2018-02-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Tycker det är löjligt att han bär solglasögon i varannan video, har han dålig självförtroende eller problem med synen? Som i videon nedan när han träffar Arga Snickaren, ser så löjligt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=CJcD7WLApZQ

Ena dan är förklaringen att det är pga hans Aspergers och andra dan för att han skäms över sina ögon (eller snarare den misslyckade operationen av hans påsar under ögonen). Vad jag förstått har han opererat om detta och jag kan inte se något avvikande. Å andra sidan ser man hans ögon för sällan för att kunna bedöma bra.
Citera
2018-03-02, 19:10
Medlem
Spekulerar lite men tror att alla problem med deras hus är en bluff. Jag tror att Jocke och Jonna visste om felen i huset och fick köpa det billigt. Nu kan dom göra massa YT-filmer om det hela och göra det till ett nytt tema på kanalen för att få fler tittare och kina håva in mer pengar. Nu har även en Instagram startas för att följa deras projekt med att fixa till felen. Väldigt smart av dom.
Känns osannolikt att man under besiktning missat vattenläckan och att skorsten är paj.
Citera
2018-03-02, 19:21
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creakor1
Känns osannolikt att man under besiktning missat vattenläckan och att skorsten är paj.

Vattenläckan har nog kommit till efter besiktningen för ett år sedan. Och en skorstens funktion testar man inte vid en vanlig besiktning, allra minst om säljaren har bekostat den. En besiktning säger långt ifrån allt om ett hus skick.

Jag tror inte Jocke och Jonna och deras management hade en aning om någonting. Men som tur är för dom så finns det en god sida av allt det dåliga, de får fler tittare.
Citera
2018-03-02, 20:11
Medlem
Citat:
Spekulerar lite men tror att alla problem med deras hus är en bluff. Jag tror att Jocke och Jonna visste om felen i huset och fick köpa det billigt. Nu kan dom göra massa YT-filmer om det hela och göra det till ett nytt tema på kanalen för att få fler tittare och kina håva in mer pengar. Nu har även en Instagram startas för att följa deras projekt med att fixa till felen. Väldigt smart av dom.

Definitivt inte, kan spräcka din teori på en gång, http://www.nt.se/bostad/lagfarter/ och sök på yrvädersgatan 11.

Hela kåken är ett fuskbygge utan dess like. Bara riva allt som föregående ägare gjort. "Huset kostar nästan 9 miljoner, den måste vara riktigt bra!"

Jag tycker faktiskt synd om dom, kan fan inte vara roligt. Jag hoppas dom får till det med att förra ägarna åker på det, man skulle inte vilja sitta i den sitsen själv. För nu hade dom hittat svartmögel i ett av deras badrum, kaklat o klinkers. Riv, riv och riv
Senast redigerad av Rogersson 2018-03-02 kl. 20:14.
Citera
2018-03-02, 20:58
Medlem
Harry_s avatar
dom har köpt huset på firman
Köpare: Jocke & Jonna AB
bara massa fiffel
Citera
2018-03-03, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bara massa fiffel

Vad är fifflet med det? Dom privat, måste betala hyra ändå till bolaget. Finns väl ingen direkt vinning i det. Däremot hade dom nog inte råd med att köpa det privat så därför dom fick ta det genom bolaget.
Citera
2018-03-03, 10:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Drömhuset blev ett mardrömshus.
Nu svartmögel i badrummet.
https://www.youtube.com/watch?v=MICumi-1u1E
Citera
2018-03-03, 12:56
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bara massa fiffel

inget fiffel , hoppas bara dom betalar förmånsvärde och marknadsmässig hyra till bolaget, har svårt att tro att hyran skulle ligga under 25000 på en sån kåk
Citera
2018-03-04, 03:04
Medlem
Citat:

Det roliga är ju att dom inte ens gjort en egen besiktning (undersökningsplikt). Nä, bättre att sitta och säga att andra är skojare såklart! "Hur kan man göra såhär mot en gravid kvinna och hundar?!?!?!" Ja, han kanske borde fråga sig själv det.
Citera
2018-03-04, 03:08
Medlem
Sitter någon och skriver ut säljarnas namn på deras senaste video. Nu fixar väl barnarmén resten.
Citera
2018-03-04, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Det roliga är ju att dom inte ens gjort en egen besiktning (undersökningsplikt). Nä, bättre att sitta och säga att andra är skojare såklart! "Hur kan man göra såhär mot en gravid kvinna och hundar?!?!?!" Ja, han kanske borde fråga sig själv det.

På riktigt? Med tanke på priset skulle de såklart ha råd, men misstaget visar deras bildning och intelligens. Dock synd om dem som köpt Drömkåken oavsett. Lite deppig stämning på kanalen nu när allt är vloggande som visar problem med huset, förutom det dampiga Goood morrOOOOON. Jocke verkar inte göra någonting förutom att prata om huset och sitta i solglasögon, sen har han fullt med folk som gör allt åt honom, förutom den feta turken verkar helt apatisk.
Citera
2018-03-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Nog har dom gjort en besiktning alltid, enligt dom själva. Det tror jag definitivt dom gjort då det är en billig försäkring för dom men sen verkar dom valt en lallare till besiktningsman.
Senast redigerad av Rogersson 2018-03-04 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in