with it och försöker få henne att lämna. Det kommer inte hända nu när hon är gravid igen.

Hon behöver all hjälp hon kan få, man kan hoppas att hennes anhöriga stöttar henne i all misär.

Har hört några gamla avsnitt. Jonas säger inte vad han tycker och tänker. Det kan vi väl vara överens om? Tycker du att han ställer bra frågor?

Fattar varför han spelar med även fast han tycker att Jocke är en idiot, han mjölkar Jocke på pengar. Men de facto grovt förtalar han Joakims mamma i flera avsnitt. Men har han blivit anmäld för det?

Han är skarpare än Jocke tror och han blir nog Jockes fall en dag.
Jag har inte sett att Jonna varit på väg att lämna före hon blev gravid heller .. var kommer den uppgiften ifrån?

När det gäller anhöriga som vill styra upp ens liv så håller jag på Jonna och Chrippa i så fall - det valet är något man gör själv, finns där om det behövs men lägg dig inte i och försök styra och bestämma i andras liv.

Jag hoppas hennes anhöriga supportar henne i de val hon gör - och Jonna och Jocke verkar ju vara ganska samspelta ändå så jag tror de trivs tillsammans.
Citera
2024-07-25, 19:56
  #7949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
För att jag vet, och att pallal ens säger att släktingar vill att hon ska lämna gjorde att jag fick ett riktigt gott skratt, det är ren och skär påhitt.
Jonna mår bra, dom älskar varandra och har ett fint förhållande och en bra familj & vänner runt sig. Många fler vänner än vad som visas i kameran.
Vad vet du? En anhörig inte är lika med släkt och vad andra tycker att Jonna ska göra är inte heller beslutsfattande i Jocke och Jonnas liv.

Jag tvivlar inte ens sekund på att Jonna älskar Joakim. Jag tvivlar på hans vilja att stötta sin fru. Jonna har större delen av livet varit medberoende, först med sin mamma, sen med Joakim, hon är van att jobba på och inte se till sitt bästa. Men det gör det inte mer okey att utnyttja det och barnen far illa av att ha en pappa som är frånvarande mer tid än han är med dom. Hans papparoll går hand i hand med hur han beskriver mammans föräldraroll och varken Jocke eller du verkar se problematiken i det.

Jocke är ”sjuk”, Jocke hotar med självmord, Jocke särbehandlar ett barn.

Lekte lite med er då det tjatas om att Linnea inte har vänner. Självfallet finns relationer med personer som inte vill synas på deras plattformar.
Citera
2024-07-25, 21:29
  #7950
Medlem
Har träffat Jockiboi 3-4 ggr. Otroligt ego men ännu högre hybris. Tror inte Jonna mår bra med Jocke heller. Jonna verkar ändå trevlig och snäll.
Citera
2024-07-25, 21:58
  #7951
Avslutad
Jockiboi är riktigt jävla obehaglig. Du som tackade hans mamma här om dagarna i tråden jag håller med dig in i varje detalj. Det är Jocke som är sjuk, det är verkligen inte mamman det är fel på.
Fyfan vilken sjuk jävel han är. Bara titta på hans äckliga kroppsspråk, härskande och allmänna beteende i vloggarna. Total vedervärdig psykopat det är vad han är.
Citera
2024-07-26, 11:06
  #7952
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad vet du? En anhörig inte är lika med släkt och vad andra tycker att Jonna ska göra är inte heller beslutsfattande i Jocke och Jonnas liv.

Jag tvivlar inte ens sekund på att Jonna älskar Joakim. Jag tvivlar på hans vilja att stötta sin fru. Jonna har större delen av livet varit medberoende, först med sin mamma, sen med Joakim, hon är van att jobba på och inte se till sitt bästa. Men det gör det inte mer okey att utnyttja det och barnen far illa av att ha en pappa som är frånvarande mer tid än han är med dom. Hans papparoll går hand i hand med hur han beskriver mammans föräldraroll och varken Jocke eller du verkar se problematiken i det.

Jocke är ”sjuk”, Jocke hotar med självmord, Jocke särbehandlar ett barn.

Lekte lite med er då det tjatas om att Linnea inte har vänner. Självfallet finns relationer med personer som inte vill synas på deras plattformar.

Skillnaden mellan oss pallal jag leker inte i tråden utan jag är ärlig.
Men nu vet vi att de du säger är påhitt. tycker inte du ska sitta och leka i trådarna!
Citera
2024-07-26, 11:33
  #7953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Skillnaden mellan oss pallal jag leker inte i tråden utan jag är ärlig.
Men nu vet vi att de du säger är påhitt. tycker inte du ska sitta och leka i trådarna!
Det är flashback, inte nån jävla rättssal med erlagd vittnesed, äru medveten om de?
Du är väldigt ihärdig att försvara jocke o jonna, trots att dem ljuger och begår brott inför öppen ridå på nätet, i gammelmedia, i etern.
Jävligt skevt synsätt på ärlighet
Jocko o hans polare är dom största lallarna o bedragarna på svensk youtube
Varför är det ingen som får ifrågasätta sekten?
Citera
2024-07-26, 12:32
  #7954
Medlem
När kommer flashback dokumentären?
Citera
2024-07-26, 12:49
  #7955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Håller med folket här. Jag tycker också att det är skumt att Jockiboi överklagat när det är solklart att han kommer förlora, bara mer kostsamt. Förhalar Jockiboi möjligen? Är det tiden han vill åt?
Skattesmällen kommer skena när skatteverket räknar ut resterande år då Jockiboi tänkt att "det har funkat varje år". Varför man inte fick bland annat husuthyrningskostnaden i klumpsumma då Jockboi redan erkänt att de bott där längre kan tyda på att EKO är inkopplad, dvs någonting större är på g. Att de tre vise männen här på Flashback gör allt för att fylla Chrippatråden med meningslösa inlägg de senaste dagarna(och nätterna) tyder på att det är nära nu, sist det hände var ju runt nyår Inom en månad? Dubai? Om Jockiboi efterlyser folk här på Flashback så kan alla dramaälskare poppa popcornen, då är det nära för Jockiboi

Kanske han överklagar för att han lever i sin egen lilla värld, en värld där han alltid har rätt. Om jag inte minns fel så finns det väl bevis på att byggbolaget har rätt så jag är helt oförstående i att han överklagar. Som du skriver, det blir bara dyrare för honom själv.
Citera
2024-07-26, 14:29
  #7956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det jag har sagt har i efterhand visat sig stämma eller hur? Kan man ju se om man går tillbaka i tråden.
Men sen kan man ju undra varför jag ska lägga upp bevis när ingen annan gör det.

Det vet jag inte, har inte följt tråden så länge och har inget intresse av att kolla dina tidigare inlägg.

Tråkigt att behöva säga det men nu gör du din egen tolkning igen. Har inte påstått att det bara är du som ska lägga upp bevis. Jag reagerade på att du skrev att "pallal" hittade på. Om ingen av er kan bevisa det ni skriver är sant eller ej, kan ju inte andra veta om ni hittar på eller ej (förutom personerna respektive tråd handlar om).

Tycker det är tråkigt när vissa medlemmar attackerar varandra hit och dit, det skapar en otrevlig stämning och det är inte roligt att läsa all skit som kastas fram och tillbaka. OBS! Det gäller inte bara dig.

Du ska ha eloge att du kan svara vuxet och inte kalla mig saker. Ha en fin dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in