2024-07-26, 14:35
  #7957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är fortfarande jag. Men Jocke har golvat mig med matriel på Linnea.
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
https://www.youtube.com/watch?v=fqc9QG9_d9Q

Här sitter Julia och säger att hennes dotter har sagt något om Linnea och att det då inte är konstigt att hon som mamma reagerar som hon gör.

jag måste lyssna vidare men tänkte skicka länken eftersom vi pratar om när Chrippa var i häktet och vad som hände då, så Julia har fått höra av sin dotter något om Linnea och om Julia då har pratat med Jocke om Linnea så kan det ha påverkat Jockes syn på Linnea. Han ser ju inte vad som har hänt när inte han är där, men om någon säger något till honom så kan han ju tro på det. Oavsett om det är sant eller inte.
Jockes utsago är att han har bilstart sig uppfattningen själv och av vad han påstår att chrippa har sagt om henne. Sanningshalten i Joakims utsagor är aldrig speciellt hög.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Rätta mig om jag har fel, men gällande de påstådda mordhoten riktat mot barnen kom väl från en annan snubbe från start som hade skickat röstmeddelanden till Anjo och berättat om mötet med soc, där Kräftan inte hade kunnat bete sig enligt uppgifter och sagt en hel del om andra. Minns inte ordagrant.
Helt otroligt hur du försöker styra bort alla fall där Joakim är källan. Joakim berättade för Anjo, det har Anjo gått ut med. den andra killen kom in senare.
Citera
2024-07-26, 17:45
  #7958
Bannlyst
Någon som vet om jocke är dömd för brott ?
Förr i tiden var han ju en riktigt pundare som rökte på och drack dag ut dag in. Någon gammal dom på honom ?
Citera
2024-07-26, 17:53
  #7959
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsalakillen1
Någon som vet om jocke är dömd för brott ?
Förr i tiden var han ju en riktigt pundare som rökte på och drack dag ut dag in. Någon gammal dom på honom ?

En uppgift i belastningsregistret ska alltid gallras när det gått 20 år från dagen för den dom som föranledde att en uppgift fördes in i registret (lagen om belastningsregister 18 §
Citera
2024-07-26, 17:58
  #7960
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
En uppgift i belastningsregistret ska alltid gallras när det gått 20 år från dagen för den dom som föranledde att en uppgift fördes in i registret (lagen om belastningsregister 18 §
Det är det längsta en uppgift kan finnas kvar - de gallras långt tidigare om personen inte hela tiden döms igen

5 och 10 år är vad som normalt gäller för gallring.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/gallringsregler/
Citera
2024-07-27, 12:08
  #7961
Medlem
Tillbaka till ämnet. Hur mår Joakim nu? Ska han iväg på någon ny inspelning igen snart?

Den största frågan är ändå varför han startade ett drev mot Linnea när Joakim i egen hög person har har berättat om Chrippas våldsverkande mot kvinnor och anklagat Chrippa för kvinnomisshandel långt innan Lilla Linnea gjorde det. Så, vad tror du?

En sak är säker, antingen ljög han om kvinnomisshandeln eller så ljög han följarna rakt upp i ansiktet när han inför en 1 miljon följare förkunnade att han trodde att hans bror var oskyldig.

Slutsatsen är att han ljög om mycket allvarliga ting och du hejar blodtörstigt på.Lekte lite med er då det tjatas om att Linnea inte har vänner. Självfallet finns relationer med personer som inte vill synas på deras plattformar.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
För mig blev det bara bekräftat att pallal är den som sitter och hittar på saker, spelar väl ingen roll att det är en Flashback tråd man kan ändå vara ärlig och inte sitta och hitta på saker som lätt kan bli en trådsanning.
Förklaring kommer
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-07-27 kl. 12:41.
Citera
2024-07-27, 12:20
  #7962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nu får du lugna dig.
Jag skrev klart och tydligt "rätta mig om jag har fel". Det är inte att styra bort något.

Vad menar du med "kom in senare"?
Du hade fel och det visste du, du har lika bra koll som mig, men med en egen agenda.

Den andra killen kom in senare.
Citera
2024-07-27, 12:22
  #7963
Medlem
Skillnaden mellan mig och mutemute123 är att jag inte ljuger om vad andra har sagt eller ljuger om att andra ljuger. Jag leker inte, det borde stå klart vid det här laget. Spekulationer och desinformation kommer du inte långt på i livet. Förmodligen sårar det dig att jag ”råkar” ha rätt hela tiden.

Tillbaka till ämnet. Hur mår Joakim nu? Ska han iväg på någon ny inspelning igen snart?

Den största frågan är ändå varför han startade ett drev mot Linnea när Joakim i egen hög person har har berättat om Chrippas våldsverkande mot kvinnor och anklagat Chrippa för kvinnomisshandel långt innan Lilla Linnea gjorde det. Så, vad tror du?

En sak är säker, antingen ljög han om kvinnomisshandeln eller så ljög han följarna rakt upp i ansiktet när han inför en 1 miljon följare förkunnade att han trodde att hans bror var oskyldig.

Slutsatsen är att han ljög om mycket allvarliga ting och du hejar blodtörstigt på.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-07-27 kl. 12:38.
Citera
2024-07-27, 12:39
  #7964
Medlem
Relevant i sak
När börjar Förrädarna sändas?
Jobbar Olivia kvar?

Irrelevant i sak
Nummer ett. Tråden handlar inte om mig eller andra användare, men du far med osanning om mig, hela tiden, så låt mig klargöra ett och annat för den som vill ha kött på benen.

Jag provokativt ”Jonna har väl bara en kompis” nåt sånt, för att tydliggöra vilka som är bias i vad dom tror eller iallafall skriver om andra i sina inlägg. Det nappar snabbt som attan och mutemute123 försökte sig på att läxa upp mig

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jonna mår bra, dom älskar varandra och har ett fint förhållande och en bra familj & vänner runt sig. Många fler vänner än vad som visas i kameran.
Mitt svar blir

”Lekte lite med er
då det tjatas om att Linnea inte har vänner. Självfallet finns relationer med personer som inte vill synas på deras plattformar.”

Var det nu jag tappade micken?

Mitt svar följdes av följande inlägg. När användaren visste exakt vad jag ”ljugit om” eller ”lekt om”.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Skillnaden mellan oss pallal jag leker inte i tråden utan jag är ärlig. Men nu vet vi att de du säger är påhitt. tycker inte du ska sitta och leka i trådarna!
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är inte så att du sitter och leker med oss här inne också?? Med tanke på att du erkände att du gjorde de i Jocke tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du skrev ju själv att du bara leker lite, flera har sett de
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag kan säga att jag blev irriterad på pallal för personen far med såna osanningar så det finns inte. Och sen kommer sanningen fram att personen leker lite
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
2]För mig blev det bara bekräftat att pallal är den som sitter och hittar på saker,[/b] spelar väl ingen roll att det är en Flashback tråd man kan ändå vara ärlig och inte sitta och hitta på saker som lätt kan bli en trådsanning.

Det jag säger är inte påhitt, men det var ett påhitt att slänga ut agn för personer med skygglappar att nappa på för att på så sätt tydliggöra hur svårt det kan vara att välja vilken fot denne ska stå på, hur något ska tolkas eller medvetet förvrängas för att få ”rätt” personer att verka snälla, ärliga och omtyckta och ”rätt” personers nemesis att utmålas som dumma, oärliga och illa omtyckta.

Det du sysslar med är propaganda och en desinformationskampanj och du är som en ettrig terrier och du skäller och gläfser utan att ens själv förstå sammanhanget eller varför du har bytt riktning igen. Du tycker inte, du följer. När husse vill att du ska gläfsa åt ett håll, så gör du det. När husse säger sitt, sitter du.

En dag ska jag jämföra allt motsägelsefullt du skrivit om Rask, Julia, Jacke, Rask och Linnea.

Ska vi börja räkna ned?
12.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-07-27 kl. 13:20.
Citera
2024-07-27, 15:48
  #7965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Relevant i sak
När börjar Förrädarna sändas?
Jobbar Olivia kvar?


Irrelevant i sak
Nummer ett. Tråden handlar inte om mig eller andra användare, men du far med osanning om mig, hela tiden, så låt mig klargöra ett och annat för den som vill ha kött på benen.

Jag provokativt ”Jonna har väl bara en kompis” nåt sånt, för att tydliggöra vilka som är bias i vad dom tror eller iallafall skriver om andra i sina inlägg. Det nappar snabbt som attan och mutemute123 försökte sig på att läxa upp mig


Mitt svar blir

”Lekte lite med er
då det tjatas om att Linnea inte har vänner. Självfallet finns relationer med personer som inte vill synas på deras plattformar.”

Var det nu jag tappade micken?

Mitt svar följdes av följande inlägg. När användaren visste exakt vad jag ”ljugit om” eller ”lekt om”.





Det jag säger är inte påhitt, men det var ett påhitt att slänga ut agn för personer med skygglappar att nappa på för att på så sätt tydliggöra hur svårt det kan vara att välja vilken fot denne ska stå på, hur något ska tolkas eller medvetet förvrängas för att få ”rätt” personer att verka snälla, ärliga och omtyckta och ”rätt” personers nemesis att utmålas som dumma, oärliga och illa omtyckta.

Det du sysslar med är propaganda och en desinformationskampanj och du är som en ettrig terrier och du skäller och gläfser utan att ens själv förstå sammanhanget eller varför du har bytt riktning igen. Du tycker inte, du följer. När husse vill att du ska gläfsa åt ett håll, så gör du det. När husse säger sitt, sitter du.

En dag ska jag jämföra allt motsägelsefullt du skrivit om Rask, Julia, Jacke, Rask och Linnea.

Ska vi börja räkna ned?
12.

Vad menar du med detta jag fetade?
Är Olivia en förrädare? Det är så du vill framstå det som eftersom det är så relevant.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-07-27 kl. 15:53.
Citera
2024-07-27, 16:35
  #7966
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vad menar du med detta jag fetade?
Är Olivia en förrädare? Det är så du vill framstå det som eftersom det är så relevant.
förrädarna är ett tv program. Det ryktas att Jocke varit med i det.
Angående Olivia, han frågade ju bara om hon jobbade kvar?
Citera
2024-07-27, 17:43
  #7967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
förrädarna är ett tv program. Det ryktas att Jocke varit med i det.
Angående Olivia, han frågade ju bara om hon jobbade kvar?

Ja men du vet ju hur lätt det uppstår trådsanningar och jag ville veta vad Pallal menade. Jag är bekant med det programmet. Tack för att du redde ut det.
Jag har inte hört något sådant rykte så fattade inte kopplingen.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-07-27 kl. 18:02.
Citera
2024-07-27, 18:03
  #7968
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja men du vet ju hur lätt det uppstår trådsanningar och jag ville veta vad Pallal menade. Jag är bekant med det programmet. Tack för att du redde ut det.
Det var bara så jag tolkade pallals kommentar, han får rätt mig om jag missuppfattade.
Jag har aldrig sett programmet. Men jag minns att folk pratade om att Jocke var borta en period samtidigt som programmet spelades in. Tror du Jocke kommer vara med i förrädarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in