2024-07-23, 11:51
Medlem
Tycker det är lite märkligt att molnen inte rört sig ett dugg från bilden med tid 22:25 till bilden med tid 22:55. Nu kanske det va totalt vindstilla men något förändring borde ske på 30 minuter eller?
Bilderna ser identiska ut förutom hunden på ena bilden.
Citera
2024-07-23, 12:03
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilzA
Men snälla. Vi pratar om en säck som hänger i fönstret på en av filmerna där det filmas inifrån.
Filmen inifrån lades upp när de "kom på" att det kanske tagits upp något på filmen inifrån när den ute lade av. Men på den inifrån syns en säck i fönstret som inte synd på filmen utifrån och nu när man ser tydligare iom bilderna som nyligen lagts upp där man ser väggen och solsängarna så hänger det ingen säck där.

Det behöver inte betyda något, men vi är några som reagerat på att det inte stämmer överens.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenneochSvea
Det ligger en blå grej, ser ut som en frisbee på gräsmattan framför poolen men det är något som inte stämmer. På vissa bilder syns den och på andra är den borta. På en bild där Essie syns finns den inte och på en bild är den plötsligt där. Samma på ena bilden när frun syns med ryggen i närbild syns den inte men på nästa när hon gått en bit på altanen ligger den där. Vet inte om jag är snurrig men det är inte logiskt.

Tror ni inte polisen märker om det är något skumt med filmerna och vad som syns och inte och när? Vem är så korkad att man mixtrar med filmerna på ett sådant uppenbart sätt isåfall?

Polisen måste ju redan ana ugglor i mossen angående att kameran laggade precis när hunden försvann. Vad är oddsen för det egentligen.
Citera
2024-07-23, 12:05
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Så hur kan man tänka att resonemanget har gått där hemma, att
- A måste få ett annat boende och får det i augusti, men där kan hon inte hund och utan hunden kan hon inte bo hemma
- hur ska vi få tillbaka pengarna vi lagt ut, vi varken vill eller kan behålla hunden
- vi får se till att hunden försvinner, påstår vi att hon är stulen kan vi få tillbaka på försäkringen

Den enda jag kan tänka mig varit drivande i ett sådant resonemang är pappan P

Varför är dom på väg att skaffa en ny hund om A ska in på ett boende I augusti? Finns ingen logik i det.
Citera
2024-07-23, 12:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
- A måste få ett annat boende och får det i augusti, men där kan hon inte hund och utan hunden kan hon inte bo hemma
- hur ska vi få tillbaka pengarna vi lagt ut, vi varken vill eller kan behålla hunden
- vi får se till att hunden försvinner, påstår vi att hon är stulen kan vi få tillbaka på försäkringen

Jag är inte fullt insatt i hur alla försäkringar fungerar men jag har haft försäkring hos Agria och där finns tillvalet att den gäller vid dödsfall, det borde ha gällt vid en "normal" död, t ex att Essie ramlat i poolen. En hund för 30000:- har man nog maximalt försäkrad, i synnerhet med en dotter som är labil med våldsamma tendenser, då återstår bara att något hemskt skulle ha hänt som aldrig kan avfärdas som olycka om Essie är död, annars skulle dom ha tagit det på försäkringen.
Citera
2024-07-23, 12:19
Medlem
Citat:

Varifrån är uppgiften att A ska in på nytt boende i augusti. För stämmer detta så pekar det mesta på ett bedrägeri. De kan nog utlova en miljon i hittelön, de vet att hunden inte kommer komma hem igen. Därför avslutar man ståhejet den 25/7. Lutar åt att hunden inte lever längre.

För att få ta med en assistanshund på ett särkilt boende ska ägaren kunna ha fullt ansvar för hunden. Något jag har mycket svårt att tro att A klarar själv.
Citera
2024-07-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Här är Amandas personnummer: 20000901-8946

Någon som vill kontakta kronofogden och kolla vilka skulder hon har? Det går via telefon eller få brev hem. Går inte att få på mail.

Vill själv inte då jag inte vill röja min identitet.

Man behöver INTE uppge vem man är när man ringer Kfm. Helt anonymt!
Citera
2024-07-23, 12:34
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är det man gör här, spekulerar och gräver. Fb gruppen "Essie ska hem" är de som ägnar sig åt att hitta hunden som verkar vara uppslukad från jordens yta.

Tar man av selen så ser Essie ut som vilken välskött labbe som helst. En av landets vanligaste hundraser, du skulle kunna gå förbi henne utan att ha en aning.
Citera
2024-07-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Man behöver INTE uppge vem man är när man ringer Kfm. Helt anonymt!

Okej. Kan man ringa med dolt nummer? Isåfall ska jag ringa kronofogden och fråga.
Citera
2024-07-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
För att rädda den, spekulerar vi.

Dottern är svårt funktionshindrad och utagerande, slår hunden. De har tidigare gjort sig av med en katt som blev misshandlad. Hon är så pass aggressiv att hon slängts ut från LSS-boende och dagverksamhet. Föräldrarna vägrar utredningshem och har i stället skaffat hunden, men det fungerar inte.

Hur vet du det med säkerhet? Det har väl inte stått i någon tidning?
Citera
2024-07-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hur vet du det med säkerhet? Det har väl inte stått i någon tidning?

Jo finns källa i tråden, sen har även en person skrivit att den har liknande uppgifter/information som vi beskrivit i tråden. Ska inte droppa personens namn.
Citera
2024-07-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klapphund
Kikade lite på Hitta och Google. På Google Maps street view syns att det finns ett staket runt tomten som ser relativt nytt ut. Jämför man översiktsbilderna från Hitta som är äldre än Googles ser man att häckarna på PÖ´s tomt och grannfastigheternas går i linje. På Google Maps ser man att häcken utåt allmänningen är inklippt för att staketet tillkommit.
Slutledning, när de de blev med hund så inhängnades tomten med staket. Varför berättar man inte att tomten är helt inhängnad så att man slipper alla springa bort spekulationerna?
Alltså ska hundnapparen ha kört in sin bil på allmänningen bland alla husen,lockat till sig hunden,trängt sig och hunden genom en ganska så tät häck,lyft 25-30 kg hund över staketet vilket borde infatta en kumpan som står på utsidan och tar emor hunden för kliva över staketet med hunden i famnen torde vara så gott som omöjligt. Så hanterar man inte en hund man inte känner VÄLDIGT väl.
Sen har man alltså vänt bilen på allmänningen och kört ut därifrån.
Allt utan att någon har observerat händelsen.
Hmmm....ta den om Rödluvan och vargen också.

Men snälla du. Gå in på fb-sidan Hitta Essi så står det svar på alla dina spekulationer. Dom har besvarat alla typ frågor som folk ställer här... sluta sitt å spekulera ur din egen egohjärna
Citera
2024-07-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Men snälla du. Gå in på fb-sidan Hitta Essi så står det svar på alla dina spekulationer. Dom har besvarat alla typ frågor som folk ställer här... sluta sitt å spekulera ur din egen egohjärna

Deras svar på allt är väldigt genomskinligt. Man ser hur välplanerat svaren är samt lögnerna. Man ska inte vara så blåögd tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in