2024-07-23, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt det går ingen nöd på dom.
Dom kommer klara sig bra och livet verkar flyta på ganska bra just nu.
Jag tycker verkligen inte livet verkar ’flyta på bra’.
I alla fall inte utifrån vad Jonna berättar i senaste podden, samt sådant Jocke själv har berättat tidigare.
Har det någonsin varit bra?

Möjligtvis att pengarna rullar in, men för övrigt?

Jocke verkar ju vara ett asplöv och hans fru får inte mycket plats i den familjen.
Och hur har de stackars barnen det hemma (egentligen) med en så gravt psykiskt sjuk pappa?
Jonna verkar trippa på tå för jockes psykiska problem och beskriver att det är tungt (särskilt under jockes långa perioder med psykiskt dåligt mående/skov) hur länge pågår det?
Hur ser det ut hemma då?

Dags för soc att hälsa på?
(I enlighet med vad de borde göra när det finns misstanke om att barnen far illa).
Om jocke är så ’närvarande sina barn’ så lär det ju vara ganska svårt att dölja.
Panikångestattacker kommer ju oftast från ingenstans och hur har han det med humörsvängningar?

Jonna beskriver att det är jätte, jätte,jätte,jätte, JÄTTESVÅRT att hantera jockes ångest och kan knappt be honom att parkera om bilen då.
Okej?

Varför tar han inte ansvar och lägger in sig på sjukhus så han får vård och mediciner, inte minst för att Jonna och barnen slipper den belastningen Jocke medför?
Det är väl det minsta han kan göra för sin frus och sina barns skull?

Jonna får ju agera mamma även till Jocke och får trippa på tå och planera så att ingenting triggar igång ett dåligtmående.

Jonna berättar att Jocke mår dåligt på kvällar och på morgonen.
Det är ju skönt att få vara ifred när det är som mest att göra med barnen.
Det är ju bra!
Förutom det, så är Jocke åtminstone skicklig på att kicka in sitt dåligtmående när det passar sig som bäst.
När han åker karusell/semestrar i Europa och Dubai/ när han jagar spöken och/eller spelar in youtube och åker flygplan, så fungerar livet väldigt bra.
En magisk sjukdom.

Den där Jonas ställer faktiskt en hel del bra frågor.
Det är hursomhelst alltid lika spännande att lyssna på den där podden numer.
Citera
2024-07-23, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tycker verkligen inte livet verkar ’flyta på bra’.
I alla fall inte utifrån vad Jonna berättar i senaste podden, samt sådant Jocke själv har berättat tidigare.
Har det någonsin varit bra?

Möjligtvis att pengarna rullar in, men för övrigt?

Jocke verkar ju vara ett asplöv och hans fru får inte mycket plats i den familjen.
Och hur har de stackars barnen det hemma (egentligen) med en så gravt psykiskt sjuk pappa?
Jonna verkar trippa på tå för jockes psykiska problem och beskriver att det är tungt (särskilt under jockes långa perioder med psykiskt dåligt mående/skov) hur länge pågår det?
Hur ser det ut hemma då?

Dags för soc att hälsa på?
(I enlighet med vad de borde göra när det finns misstanke om att barnen far illa).
Om jocke är så ’närvarande sina barn’ så lär det ju vara ganska svårt att dölja.
Panikångestattacker kommer ju oftast från ingenstans och hur har han det med humörsvängningar?

Jonna beskriver att det är jätte, jätte,jätte,jätte, JÄTTESVÅRT att hantera jockes ångest och kan knappt be honom att parkera om bilen då.
Okej?

Varför tar han inte ansvar och lägger in sig på sjukhus så han får vård och mediciner, inte minst för att Jonna och barnen slipper den belastningen Jocke medför?
Det är väl det minsta han kan göra för sin frus och sina barns skull?

Jonna får ju agera mamma även till Jocke och får trippa på tå och planera så att ingenting triggar igång ett dåligtmående.

Jonna berättar att Jocke mår dåligt på kvällar och på morgonen.
Det är ju skönt att få vara ifred när det är som mest att göra med barnen.
Det är ju bra!
Förutom det, så är Jocke åtminstone skicklig på att kicka in sitt dåligtmående när det passar sig som bäst.
När han åker karusell/semestrar i Europa och Dubai/ när han jagar spöken och/eller spelar in youtube och åker flygplan, så fungerar livet väldigt bra.
En magisk sjukdom.

Den där Jonas ställer faktiskt en hel del bra frågor.
Det är hursomhelst alltid lika spännande att lyssna på den där podden numer.

Men e du så orolig över att barnen inte mår bra anmäl till soc vad väntar du på?
Jag är inte orolig för att barnen far illa.
Citera
2024-07-23, 16:47
Avslutad
Citat:
Men e du så orolig över att barnen inte mår bra anmäl till soc vad väntar du på?
Jag är inte orolig för att barnen far illa.
Men tror du att Barnen mår bra av att se sin pappa så gravt psykiskt sjuk?
Har Jonna det särskilt lätt i den familjen?

Enligt deras egen utsago låter deras hemförhållanden väldigt allvarliga.

MEN;
Eftersom jag misstänker att det är ett skådespel så skulle jag aldrig belasta någon myndighet.

Men det är helt klart intressant, och fortsättning följer.
Citera
2024-07-23, 16:56
Avslutad
Citat:
Men tror du att Barnen mår bra av att se sin pappa så gravt psykiskt sjuk?
Har Jonna det särskilt lätt i den familjen?

Enligt deras egen utsago låter deras hemförhållanden väldigt allvarliga.

MEN;
Eftersom jag misstänker att det är ett skådespel så skulle jag aldrig belasta någon myndighet.

Men det är helt klart intressant, och fortsättning följer.

Men om du tror att det är ett skådespel då är det ju väldigt onödigt att lägga en kommentar om att det kanske borde anmälas till soc.
Eller vill du inte stå för en anmälan till soc?
Citera
2024-07-23, 17:04
Avslutad
Citat:
Men om du tror att det är ett skådespel då är det ju väldigt onödigt att lägga en kommentar om att det kanske borde anmälas till soc.
Eller vill du inte stå för en anmälan till soc?
Varför det? De skapar ju funderingar kring hur det fungerar därborta i Lundellhuset.
Kan man gå ut på alla sina kanaler och berätta om sin misär utan att någon reagerar?
Eller tänker alla som jag, att det är ett skådespel? 🤔

Hursomhelst;
De som har bättre insyn i vad som är fiction och vad som är verklighet får stå för det där.
Citera
2024-07-23, 17:10
Avslutad
Citat:
Varför det? De skapar ju funderingar kring hur det fungerar därborta i Lundellhuset.
Kan man gå ut på alla sina kanaler och berätta om sin misär utan att någon reagerar?
Eller tänker alla som jag, att det är ett skådespel? 🤔

Hursomhelst;
De som har bättre insyn i vad som är fiction och vad som är verklighet får stå för det där.

Så du är en vuxen människa som tror att det finns barn som far illa men du försöker inte göra nått åt de?
Det visar ju väldigt tydligt att det är Jocke du vill sänka det finns ingen tanke på barnen.
Citera
2024-07-23, 17:34
Avslutad
Citat:
Så du är en vuxen människa som tror att det finns barn som far illa men du försöker inte göra nått åt de?
Det visar ju väldigt tydligt att det är Jocke du vill sänka det finns ingen tanke på barnen.
Du hänger inte med öht.

För dem som tror på det här förväntar jag mig att de gör något för att de ska få en stödinsats.
För dem som har en inblick i den s.k misären.

Men enligt mig, personligen, så är det här ett skådespel.
Så varför skulle jag göra en anmälan för?
Citera
2024-07-23, 18:03
Avslutad
Citat:
Du hänger inte med öht.

För dem som tror på det här förväntar jag mig att de gör något för att de ska få en stödinsats.
För dem som har en inblick i den s.k misären.

Men enligt mig, personligen, så är det här ett skådespel.
Så varför skulle jag göra en anmälan för?

Men då behöver man inte ens dra upp en soc anmälan om man tror att det är ett skådespel. Det blir bara sjukt, man behöver inte ens ta upp frågan.
Citera
2024-07-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Nja nu var de ju momspengar c:a 6 mille och dom vart sköngetstaxerade på 1,8 privat
som vart halverat bara googla finns någon artikel ifrån aftonbladet om det
Moms pengarna ser du aldrig eftersom dom redan satt på skattekontot.
Och byggbolaget har dom ju överklagat och då försvinner typ TS fodran
Den börjar ju om så att säga vilket säkerligen inte är klart ännu
för då hade tidningarna något att skriva om
Däremot så kommer nog Omsättning minska till hälften eftersom de inte är några stora
produktioner på gång som de verkar.

De går ingen nöd på dom och nu börjar ju äntligen aktieägarna märka av det oxå.

I mars 2023 framkom det i en artikel att Joakim och Jonna krävdes på 5,7 miljoner i skatt och avgifter, mycket skulle vara kopplat till Lundellhuset (till exempel avdrag för reparationer och inköp).
Om man drar av ej godkända kostnader så innebär det att företaget har dragit av för mycket moms, samtidigt minskar företagets vinst.
Detta resulterar i att man är i skuld till Skatteverket, gällande moms och bolagsskatt. I summan på 5,7 miljoner kan det också ingå ej betalda arbetsgivaravgifter och skatt på ev. löner dvs. om paret inte har blivit förmånsbeskattade för kläder, bilar, resor m.m.
Kan du skicka en länk på att det endast rör sig om momsen (som för övrigt är en skatt), hittar inte någon information om detta?

Nu nämnde jag i och för sig inte parets privata skulder men skulle du kunna skicka en länk där det framkommer att paret blev skönbeskattade/sköntaxerade på 1,8 miljoner och att denna summa halverades?
Det som halverades var väl ett skattetillägg (från 800.000 kr till 400.000 kr) eller har jag fel.

Vad menar du med att "momspengarna ser du aldrig eftersom de redan satt på skattekontot"?
Utgående moms - (minus) ingående moms = den moms företaget ska betala. Är den utgående momsen lägre än den ingående får man pengar tillbaka, är den högre ska man betala in moms.
Menar du att det redan har gjorts en inbetalning på 5,7 miljoner till företagets skattekonto? När gjordes detta, hittar ingen iartikel om det?

När det gäller skulden till byggbolaget så glömde jag att det var överklagat, tack för påminnelsen.

Tror inte heller att det går någon nöd på paret privat, mitt inlägg handlade om företaget och inte om paret privat.
Skattesmällen på 5,7 miljoner rörde ju endast 2019-2020 dvs. två år. Man får väl hoppas att paret har lärt sig av sina "misstag", om inte så skulle jag tippa på att nästa skattesmäll blir betydligt högre än 5,7 miljoner.
Citera
2024-07-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Vet ej, frågan var vad tjäna jocke o jonna på mio-samarbetet, svaret var 500.000:-, enligt nessa, exonph

Ok, tack för svar!
Citera
2024-07-23, 18:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men då behöver man inte ens dra upp en soc anmälan om man tror att det är ett skådespel. Det blir bara sjukt, man behöver inte ens ta upp frågan.
Du missar ju helt poängen.
Prova läsa inläggen igen så kanske du förstår.
Svaret på varför användaren nämnde soc anmälan finns redan i tidigare inlägg.
Citera
2024-07-23, 18:26
Avslutad
Citat:
Jag skrev en ganska lång text med oegentligheter kring Jocke och vad de berättar om sig själva, men det enda du reagerade på var meningen om ifall de va en fråga för soc?

Det va inte det viktigaste i min text, utan det va alla oegentligheter/konstigheter som ständigt framkommer.
Varför va frågan om soc så viktig för dig?

Om det nu är sant att Jocke är så gravt psykiskt sjuk, och om man nu tror på det.
Varför hjälper ingen honom och hans familj då?
Är inte det ganska hemskt?
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-07-23 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in