2024-07-22, 17:56
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Återigen kör du på som vanligt! Ett fredsavtal som inte är offentliga med uppgifter som enbart kommer från Ryssland! Snyggt

Min information om fredsavtalet kommer från en västerländsk rapportering. Jag kan säkert hitta den igen.
Citera
2024-07-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ukraina är inte ett väsen. Det är förmodligen få ukrainare som aktivt hade gjort valet att kriga för att gå med i en terrororganisation som Nato. Valet gjordes av Voldermort Z, inte av "Ukraina".

Väst sa åt "Ukraina".

Det är ju helt fel. Avtalet var i det närmaste påskrivet när Voldemort Z backade, efter samtal med Boris.

Kraven var inte orealistiska. Neutralitet för att slippa ett hopplöst flerårigt krig med hundratusentals döda.

1. Du har verkligen ingen koll på din omvärld. Varför är du på Flashback ens? Du borde hålla dig till dina ryska forum där befolkningen är så efterbliven att de förmodligen tror på det du säger.

2. Nej, Väst sa inte åt Ukraina att inte ge bort sitt land till Ryssland. Ukraina ville inte bli en del av Ryssland.

3. Nej det var inte påskrivet eftersom ingen som var med hade mandat att skriva på det. Att bli presenterad ett avtal för att ta det till personer som har mandat gör inte avtalet påskrivet. Om jag lämnar över ett kontrakt till dig så är det inte påskrivet innan du läst igenom det (eventuellt) och skrivit på det. Bara för att jag lämnar över det betyder det inte att det gäller.

4. Kraven var att ge upp delar av sitt land. En påtvingad neutralitet är inte neutralitet det är att vara en lydstat.
Citera
2024-07-22, 18:05
Medlem
zergrushs avatar
Nu har ryssarna påbörjat evakueringen - av Ryssland!
https://twitter.com/wartranslated/status/1815292232376729603
Murom, Belgorod Sanitary Zone: a town of 1500 residents is now completely empty *video*
Residents abandoned the town, complaining that no one protected them.
Verkar som Ivan och Olga tröttnat på allt ryskt "vinnande"? Det är inte utan man kommer att tänka på vad Putins betjänt sade en gång:
https://www.youtube.com/watch?v=dvWVEddn0LM
Donald Trump - "We're gonna win so much you may even get tired of winning!"

Citat:
Saken är den att ni sagt samma sak sedan invasionen börjat: Rysslands fenomenala seger är snart här, väst kommer snart att falla och Ukraina kommer äntligen bli en satellitstat till Ryssland. Men ingenting har hänt, så varför ska vi tro på er när ni kommer med dessa påståenden? Nej, vi vet båda anledningen till att du aldrig krävt att Ryssland ska dra tillbaka sina trupper: Du vill att Ryssland ska vinna mer än att du vill ha fred.
/.../
Du säger själv att du inte tror på den västerländska demokratin, men ändå bor du här i väst och har inga som helst ambitioner att flytta härifrån till ett land som inte lever under en västerländsk demokrati.
Den gemensamma nämnaren för användare som säger sakerna du radar upp här är att de aldrig någonsin varit i, eller kommer från, Sverige. De sitter hemma i Ryssland och hoppas innerligt att deras arbete med att spamma här på Flashback och andra online-plattformar kommer kunna rädda dem från att skickas på enkel biljett till Ukraina. Onkel Vovas mobilisering behöver ju som bekant tusentals nya mobiks varje dag!!
Russia's losses - 22.07.2024

• wounded ~1.703.280
  • killed ~567.760 (+1.050)
Herrejävlar, snart 600.000 döda ryssar förresten? Var väl bara ett par månader sedan de lyckades bräcka halvmiljons-strecket...? "Winning", lol!

Jag får applådera dig för ansträngningen och tiden lagd på ett välskrivet och utförligt inlägg, men tyvärr får man nog säga att alltihop varit mer eller mindre bortkastat då du svarade på ytterligare ett av hundratals massproducerade (10+ per vecka) ryska s.k. sock puppet accounts som bara är här för att sprida lögner, desinformation och rykten. De är inte intresserade av fakta, en ärlig diskussion och går heller inte omvända eller få att komma till insikt med renhårig argumentation eller dialog: De är bara här för att göra sitt jobb, att med hjälp av Google Translate sprida Kremls skit:
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
eksakt putin har i velat fred hela i tiden ock nu passar i det för usa att prata i fred när rysk avancerar jätte mycket på front
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kriget är framprovocerat av USA och Kiev, med EU och NATO som traktorer, påhejare och samordnare
Citera
2024-07-22, 18:13
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
1. Du har verkligen ingen koll på din omvärld. Varför är du på Flashback ens? Du borde hålla dig till dina ryska forum där befolkningen är så efterbliven att de förmodligen tror på det du säger.

Ok.

Citat:
2. Nej, Väst sa inte åt Ukraina att inte ge bort sitt land till Ryssland. Ukraina ville inte bli en del av Ryssland.

Väst sa åt de att kriga istället för att förhandla om en lättköpt fred. Du får rationalisera det fram och tillbaka om det roar dig.

Citat:
3. Nej det var inte påskrivet eftersom ingen som var med hade mandat att skriva på det. Att bli presenterad ett avtal för att ta det till personer som har mandat gör inte avtalet påskrivet. Om jag lämnar över ett kontrakt till dig så är det inte påskrivet innan du läst igenom det (eventuellt) och skrivit på det. Bara för att jag lämnar över det betyder det inte att det gäller.

Jag sa inte att det var påskrivet.

Citat:
4. Kraven var att ge upp delar av sitt land.

Inte utifrån vad vi vet, hur många gånger ska jag behöva upprepa det? Om du sitter på annan information så länka till den.

Om Donbas är så kärt för dem så är den enklaste vägen att inte föra inbördeskrig mot de som bor där.

Citat:
En påtvingad neutralitet är inte neutralitet det är att vara en lydstat.

Ja givetvis.
Citera
2024-07-22, 18:23
Avstängd
Citat:
Min information om fredsavtalet kommer från en västerländsk rapportering. Jag kan säkert hitta den igen.
Ja men du vet väl att till skillnad från Ryssland så har vi pressfrihet här, så att en källa kommer från väst kan likasåväl betyda en källa från väst som är Putinvänlig? Nej förresten, du vet inte det eftersom du inte tror på västlig demokratin men av någon outgrundlig anledning envisas du med att bo här... Märkligt!

Till er andra: skogshuggar3n är precis som Göran Lambertz. Han vägrar ta till sig fakta som talar emot hans världsbild att Ryssland är världens bästa land och att väst är de onda Voldemort Z som vill äta upp småbarn. Ni kan komma med exakt vilka argument ni vill men han kommer aldrig vika en tum och han vet att vi andra blir sjukligt frustrerade över detta så han har lärt sig att håller han bara på dag ut och dag in så kommer vi tillslut ge upp eftersom vi andra har ett liv utanför Flashback vi måste sköta, något han saknar! För er som inte fattar referensen till Göran Lambertz så rekommenderar jag att ni kollar från 28:03 och framåt och se han blir överbevisad men vägrar vika en liten millimeter från sin ståndpunkt: https://youtu.be/JycbgdlpOEM?si=kN0IQcgZo0SBOSYj
Citera
2024-07-22, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nu har ryssarna påbörjat evakueringen - av Ryssland!
https://twitter.com/wartranslated/status/1815292232376729603
Murom, Belgorod Sanitary Zone: a town of 1500 residents is now completely empty *video*
Residents abandoned the town, complaining that no one protected them.
Verkar som Ivan och Olga tröttnat på allt ryskt "vinnande"? Det är inte utan man kommer att tänka på vad Putins betjänt sade en gång:
https://www.youtube.com/watch?v=dvWVEddn0LM
Donald Trump - "We're gonna win so much you may even get tired of winning!"

Den gemensamma nämnaren för användare som säger sakerna du radar upp här är att de aldrig någonsin varit i, eller kommer från, Sverige. De sitter hemma i Ryssland och hoppas innerligt att deras arbete med att spamma här på Flashback och andra online-plattformar kommer kunna rädda dem från att skickas på enkel biljett till Ukraina. Onkel Vovas mobilisering behöver ju som bekant tusentals nya mobiks varje dag!!
Russia's losses - 22.07.2024

• wounded ~1.703.280
  • killed ~567.760 (+1.050)
Herrejävlar, snart 600.000 döda ryssar förresten? Var väl bara ett par månader sedan de lyckades bräcka halvmiljons-strecket...? "Winning", lol!

Jag får applådera dig för ansträngningen och tiden lagd på ett välskrivet och utförligt inlägg, men tyvärr får man nog säga att alltihop varit mer eller mindre bortkastat då du svarade på ytterligare ett av hundratals massproducerade (10+ per vecka) ryska s.k. sock puppet accounts som bara är här för att sprida lögner, desinformation och rykten. De är inte intresserade av fakta, en ärlig diskussion och går heller inte omvända eller få att komma till insikt med renhårig argumentation eller dialog: De är bara här för att göra sitt jobb, att med hjälp av Google Translate sprida Kremls skit:
Okej, men om jag varit chef för trollfabriken i Ryssland skulle jag sparka skogshuggar3n för han är totalt värdelös på att övertyga människor som har mer än ett ensiffrigt IQ.
Citera
2024-07-22, 18:37
Medlem
Citat:
Väst sa åt de att kriga istället för att förhandla om en lättköpt fred. Du får rationalisera det fram och tillbaka om det roar dig.

Jag sa inte att det var påskrivet.

Inte utifrån vad vi vet, hur många gånger ska jag behöva upprepa det? Om du sitter på annan information så länka till den.

Om Donbas är så kärt för dem så är den enklaste vägen att inte föra inbördeskrig mot de som bor där.

Ja givetvis.

Alltså, freden är inte lättköpt om de förlorar land. Tror du Ryssen skulle acceptera en fred med Kina om Kina sa "Ge oss Sibirien" ? Menar, de kan undvika ett krig genom att ge upp Sibirien hur lätt som helst.

Du skrev det här
Citat:
"Det är ju helt fel. Avtalet var i det närmaste påskrivet när Voldemort Z backade, efter samtal med Boris."
avtalet var inte i det närmaste påskrivet bara för att Ryssen gett dem avtalet att studera.

Ukraina har sagt att avtalet som Ryssarna nu presenterat är samma som de hade i början. Men du kan ju visa avtalet istället eftersom du hävdar att det var ett bra avtal för Ukraina som de gärna gått med på.

Inbördeskriget var inget inbördeskrig, det var Ryssarnas militär som startade kriget emot Ukraina. Det här vet du om men du väljer att visa hur ryss du är och vägra förstå att vi i väst vet vad som hände. Dina argument passar sig bättre på ett ryskt forum där IQ nivån och bildningen är lika med noll.
Citera
2024-07-22, 18:39
Avstängd
Citat:
Vi kan kosta på oss den västerländska pressfriheten eftersom MSM i väst alltid går statens ärenden. Finns ingen anledning att mörda journalister här.
Ja just det, det var därför Watergate, Quickhärvan och Panamadokumenten aldrig avslöjades... De enda som vågar gå emot staten är såklart du skogshuggar3n och dina konspirationspolare!

Seriöst, lägg ner allt det du håller på med! Gå ut och skaffa dig ett levbart liv med vänner och kanske en kvinna du kan unna dig att pippa nångång ibland! För Ryssland har inte vunnit ett skit på det här kriget, och du är ingen fredsvän!
Citera
2024-07-22, 18:46
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Alltså, freden är inte lättköpt om de förlorar land. Tror du Ryssen skulle acceptera en fred med Kina om Kina sa "Ge oss Sibirien" ? Menar, de kan undvika ett krig genom att ge upp Sibirien hur lätt som helst.

Jag börjar misstänka att det är en enträgen textbot jag har att göra med. Men varför är det inte lättköpt i så fall, då slipper de ju ryssarna i Donbas.

Citat:
Du skrev det här avtalet var inte i det närmaste påskrivet bara för att Ryssen gett dem avtalet att studera.

Ukraina har sagt att avtalet som Ryssarna nu presenterat är samm som de hade i början. Men du kan ju visa avtalet istället eftersom du hävdar att det var ett bra avtal för Ukraina som de gärna gått med på.

Vem har hävdat det? Låter osannolikt mot bakgrund av att de var nära att acceptera villkoren. Det är givetvis annorlunda nu när man politiskt redan har inordnat oblasten i den ryska federationen.

Citat:
Inbördeskriget var inget inbördeskrig, det var Ryssarnas militär som startade kriget emot Ukraina. Det här vet du om men du väljer att visa hur ryss du är och vägra förstå att vi i väst vet vad som hände. Dina argument passar sig bättre på ett ryskt forum där IQ nivån och bildningen är lika med noll.

Jaja, ryssarna är roten till allt ont. Å andra sidan så ingick nasseledaren Dmytro Yarosh avtal med chefen över Ukrainas militär, Viktor Muzhenko, om att inkorporera de olika paramilitära grupperna av nazister och fascister i nationalgardet i syfte att just döda ryssar i Donbas. Strax efter Maidan. Men men.
Citera
2024-07-22, 18:49
Medlem
Ryssen har inte vunnit någonting, men om det blir fredsförhandlingar kan man tänka sig att de kommer att vinna kanske följande.
Hela Krim
De eller delar av de oblaster som de ockuperat
De kommer också sannolikt att sätta som krav att Ukraina inte får gå med i Nato, kanske ev EU.

Ukraina kommer aldrig att vara fria och en självständig demokrati utan i värsta fall som Vitryssland och i bästa som Georgien.

Ukraina kommer aldrig att få hjälp med återuppbyggnad av landet från Ryssland.
Citera
2024-07-22, 18:49
Medlem
Citat:
Jag börjar misstänka att det är en enträgen textbot jag har att göra med. Men varför är det inte lättköpt i så fall, då slipper de ju ryssarna i Donbas.

För att de blir av med Donbas? Hur korkad är du på en skala?

Citat:
Vem har hävdat det? Låter osannolikt mot bakgrund av att de var nära att acceptera villkoren. Det är givetvis annorlunda nu när man politiskt redan har inordnat oblasten i den ryska federationen.

Ukraina har hävdat det. Jag litar mer på Ukraina än random ryss desinformatör på Flashback.
De var aldrig nära att acceptera vilkoren, något som Ukrainarna sagt sedan starten men som ni Ryssar vägrar acceptera och tjatar vidare om att det var Boris som fick dom att låta bli istället.

Citat:
Jaja, ryssarna är roten till allt ont. Å andra sidan så ingick nasseledaren Dmytro Yarosh avtal med chefen över Ukrainas militär, Viktor Muzhenko, om att inkorporera de olika paramilitära grupperna av nazister och fascister i nationalgardet i syfte att just döda ryssar i Donbas. Strax efter Maidan. Men men.

Källa?
Citera
2024-07-22, 18:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Okej, men om jag varit chef för trollfabriken i Ryssland skulle jag sparka skogshuggar3n för han är totalt värdelös på att övertyga människor som har mer än ett ensiffrigt IQ.
Det där är tyvärr ganska gemensamma drag för länder som varken tillåter fria åsikter, media eller tänkande.
Auktoritära och icke-demokratiska nationer har alltid varit fientligt inställda till utbildning, intelligens, och logisk analys, eftersom dessa är oförenliga med den "Pravda" och åsiktskontroll som dessa samhällen kontrolleras av och styrs genom. Ryssar har helt enkelt alltid varit och betett sig som idioter eftersom det är vad som förväntas, och uppmuntras av dem, i deras samhälle:
This is a New Year's greeting from Putin's propagandist Yulia Chicherina, a notorious supporter of Russia's invasion of Ukraine, whose songs are frequently featured by the Russian state media. This is the medieval mindset Ukraine is fighting against:
https://www.youtube.com/watch?v=Sgzb0BlRZSs
"Cleansed, you will return to our Russian world! All of your sins will be frozen out in our GULAGs."
De bara rapar upp det de brukar, eftersom det alltid har fungerat i deras monopol-styrda statsmedia, och tror att det ska gå hem även utanför Sovjet-reservatet. De reflekterar överhuvudtaget inte över att länder utanför Ryssland kanske fungerar något annorlunda...
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ryssland bedriver ett fullt motiverat försvarskrig för sitt land och folk.
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Rysslans historia börjar nu med en storslagen seger i Ukraina och världsledande ekonomi hundratals år framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Ryssland har visat sig totalt överlägsen Ukraina och har världens bästa armé
Osv. osv. osv....

Citat:
Vi kan kosta på oss den västerländska pressfriheten eftersom MSM i väst alltid går statens ärenden. Finns ingen anledning att mörda journalister här.
Det är helt fantastiskt hur ni lort-orcher utan att ens tänka er för själva erkänner era Nordkorea-resonemang och -rutiner, lol...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
List of journalists killed in Russia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in