Citat:
Ursprungligen postat av
prekas
Alltså de som skriver i den gruppen är inte kloka! Bombmattor av hjärtan, av kommentarer som "Vi är på semester nu och håller utkik efter Essie", "Har ni kollat i poolen?" (när hunden varit borta två veckor), "Har ni nån aning om vad som kan ha hänt?", "Nån såg en röd bil i närheten!!!", "Jag har delat till vänner i Örebro/Kiruna/London/Nepal/Yttre rymden". Nån hade läst om de som försökte stjäla en islandshäst i Torsby vid samma tidpunkt som Essie försvann. Det är 31 mil mellan Torsby och Enköping.
Och så de som kallar sig medier. En har känt att Essie transporterats över Östersjön, en annan att hon försvann i nordväst i en vit caddy (sett för många kriminalserier på netflix, varför har mördaren alltid en vit caddy?)
Dessutom finns en miljard lokala Essiegrupper som dessutom startar communitychattar hela tiden.
Vad ska de här människorna fylla sina dagar med när sökandet läggs ner?
Tycker också det är väldigt lustigt/märkligt att inte någon kört och knackat på hos grannar och bett dom hoppa in i sina bilar och köra mot olika håll direkt de upptäcks i kamera övervakningen att essie försvann eller när dom klev ut på altanen o upptäcker essie är borta?
Hade de varit mitt husdjur hade jag bankat på grannars hus och bett om HJÄLP. Frågat om dom sett eller hört något etc. Nej allt är så fruktansvärt lustigt och känns sååä oseriöst.