2024-07-22, 19:01
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
För att de blir av med Donbas? Hur korkad är du på en skala?

Men i Donbas finns ju en massa ryssar. Men du menar att man hade velat behålla landmassan efter att man utrotat stora delar av befolkningen? Ja, så är det kanske.

Citat:
Ukraina har hävdat det. Jag litar mer på Ukraina än random ryss desinformatör på Flashback.
De var aldrig nära att acceptera vilkoren, något som Ukrainarna sagt sedan starten men som ni Ryssar vägrar acceptera och tjatar vidare om att det var Boris som fick dom att låta bli istället.

Återigen, Ukraina är inte ett väsen. "Ukraina" har aldrig och kommer aldrig att hävda något. Skillnaden är att jag kan ge namn och källor. T.ex. Valeriy Chaly, diplomat som närvarade vid förhandlingarna.
Citera
2024-07-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Men i Donbas finns ju en massa ryssar. Men du menar att man hade velat behålla landmassan efter att man utrotat stora delar av befolkningen? Ja, så är det kanske.

Återigen, Ukraina är inte ett väsen. "Ukraina" har aldrig och kommer aldrig att hävda något. Skillnaden är att jag kan ge namn och källor. T.ex. Valeriy Chaly, diplomat som närvarade vid förhandlingarna.

Ingen försökte utrota någon i Donbas. Utom möjligen ryssen som var där eftersom de dödade Ukrainare urskiljningslöst. Det bäst är ju som du hintar om att inget land tar emot Ryssar eller låter ryssar befinna sig inom deras gränser eftersom det är en säkerhetsrisk att ha ryssar utanför ryssland.

Ukraina är en suverän nation. Ge mig källor då.
Citera
2024-07-22, 20:14
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Gäsp...

Prova om det hjälper att korta ner inläggen mot det där.

Citat:
Det finns dock ett litet, litet bekymmer med Rysslands fredskrav: Ukraina måste ge upp flera territorier, något som strider mot internationell rätt enligt FN Konventionen om internationell rätt, samt att de måste ge upp sitt oberoende, något som går emot Konventionen om staters oberoende i FN som i sin tur har sin bakgrund i den Westfaliska freden 1648.

Pappersprodukter.

Citat:
Ukraina som stat är hotad av Rysslands krig, medan Ryssland inte är hotad av att Ukraina går med i NATO och EU.

Hur vet du det?

Citat:
Ukraina som stat är hotad av Rysslands krig, medan Ryssland inte är hotad av att Ukraina går med i NATO och EU.

Ukraina krigar av (omvänt) samma anledningar som Ryssland, medlemskap i Nato och för att fortsätta mörda ryssar i Donbas. Om Nato är värt att kriga om för Ukraina, varför skulle inte samma sak kunna gälla Ryssland?

Citat:
NATO och väst har haft flera möjligheter att invadera Ryssland när de varit svaga eller när väst med USA i spetsen varit i ett totalt överläge. Mellan 1945 och 1949 hade USA ensamma kärnvapen och kunde, om de ville, använda dessa mot Sovjetunionen men ingenting hände. Under 1990-talet var Ryssland otroligt svaga, både ekonomiskt och militärt, men NATO gjorde aldrig några räder mot Ryssland. Och slutligen var Ryssland svaga under åren 2008–2012 med en rad inbördes problem, men NATO gjorde aldrig något. Och NATO har aldrig kränkt ryskt territorium. Så NATO är inget hot mot Ryssland utan NATO är den yttre fiende Putin behöver för att ge sin diktatur och militärstat en legitimitet. Faktum är att Ryssland själva skulle tjäna mer på att själva gå med i NATO eftersom de då skulle ha en starkare röst i världspolitiken och dessutom skulle de bli helt oåtkomliga för väst som de är så livrädda för eftersom NATO-länder aldrig för krig mot varandra. Se bara på Erdogan och Turkiet. Egentligen en svag stat med en svag militär men som tack vare sitt medlemskap i NATO blivit en otroligt viktig spelare i världspolitiken. Så allt det du säger har en grund i ett luftslott, något du inte vet existerar.

Nato/USA genomförde en statskupp för att få en utländsk arme att strida mot Ryssland. Välkommen till verkligheten.

Citat:
Det enda hotet NATO möjligtvis utgör mot Ryssland är att Ryssland där inte kan göra som de vill och styra och ställa över sina grannländer genom att skapa satellitstater, men ärligt talat: I vår värld där fred och hållbarhet skapas genom handelsrelationer och ekonomiska band, varför i helvete skulle man ha behovet av satellitstater? Det är ett uråldrigt och ociviliserat system de flesta övergav någon gång efter 1800-talet och insåg att det var ett skitsystem som aldrig ledde någonvart. Att Ryssland fortfarande tror på detta skitsystem bevisar att Ryssland är det skitland vi alla med ögon och ett minimalt förstånd ser, men det gör tydligen inte vår lågintelligenta vän skogshuggar3n... Fantastiskt

Hela väst är vasaller åt USA, som har militärbaser över hela världen....

251 militära "specialoperationer" vs. 14....

Citat:
Saken är den att ni sagt samma sak sedan invasionen börjat: Rysslands fenomenala seger är snart här, väst kommer snart att falla och Ukraina kommer äntligen bli en satellitstat till Ryssland. Men ingenting har hänt, så varför ska vi tro på er när ni kommer med dessa påståenden?

Jag kommer att fortsätta att säga det tills jag tror annorlunda. Ryssland har fördelen av + 100 000 000 invånare och av allt att döma även en betydligt starkare militär och ekonomi. Men krig tar tid, det vet vi sedan tidigare.

Citat:
Nej, vi vet båda anledningen till att du aldrig krävt att Ryssland ska dra tillbaka sina trupper: Du vill att Ryssland ska vinna mer än att du vill ha fred. För mig är det helt okej om du är en lågintelligent Putinrunkare som vill se en rysk vinst i detta totalt onödiga krig OM du åtminstone är ärlig om det. Men du är ju inte ärlig utan du försöker framställa dig som en fredsälskande hippie när du i själva verket är en krigshetsare av rang. Det är bara äckligt, luffigt och ett manipulativt beteende på gränsen till psykopatiskt liksom hustrumisshandlare kör med när de försöker rationalisera att de slagit ner sin fru: "Jag gör det här för att jag älskar dig" eller "Om du inte gör mig så svartsjuk skulle jag aldrig behöva slå ner dig".

Hade jag kunnat leva med att Ukraina måste förhålla sig neutrala? Ja.
Kan jag leva med att Ukraina lever under Rysslands stövel istället för under USAs stövel? Ja.

Jag har från början ansett att det inte är värt fullskaligt krig för något så löjligt som Nato-medlemskap. Det tyckte givetvis även ryssarna. De kunde väl inte drömma om att Voldemort skulle föredra krig.

Citat:
Jag kan säga ärligt att jag inte vill att Ukraina ska ge upp av den enkla anledningen att Ukrainas oberoende och självständighet måste respekteras samt att Rysslands beteende måste straffa sig. Vi ska inte ge efter för en terrorstat som Ryssland och vi ska inte ge efter för Rysslands totalt orimliga krav. Vi ska också visa att denna typ av våld aldrig ska löna sig utan istället straffa sig. Enligt dig idiotiska logik borde vi i Sverige ge efter för kriminella gäng också, för det skulle ju på kort sikt kanske få slut på alla skjutningar och sprängningar, eller hur? Hahaha

Jag pratar inte om kort sikt. Kriget handlar inte om Ukrainas självständighet, som de ändå redan har skänkt bort åt USA, utan om hur många ukrainare som ska offras innan Voldemort måste ta tjuren vid hornen.

Citat:
Och appropå det: Du hävdar att Ryssland måste skydda ryska minoritetsbefolkningen i östra Ukraina. Två frågor:
1. Vilka frånsett Ryssland har kommit med dessa anklagelser om att rysktalande befolkningen i östra Ukraina upplever ett sånt förtryck Ryssland påstår? Vilka bevis finns som är internationellt erkända? Fram med dessa!

Argumenterar du för att morden av ryssar i Ukraina är påhittade? Det är du nog ensam om.

Citat:
2. Varför går då inte Putin in i Kazakstan? I Kazakstan råder det bevisligen diskriminering mot rysktalande befolkningen.

Nato + upptagna.

Citat:
Och slutligen ska jag berätta vad som får mig att äcklas över dig som människa. Det är inte det faktum att du är lågintelligent och lever ett miserabelt och ensamt liv. Sånt är bara sorgligt och tragiskt. Det är att du är en manipulativ liten kuksugare som ljuger om dina ambitioner. Du påstår dig vara en fredsälskare men i själva verket vill du bara att Ryssland ska vinna, inte att det blir fred. Du är också en hycklare av rang. Du säger själv att du inte tror på den västerländska demokratin, men ändå bor du här i väst och har inga som helst ambitioner att flytta härifrån till ett land som inte lever under en västerländsk demokrati. Dessutom: Vi lever i den bästa och mest framgångsrika civilisationen i mänsklighetens historia, den Västerländska, och den vill du stoppa och förstöra. Västvärldens system med kapitalism, demokrati och frihet har genom att den spritts över jorden skspat en levnadsstandard världen över vi inte ens kunnat drömma om. Idag går över 90% av alla barn i skolan, färre än 10% av världens befolkning lever under fattigdomsgränsen (1820 var det 84%) och aldrig förr har så få krig förekommit som under den moderna tiden. Du vill förstöra framtiden för mitt folk, mina barn och mina framtida barnbarn. Jag spottar på såna vidriga kräk som dig! Det är något vi alla borde göra... MEN om detta berodde på oförstånd, att du helt enkelt inte visste böttre, skulle jag kunna förlåta dig. Men du har gång på gång avvisat exakt alla argument som visar att din världsbild är totalt skev men du tar dig inte till det utan väljer aktivt att ignorera detta. Gör man ett aktivt val att vilja förstöra det bästa vi lyckats bygga upp då förtjänar man bara förakt! Och denna förakt känner jag mot dig!

Jag skulle föredra en lösning där Ryssland vinner över USA utan att Ukraina, Voldemort undantagen, blir det stora offret. Men det är ju inte realistiskt.
Citera
2024-07-22, 20:57
Avstängd
Citat:
Staten har omvandlat Sverige till en mångkultur, gått med i Nato, låtit en främmande makt ockupera delar av landet under ansvarsfrihet mm. utan ett pip från media. Med deras medhåll snarare.

Ett pipp hade visserligen varit trevligt.
Men snälla... Lever du fortfarande i villfarelsen att ingen vågar ifrågasätta mångkultur när den vändningen skedde för nio år sen 2015? Du kan aldrig ockupera ett land om landet godkänner det. Och jag ifrågasätter NATO hela tiden, men inte fan råkar jag illa ut. Lägg ner ditt jävla martyrskap om att du skulle vara modig för att du "vågar" ifrågasätta det! Det enda du har är att du är en konspirationsteoretiker som älskar Ryssland, men det beror enbart på att du tror att du blir smart genom att vara emot allt som normala människor är för.

Om vi går tillbaka till ämnet har du fortfarande inte kommit med ett enda argument varför Ryssland vunnit. Så fram med det: Hur och varför har Ryssland vunnit?

Så ut och skaffa dig ett pipp då! Jag är varken snygg eller ung, men likt förbannat fick jag knulla så sent som i fredags.
Citera
2024-07-22, 20:59
Medlem
Ja, kriget är inte slut ännu och det Putin har lyckats ta i form av fyra provinser står inte i proportion till kostnaden. Men, eftersom Ryssland är en diktatur så behöver han inte redovisa förluster eller kostnader eller prioritera alternativa kostnader då ingen förutom FSB kan tvinga honom.

Dock, om kriget fortsätter under 1-2 år till ökar risken för honom att regimen på hemmaplan destabiliseras och att muslimerna i södra Ryssland börjar göra uppror. Den ryska armen skulle inte klara av en intern konflikt samtidigt.

Dock, med de nya hamnstäderna i södra Ukraina kan man bygga nya hamnar och varv för större fartyg där byggen och reparationer kan pågå året runt. De största fartygen i Sovjet byggdes i Nikolaev nordväst om Krim.
Citera
2024-07-22, 21:17
Avstängd
Citat:
Prova om det hjälper att korta ner inläggen mot det där.

Pappersprodukter.

Hur vet du det?

Ukraina krigar av (omvänt) samma anledningar som Ryssland, medlemskap i Nato och för att fortsätta mörda ryssar i Donbas. Om Nato är värt att kriga om för Ukraina, varför skulle inte samma sak kunna gälla Ryssland?

Nato/USA genomförde en statskupp för att få en utländsk arme att strida mot Ryssland. Välkommen till verkligheten.

Hela väst är vasaller åt USA, som har militärbaser över hela världen....

251 militära "specialoperationer" vs. 14....

Jag kommer att fortsätta att säga det tills jag tror annorlunda. Ryssland har fördelen av + 100 000 000 invånare och av allt att döma även en betydligt starkare militär och ekonomi. Men krig tar tid, det vet vi sedan tidigare.

Hade jag kunnat leva med att Ukraina måste förhålla sig neutrala? Ja.
Kan jag leva med att Ukraina lever under Rysslands stövel istället för under USAs stövel? Ja.

Jag har från början ansett att det inte är värt fullskaligt krig för något så löjligt som Nato-medlemskap. Det tyckte givetvis även ryssarna. De kunde väl inte drömma om att Voldemort skulle föredra krig.

Jag pratar inte om kort sikt. Kriget handlar inte om Ukrainas självständighet, som de ändå redan har skänkt bort åt USA, utan om hur många ukrainare som ska offras innan Voldemort måste ta tjuren vid hornen.

Argumenterar du för att morden av ryssar i Ukraina är påhittade? Det är du nog ensam om.

Nato + upptagna.

Jag skulle föredra en lösning där Ryssland vinner över USA utan att Ukraina, Voldemort undantagen, blir det stora offret. Men det är ju inte realistiskt.
Jag kan korta ner inlägget med en summering: Du är en lågintelligent idiot och all information du får flyger över ditt huvud förutom all propaganda från Putin. Jag rekommenderar er alla att titta på alla svar skogshuggar3n citerar för att förstå vad jag menar:
(FB) Exakt vad har Ryssland vunnit?

Nu ska jag gå och sova för jag ska arbeta 12 timmar imorgon så jag har inte tid att sitta och repetera samma saker hela natten till en som inte är kapabel att ta in informationen. Natti natti!
Citera
2024-07-22, 22:36
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag kan korta ner inlägget med en summering: Du är en lågintelligent idiot och all information du får flyger över ditt huvud förutom all propaganda från Putin. Jag rekommenderar er alla att titta på alla svar skogshuggar3n citerar för att förstå vad jag menar:
(FB) Exakt vad har Ryssland vunnit?

Nu ska jag gå och sova för jag ska arbeta 12 timmar imorgon så jag har inte tid att sitta och repetera samma saker hela natten till en som inte är kapabel att ta in informationen. Natti natti!
Medalj till dig som envist kämpar.. men mot idioti står även gudarna maktlösa..
Citera
2024-07-22, 23:12
Medlem
Citat:
Nassar, ultranationalister och fascister - med ett uttalat rysshat - blev alltså inkorporerade i Ukrainas militär i samband med att man lagstiftade bort ryska som officiellt andraspråk...

...efter att den folkvalda presidenten kuppats bort med hjälp av utländsk makt, vars underrättelsetjänst tränade militären i hur man dödar ryssar, och den nya regeringen hade gett nazister höga positioner inom den offentliga sektorn...

...samtidigt som McCain, Nuland och Gershman planerade en kupp för att ta över flottbasen i Sevastopol.

Men du menar att ryssarna i Ukraina fortsatte som vanligt med tacofredag, att inbördeskriget är påhittat, att invasionen är oprovocerad och att allting är ryssarnas fel eftersom ryssarna är onda? Låter som en väl förenklad förklaring i mina öron.

Jag har gett dig ett namn, det borde väl vara enkelt att ta nästa kliv själv.

Nu är det ju inte Ukraina som använder sig utav Rusich och Wagner (nazistiska förband) utan Ryssland.

Den folkvalda presidenten gick emot folkviljan och blev därför avsatt efter att han beordrat sina lojalister att börja mörda de som protesterade. Lustigt nog så var det dessa lojalister som dessutom ingick i de ryska styrkornas lokala förband när de började terrorisera befolkningen med Rysslands hjälp.
Vilka nazister fick positioner i den offentliga sektorn?

Märkligt att det inte blev något av det då, och jag vill gärna ha en källa till det där.

Att allt är ryssarnas fel är helt korrekt.

Du sa du hade namn och källor.
Citera
2024-07-23, 00:53
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nu är det ju inte Ukraina som använder sig utav Rusich och Wagner (nazistiska förband) utan Ryssland.

Ett tafatt försök att blanda bort korten. Men du medger alltså Ukraina kryllade av nazister som ville döda ryssar, så att vi inte viftar bort diskussionen med ert sedvanliga modus operandi.

Citat:
Den folkvalda presidenten gick emot folkviljan och blev därför avsatt efter att han beordrat sina lojalister att börja mörda de som protesterade. Lustigt nog så var det dessa lojalister som dessutom ingick i de ryska styrkornas lokala förband när de började terrorisera befolkningen med Rysslands hjälp.

Så du skulle även rationalisera en kupp mot svenska staten med andra ord.

Mig veterligen finns det inga bevis som stödjer det, länka gärna. Den absoluta merparten av våldet under Maidan kom hur som helst från nazistiska krypskyttar och nazister under ledningen av Yarosh.

Citat:
Vilka nazister fick positioner i den offentliga sektorn?

Jag har uppgett några namn i ett tidigare inlägg, du kan söka upp det själv.

Citat:
Märkligt att det inte blev något av det då, och jag vill gärna ha en källa till det där.

Märkligt? Du är helt ovetandes om vad som hände på Krim?

Citat:
Att allt är ryssarnas fel är helt korrekt.

Ni är patetiska.

Citat:
Du sa du hade namn och källor.

Jag vill ta mig förbi er statister med minsta möjliga ansträngning. Du kan börja med att styrka ditt påstående om den inledande fredsförhandlingen så får vi se vad som händer sen.
Citera
2024-07-23, 01:33
Medlem
Citat:
Ett tafatt försök att blanda bort korten. Men du medger alltså Ukraina kryllade av nazister som ville döda ryssar, så att vi inte viftar bort diskussionen med ert sedvanliga modus operandi.

Så du skulle även rationalisera en kupp mot svenska staten med andra ord.

Mig veterligen finns det inga bevis som stödjer det, länka gärna. Den absoluta merparten av våldet under Maidan kom hur som helst från nazistiska krypskyttar och nazister under ledningen av Yarosh.

Jag har uppgett några namn i ett tidigare inlägg, du kan söka upp det själv.

Märkligt? Du är helt ovetandes om vad som hände på Krim?

Ni är patetiska.

Jag vill ta mig förbi er statister med minsta möjliga ansträngning. Du kan börja med att styrka ditt påstående om den inledande fredsförhandlingen så får vi se vad som händer sen.

Nej, Ukraina kryllar inte eller kryllade inte utav nazister. Att ni ryssar kallar alla som inte vill bli slavar under Rysslands förtryck för nazister gör dem inte till nazister.

Om staten gick på val att stärka försvaret och sedan efter valet montera ner försvaret och bjuda in ryssland till förhandlingar om hur sverige kan bli en rysk sattelitstat så hade jag mer än accepterat att regeringen blev avsatt.

Du som tjatar om det här borde ju redan veta om detta. Eller sitter du bara och upprepar kremls propaganda utan att vara insatt i ämnet? Nazistiska krypskyttar? Ja nu snackar du ur nattmössan (som vanligt)

Du har uppgett ett namn men inga källor.

På Krim gick Ryssland in med trupp.

Ni Ryssar är patetiska som agerar som kvinnor och vägrar ta ansvar för era handlingar.

Ja, du vill sprida massor av falsk dynga och hoppas att ingen säger emot. Så som ni kan göra på era ryska forum.
Citera
2024-07-23, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det där är tyvärr ganska gemensamma drag för länder som varken tillåter fria åsikter, media eller tänkande.
Auktoritära och icke-demokratiska nationer har alltid varit fientligt inställda till utbildning, intelligens, och logisk analys, eftersom dessa är oförenliga med den "Pravda" och åsiktskontroll som dessa samhällen kontrolleras av och styrs genom. Ryssar har helt enkelt alltid varit och betett sig som idioter eftersom det är vad som förväntas, och uppmuntras av dem, i deras samhälle:
This is a New Year's greeting from Putin's propagandist Yulia Chicherina, a notorious supporter of Russia's invasion of Ukraine, whose songs are frequently featured by the Russian state media. This is the medieval mindset Ukraine is fighting against:
https://www.youtube.com/watch?v=Sgzb0BlRZSs
"Cleansed, you will return to our Russian world! All of your sins will be frozen out in our GULAGs."
De bara rapar upp det de brukar, eftersom det alltid har fungerat i deras monopol-styrda statsmedia, och tror att det ska gå hem även utanför Sovjet-reservatet. De reflekterar överhuvudtaget inte över att länder utanför Ryssland kanske fungerar något annorlunda...

Osv. osv. osv....

Det är helt fantastiskt hur ni lort-orcher utan att ens tänka er för själva erkänner era Nordkorea-resonemang och -rutiner, lol...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
List of journalists killed in Russia
Sedan när tillåter Sverige fria åsikter, medier eller tänkande baserat på analys och fakta? Kritiserar du invandringen så blir du sparkad, utfrusen och attackerad. Jonas Linde, AFAiten tänkte mörda 600 ur Sveriges elit om SD hade erhållit makt i valet 2018. Sverige är bara marginellt bättre än Ryssland då samma Pravda och korruption även förekommer här då makthavarna fortfarande inte kan bestraffas för sina brott. Däri har Putins cynicism rätt i detta avseende, väst är kanske inte helt så mycket bättre, det är mer en glidande skala.
Citera
2024-07-23, 05:29
Medlem
semizones avatar
Ingenting överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in