2024-07-24, 12:06
Medlem
Lyft upp det kosttillskott som gjort störst skillnad i din vardag (ang. livskvalité)

Lyft upp det som gjort störst skillnad just för dig. Du behöver inte göra en större lista utan plocka fram det eller de 2-3 ämnen som gjort störst skillnad för dig. Vi pratar rent generellt men i synnerhet livskvalité. Du kanske har hittat något som ger energi? Nervlugnande? Fokus? Immunförsvaret?

Sammantaget berörs enbart det som är naturligt, så kemiskt och substanser som opiater inkluderas ej.
Citera
2024-07-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Lyft upp det som gjort störst skillnad just för dig. Du behöver inte göra en större lista utan plocka fram det eller de 2-3 ämnen som gjort störst skillnad för dig. Vi pratar rent generellt men i synnerhet livskvalité. Du kanske har hittat något som ger energi? Nervlugnande? Fokus? Immunförsvaret?

Sammantaget berörs enbart det som är naturligt, så kemiskt och substanser som opiater inkluderas ej.

Kreatin+Magnesium.
Citera
2024-07-24, 12:09
Medlem
Har någon exempelvis testat Shilajit? Har hört gott om den men problemet är att den verkar öka järnvärden som bara den. Därav lite komplicerat om man redan har naturligt höga järnvärden. Men kanske har någon erfarenheter?

https://www.kronansapotek.se/upgrit-shilajit-resin/p/01303453/
Citera
2024-07-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Kreatin+Magnesium.

Gott att höra. Syftar du på att de funkar extra bra synergiskt? Eller tar du de i olika syften?
Citera
2024-07-24, 12:11
Medlem
321js avatar
Ginseng ger mig extra energi när det behövs.

Många tillskott har väl bara den effekten att kroppen fungerar som den ska utan att man märker någonting av det.
Vid läkarundersökningar har jag fått höra att mina värden är mycket bättre än genomsnittet.

Många säger att de äter nyttigt, men det är ofta bara en tom slogan. Majoriteten har noll koll på vad näringsvärdena är för olika livsmedel.

Svårt att bevisa, men känslan i mitt fall är att rå vitlök förebygger förkylningar, har blivit förkyld när jag glömt bort att ta det.

När personer berättar om stora effekter, så beror det i allmänhet bara på en brist på det ämnet från början.
Senast redigerad av 321j 2024-07-24 kl. 12:43.
Citera
2024-07-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Ginseng ger mig extra energi när det behövs.

Ja det eller Rosenrot som verkar funka likvärdigt har man ju hört gott om.
Citera
2024-07-24, 12:29
Medlem
TheGretaResets avatar
Magnesiumcitrit (det måste vara i citritform).

Haft stenhårdavföring hela livet. Prövat allt som läkare kan skriva ut.

Någon youtube film tipsade om magnesiumcitrit.

Så när jag säger till läkaren att mg-citrit fungerar svarar idioten "jag har hört det av andra". Men varför då inte ge det rådet?
Citera
2024-07-24, 12:32
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

Så när jag säger till läkaren att mg-citrit fungerar svarar idioten "jag har hört det av andra". Men varför då inte ge det rådet?

Läkare får bara rekommendera vetenskapligt bevisade metoder, annars kan legitimationen ryka.
Citera
2024-07-24, 12:38
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Läkare får bara rekommendera vetenskapligt bevisade metoder, annars kan legitimationen ryka.
Det är heller ingen vinst för läkemedelsföretag att sälja naturprodukter.
Citera
2024-07-24, 12:52
Medlem
Kalopskungens avatar
Koffein, utan tvekan.
Citera
2024-07-24, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen

Det blir svårt, då alla tillskott är kemiska.

Skulle säga kalium, magnesium och DHA.
Citera
2024-07-24, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

ofta brukar folk påpeka den effekten som något negativt, att man ska välja en annan form av magnesium, men i ditt fall - så var det ju precis tvärtom, något bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in