Citat:
Ursprungligen postat av
LoketeGo
Mkt märklig uppfattning att kratom skulle vara dyrt?
100g för ca. 95-150 kronor känns ju som lättillgängligt generellt och om man är riktig kratommissbrukare och tar det varje dag så borde man ju ändå få ut 10-12 dagsdoser, och då är det väl kategoriserat som stort bruk för i genomsnitt runt en tia om dagen. Kan inte tänka mig det finns droger som är billigare än så..
GBL kostar runt 5-700 kr för 1000 doser så det är ju billigare. Hur som så är kratom väldigt billigt. Beställde sammanlagt 350 gram kratom utav Red Kasung och Green Kasung i mitten av februari och sen GMD för 1 vecka sedan. Har hur mycket som helst kvar och har spenderat typ 600kr.
I Filippinerna där jag bott fick jag det i stort sätt gratis, svågerns granne hade ett stort "Mambog" träd som växte på sin mark, han knäckte av en stor gren till mig så fick jag plocka blad av den och lägga i en sopsäck. Surrade fast det på min MC och körde sen hem det till mitt och frugans hus. Färska blad går perfekt att tugga , koka det med lime blir bra med, det räcker med 5 blad för att få ett lagom rus. När dom skulle torkas sen så höll jag på i flera timmar och rensa bladen och ta bort sådant som inte skulle med, kvistarna som satt kvar etc. Hällde ut bladen i stora kar som fick vara på balkongen, fick vända i högarna lite då och då för att dom inte skulle mögla. Det blev tillslut typ 3 sopsäckar med torkade blad (torkade blad tar större plats) , använde det rätt sparsamt men det hjälpte mot tristessen när jag var fast där under pandemin och man knappt kunde lämna huset. Hade säckarna på vinden och när jag kom tillbaka till Filippinerna ett halvår efter hade möss bitit sönder sopsäckarna och varit på bladen 😑
---
Hur mäter ni upp kratomet? Jag har läst att en tesked typ är 5 gram men snackar man då om en vanlig tesked eller ett "teskeds mått" som man använder när man bakar? Jag tar en vanlig tesked och tar sen nästan så mycket kratompulver som jag lyckas balansera på skeden. När jag använde "teskeds måttet" för bakning så blev det alldeles för lite.
---
Börjar känna mig rätt torsk på kratom nu och måste trappa ut det och ta ett break!