2024-07-14, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kloter-21
Under de snart åtta år jag brukat kratom så har jag aldrig nyst! Hur är det för er? Nyser ni?

Skumt, jävligt skumt, men jag nös PRECIS innan jag läste ditt inlägg.

Mindfuck.
Citera
2024-07-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Mina senaste blodprov visade förhöjt prolaktin. Märkt på senaste att jag är otroligt seg konstant. Vet inte om det kan ha med detta att göra? 0 driv. Så illa att jag funderar på att börja med rävgiftet CS igen för att få nåt gjort.

Ni som tar kratta för att bli piggare, vilken sort funkar bäst?

Mitt prolaktin var 598 miE/L. Ref är 64-403. Sk ev testa b6 p5p för att få ner det.
Kratom höjer prolaktin, detta är en känd bieffekt.
Citera
2024-07-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRilDil
Läste dina tidigare inlägg, förstår att hjärnan din är friterad hermano.

Grattis, att du tog åt dig och blev så känslosam att du behövde sätta dig in i mig ändrar inte faktumet att du pratar om dig i själv i tredje person om dina expiditioner till indonisen för att göra reklam för ditt kratomprojekt. Ryste av cringe. Du kommer få in samma skitprodukter som dom andra, antagligen vara sämre på logistik och bevisligen 100% sämre på marketing. 🤗
Citera
2024-07-14, 18:58
Medlem
Citat:
Jävlar vilken mindfuck, aldrig tänkt på detta men nu när jag läste ditt inlägg och tänkte efter så insåg jag att jag inte ens minns senaste gången jag nös. Jag är någon som annars nyser ganska ofta pga diverse allergier. Undrar var det beror på?

Samma för mig. Sen så fort man gör uppehåll så börjar näsan rinna som den ska igen.
Citera
2024-07-14, 19:08
Medlem
Citat:
Mina senaste blodprov visade förhöjt prolaktin. Märkt på senaste att jag är otroligt seg konstant. Vet inte om det kan ha med detta att göra? 0 driv. Så illa att jag funderar på att börja med rävgiftet CS igen för att få nåt gjort.

Ni som tar kratta för att bli piggare, vilken sort funkar bäst?

Mitt prolaktin var 598 miE/L. Ref är 64-403. Sk ev testa b6 p5p för att få ner det.

Verkar kanske ligga någonting i detta. Jag hittade den här på en snabb sökning:

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2324709618765022

Och det där med lite energi känner jag igen på ett sätt. För min del handlar det mest om bristen på motivation. Jag måste aktivt tänka på att hålla igång dagliga rutiner och annat, för drivet saknas. Men det ska tilläggas att drivet kommer tillbaka igen när man slutar.
Citera
2024-07-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Verkar kanske ligga någonting i detta. Jag hittade den här på en snabb sökning:

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2324709618765022

Och det där med lite energi känner jag igen på ett sätt. För min del handlar det mest om bristen på motivation. Jag måste aktivt tänka på att hålla igång dagliga rutiner och annat, för drivet saknas. Men det ska tilläggas att drivet kommer tillbaka igen när man slutar.

Tack för artikeln du länkade. Intressant. Tror mycket väl det kan stämma. Det enda jag tyckte var märkligt var att de nämnde dopaminagonister när de räknade upp vilka mediciner som kan höja prolaktinet. Jag trodde tvärtom att dopaminagonister sänkte prolaktin, att de ibland används i detts syfte. Har själv funderat på att testa pramipexol dels för att sänka prolaktinet men det har även nyligen börjat användas mot behandlingsresistent depression, off-label dock.

Men det är ju tur att det verkar som att effekterna på hormonerna försvinner när man slutat. För mig känns det tyvärr än sålänge inte görbart, förrän jag hittat nåt annat sätt att hantera/behandla min smärta.
Citera
2024-07-14, 22:42
Medlem
Citat:
Tack för artikeln du länkade. Intressant. Tror mycket väl det kan stämma. Det enda jag tyckte var märkligt var att de nämnde dopaminagonister när de räknade upp vilka mediciner som kan höja prolaktinet. Jag trodde tvärtom att dopaminagonister sänkte prolaktin, att de ibland används i detts syfte. Har själv funderat på att testa pramipexol dels för att sänka prolaktinet men det har även nyligen börjat användas mot behandlingsresistent depression, off-label dock.

Men det är ju tur att det verkar som att effekterna på hormonerna försvinner när man slutat. För mig känns det tyvärr än sålänge inte görbart, förrän jag hittat nåt annat sätt att hantera/behandla min smärta.

Ok, ja det är ju en jobbig sits när man har ont. Kanske du kan testa minska dosen för mindre biverkningar, så länge inte smärtan kommer tillbaka?
Citera
2024-07-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Grattis, att du tog åt dig och blev så känslosam att du behövde sätta dig in i mig ändrar inte faktumet att du pratar om dig i själv i tredje person om dina expiditioner till indonisen för att göra reklam för ditt kratomprojekt. Ryste av cringe. Du kommer få in samma skitprodukter som dom andra, antagligen vara sämre på logistik och bevisligen 100% sämre på marketing. 🤗

Grattis, den riktiga definitionen av cringe. Fyfan
Citera
2024-07-16, 19:12
Medlem
PixelPiratens avatar
Råkade trycka i mig 2 msk, ca 14 gram för att jag var dum och trodde att det var msk och inte tsk man dosera det med. Gör det för att lindra opi-AT då jag käkat ~80-100mg oxy varje dag i ett års tid ungefär. Är det något jag bör vara orolig över eller är min tolerans till opiater någon fördel? Har gått 20 minuter nu och jag mår superbt, abstinensbesvär har börjat försvinna. Tog det på tom mage och med 2mg xanor i kroppen som jag tog för 9h sedan.
Citera
2024-07-17, 04:05
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Råkade trycka i mig 2 msk, ca 14 gram för att jag var dum och trodde att det var msk och inte tsk man dosera det med. Gör det för att lindra opi-AT då jag käkat ~80-100mg oxy varje dag i ett års tid ungefär. Är det något jag bör vara orolig över eller är min tolerans till opiater någon fördel? Har gått 20 minuter nu och jag mår superbt, abstinensbesvär har börjat försvinna. Tog det på tom mage och med 2mg xanor i kroppen som jag tog för 9h sedan.
Kan meddela att jag mådde finfint och mina abstinensbesvär var som bortblåsta!
Citera
2024-07-18, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Råkade trycka i mig 2 msk, ca 14 gram för att jag var dum och trodde att det var msk och inte tsk man dosera det med.

Att mäta med tesked har aldrig funkat för mig. Provat på min våg o den visar olika G hela tiden med '"en struken tesked". Med våg vet man gram exakt o billigt med våg = Skaffa en knarkvåg (kaffepulvervåg).
Citera
2024-07-18, 14:26
Medlem
Julle128s avatar
Någon som med säkerhet om Kratom funkar med Metadon? Inte för att jag skall ta det utan är bara nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in