2024-07-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ja! Nu har jag ingen aning om på vilken nivå dottern har problem, men det känns ju även överdrivet att säga att Essie låg på sjukhus i så fall. Snacka om att skapa ångest, istället för att kanske uttrycka sig lite mer som att Essie verkar ha sett något roligt och sprungit iväg men pappa letar. Varför i hela helsefyr ska de säga till dottern att Essie är död?

Precis, förstår inte heller dedär med att säga att essie är död till dottern, om jag inte minns helt fel så sa han att de var att dottern inte skulle kunna hantera att hunden är försvunnen men jag är osäker som sagt. Däremot tänker man ändå logiskt så hon kommer ju inte direkt hantera ett dödsbesked bättre?
Citera
2024-07-24, 13:20
Medlem
Nånting som verkligen är märkligt (bland mkt ..)är att det tidigt i tråden stod att ID-hunden man anlitat, spårade längs bilspåren bakom huset,

fram till Patriks pappas hus!!!

300 meter fågelvägen fr P.

Ingen verkar ha reagerat??!!
Citera
2024-07-24, 13:21
Medlem
Några kommentarer i Facebookgruppen:

”Folk åker runt o försöker ta hästar på gårdarna från andra länder o kan det inte vara någon som tagit vovven oxå man börjar ju fundera kan man inte kontakta Danmark o övriga länder oxå”

”Kan ju vara någon som blivit rädd av all publicitet och sökning så släppt lös henne? Måste finnas sökhundar även där som kan söka där hon sist syntes. Min hund kunde spåra och söka upp människor flera dygn efter de försvunnit. Kan kanske vara en hund som själv jobbar och just är ute på sök!?”

”Finns det någon grotta eller klippa runt Enköpings området ifall hon sitter fast?”

”Tjuvarna har all världens tid att kolla i flera veckors tid hur familjerna lever och har för vanor. De har koll och vet när och var saker görs.
😡👎”

”Hej, Jag är medium och känner att hunden kan ha blivit stulen via bekants/bekant, tagen in i en vit skåpbil, typ vw caddy el liknande och körde nordväst från platsen, troligen mot Norge.”

”Hej på Er alla, visa Patrik och familjen och alla medhjälpare respekt och hänsyn och framförallt så ha förståelse för hur familjen tänker för dotterns bästa.
Att leta efter försvunna djur och människor tar på krafterna och i alla dessa ärenden där någon el något försvunnit, så måste man lyssna in familjens vädjan, hjälp och även när de vill vila och ev sluta leta osv.
Att spekulera hjälper inte, utan vad är det vi letar efter? Jo i det här fallet en hund vid namn Essle, då är det det vi gör och inget annat.
I all välmening, Annica”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Alltså de som skriver i den gruppen är inte kloka! Bombmattor av hjärtan, av kommentarer som "Vi är på semester nu och håller utkik efter Essie", "Har ni kollat i poolen?" (när hunden varit borta två veckor), "Har ni nån aning om vad som kan ha hänt?", "Nån såg en röd bil i närheten!!!", "Jag har delat till vänner i Örebro/Kiruna/London/Nepal/Yttre rymden". Nån hade läst om de som försökte stjäla en islandshäst i Torsby vid samma tidpunkt som Essie försvann. Det är 31 mil mellan Torsby och Enköping.

Och så de som kallar sig medier. En har känt att Essie transporterats över Östersjön, en annan att hon försvann i nordväst i en vit caddy (sett för många kriminalserier på netflix, varför har mördaren alltid en vit caddy?)

Dessutom finns en miljard lokala Essiegrupper som dessutom startar communitychattar hela tiden.

Vad ska de här människorna fylla sina dagar med när sökandet läggs ner?

Tycker också det är väldigt lustigt/märkligt att inte någon kört och knackat på hos grannar och bett dom hoppa in i sina bilar och köra mot olika håll direkt de upptäcks i kamera övervakningen att essie försvann eller när dom klev ut på altanen o upptäcker essie är borta?

Hade de varit mitt husdjur hade jag bankat på grannars hus och bett om HJÄLP. Frågat om dom sett eller hört något etc. Nej allt är så fruktansvärt lustigt och känns sååä oseriöst.
Citera
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Hahahaha!

Nu var det någon som la denna kommentar:

”Alla dessa inlägg med bara massa hjärtan och annat skit gör det bara svårt följa och läsa relevanta inlägg, blockera alla hjärtstyrkande kärringar så jag kan hänga med här.”

Så jäkla rätt!
Helt rätt men det komiska är att det är 14 likes lämnade av bara kvinnor
Citera
2024-07-24, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Medicinsk behandling har alltså aldrig varit ett alternativ, eftersom man i Sverige inte använder medicin på det sättet. Så nej, familjen har inte motsatt sig medicin, då den inte erbjudits det.

Blev nyfiken, hur menar du här att vi i Sverige inte använder medicin på "det sättet"? Det går att medicinera vid utagerande beteende med exempelvis lugnande. Och det görs för fullt inom psykiatrin, LSS och habiliteringen. Hellre mediciner än att ett djur far illa.
Citera
2024-07-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Okej. Kan man ringa med dolt nummer? Isåfall ska jag ringa kronofogden och fråga.

Ja, du måste dölja numret!
Citera
2024-07-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Några kommentarer i Facebookgruppen:

”Folk åker runt o försöker ta hästar på gårdarna från andra länder o kan det inte vara någon som tagit vovven oxå man börjar ju fundera kan man inte kontakta Danmark o övriga länder oxå”

”Kan ju vara någon som blivit rädd av all publicitet och sökning så släppt lös henne? Måste finnas sökhundar även där som kan söka där hon sist syntes. Min hund kunde spåra och söka upp människor flera dygn efter de försvunnit. Kan kanske vara en hund som själv jobbar och just är ute på sök!?”

”Finns det någon grotta eller klippa runt Enköpings området ifall hon sitter fast?”

”Tjuvarna har all världens tid att kolla i flera veckors tid hur familjerna lever och har för vanor. De har koll och vet när och var saker görs.
😡👎”

”Hej, Jag är medium och känner att hunden kan ha blivit stulen via bekants/bekant, tagen in i en vit skåpbil, typ vw caddy el liknande och körde nordväst från platsen, troligen mot Norge.”

”Hej på Er alla, visa Patrik och familjen och alla medhjälpare respekt och hänsyn och framförallt så ha förståelse för hur familjen tänker för dotterns bästa.
Att leta efter försvunna djur och människor tar på krafterna och i alla dessa ärenden där någon el något försvunnit, så måste man lyssna in familjens vädjan, hjälp och även när de vill vila och ev sluta leta osv.
Att spekulera hjälper inte, utan vad är det vi letar efter? Jo i det här fallet en hund vid namn Essle, då är det det vi gör och inget annat.
I all välmening, Annica”

Självklaart ska man acceptera, men nu har detta blivit såpass stort där man faktiskt med avsikt i början vänt sig till socialamedier, varav då kan man inte bara pausa allting.. samt det här med att ”sluta leta” man slutar aldrig att leta… den meningen gjorde mig verkligen ledsen. Man slutar aldrig leta varken efter en människa som är försvunnen desamma gäller djur… känns som ett väldigt väldigt iskallt svar😢
Citera
2024-07-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Nånting som verkligen är märkligt (bland mkt ..)är att det tidigt i tråden stod att ID-hunden man anlitat, spårade längs bilspåren bakom huset,

fram till Patriks pappas hus!!!

300 meter fågelvägen fr P.

Ingen verkar ha reagerat??!!

Va?
Citera
2024-07-24, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Självklaart ska man acceptera, men nu har detta blivit såpass stort där man faktiskt med avsikt i början vänt sig till socialamedier, varav då kan man inte bara pausa allting.. samt det här med att ”sluta leta” man slutar aldrig att leta… den meningen gjorde mig verkligen ledsen. Man slutar aldrig leta varken efter en människa som är försvunnen desamma gäller djur… känns som ett väldigt väldigt iskallt svar😢

Jag håller mer att man aldrig ska sluta leta, och jag tror familjen skrev att de inte heller kommer sluta leta men däremot kan de inte leta på den "här nivån" då det tar på krafterna. Samtidigt har de ju nu fått igång hela Sverige att göra jobbet åt dem...😉
Citera
2024-07-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Självklart är det de bästa, men tror även att polisen kan själv identifiera vem det är som skrivit vad och utöver det kontakta personen om följdfrågor behövs
Nja. Visserligen räcker det numera med misstanke om brott som har böter i straffskalan för att polisen ska kunna begära ut IP-adresser. Men jag tvivlar på att det skulle räcka för att få kontakt med en tipsare. Det skulle garanterat behövas att personen här skrev "det är jag som har hunden". Då skulle man möjligen försöka.
Citera
2024-07-24, 13:41
Medlem
Från gruppen:

A: Jag har skrivit till Anders bagge också på Instagram 😇❤️
B: han är informerad.
A: grymt tack!! ❤️❤️❤️
A: hur fick du tag i honom så snabbt? 😍 bra jobbat!🌺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto