2024-03-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89
Wild green Borneo och Wild red bali. Testat dem? Jag har vänner som tycker WGB är för "starkt". Men jag har hög tolerans och gillar att den tar på mig varje gång. Jag brukar bryta av med röd ibland. Lycka till!

Jag har testat wild red bali från dom av de du nämnt, den var helt ok. Ett par andra som jag inte tyckte var så ”WOW” Jag får testa wild green borneo då så får vi se på utfallet Tack!
Citera
2024-03-08, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Blir kratom gammalt? vi snackar oöppnade och öppnade men förslutna om >2 år

Det har diskuterat här innan vet jag och att det är ett år. Då blir sämre kvalitet på kratomet.
Citera
2024-03-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
tycker folk det är dyrt? 😅 tusen spänn för ett kg liksom.. priset spelar mindre roll om det blir olagligt tror jag, däremot om det blir mer utspritt bland unga är ett större hot.

Mkt märklig uppfattning att kratom skulle vara dyrt?
100g för ca. 95-150 kronor känns ju som lättillgängligt generellt och om man är riktig kratommissbrukare och tar det varje dag så borde man ju ändå få ut 10-12 dagsdoser, och då är det väl kategoriserat som stort bruk för i genomsnitt runt en tia om dagen. Kan inte tänka mig det finns droger som är billigare än så..
Citera
2024-03-08, 13:55
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Mkt märklig uppfattning att kratom skulle vara dyrt?
100g för ca. 95-150 kronor känns ju som lättillgängligt generellt och om man är riktig kratommissbrukare och tar det varje dag så borde man ju ändå få ut 10-12 dagsdoser, och då är det väl kategoriserat som stort bruk för i genomsnitt runt en tia om dagen. Kan inte tänka mig det finns droger som är billigare än så..

GBL kostar runt 5-700 kr för 1000 doser så det är ju billigare. Hur som så är kratom väldigt billigt. Beställde sammanlagt 350 gram kratom utav Red Kasung och Green Kasung i mitten av februari och sen GMD för 1 vecka sedan. Har hur mycket som helst kvar och har spenderat typ 600kr.

I Filippinerna där jag bott fick jag det i stort sätt gratis, svågerns granne hade ett stort "Mambog" träd som växte på sin mark, han knäckte av en stor gren till mig så fick jag plocka blad av den och lägga i en sopsäck. Surrade fast det på min MC och körde sen hem det till mitt och frugans hus. Färska blad går perfekt att tugga , koka det med lime blir bra med, det räcker med 5 blad för att få ett lagom rus. När dom skulle torkas sen så höll jag på i flera timmar och rensa bladen och ta bort sådant som inte skulle med, kvistarna som satt kvar etc. Hällde ut bladen i stora kar som fick vara på balkongen, fick vända i högarna lite då och då för att dom inte skulle mögla. Det blev tillslut typ 3 sopsäckar med torkade blad (torkade blad tar större plats) , använde det rätt sparsamt men det hjälpte mot tristessen när jag var fast där under pandemin och man knappt kunde lämna huset. Hade säckarna på vinden och när jag kom tillbaka till Filippinerna ett halvår efter hade möss bitit sönder sopsäckarna och varit på bladen 😑

---

Hur mäter ni upp kratomet? Jag har läst att en tesked typ är 5 gram men snackar man då om en vanlig tesked eller ett "teskeds mått" som man använder när man bakar? Jag tar en vanlig tesked och tar sen nästan så mycket kratompulver som jag lyckas balansera på skeden. När jag använde "teskeds måttet" för bakning så blev det alldeles för lite.

---

Börjar känna mig rätt torsk på kratom nu och måste trappa ut det och ta ett break!
Senast redigerad av dreadpirate420 2024-03-08 kl. 14:23.
Citera
2024-03-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Ja man blir ju minst sagt misstänksam utav det konstanta pushandet för en specifik shop här... Men ja det betyder inte att deras produkter inte är bra. Jag har själv ägt en shop en gång i tiden och agerat på samma vis. Fan min shop kom högst upp när man googlade substansen. Flashback trådar likt dessa har en satans massa views och når ut något enormt utan att betala något över huvudtaget för reklam eller ja några 100kr produkt till ett par FB användare på sin höjd... På min tid iaf.

Eller så blir folk bara väldigt nöjda när det varierar så kraftigt i kvalité. Kratom är lite för stor bransch för att hålla på och betala kunder för bra recensioner på Flashback om man skulle råka fråga någon med ryggrad. Kan dock köpa misstanken att de som sitter och pratar om shoppar kanske har koppling till företaget.
Citera
2024-03-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
GBL kostar runt 5-700 kr för 1000 doser så det är ju billigare. Hur som så är kratom väldigt billigt. Beställde sammanlagt 350 gram kratom utav Red Kasung och Green Kasung i mitten av februari och sen GMD för 1 vecka sedan. Har hur mycket som helst kvar och har spenderat typ 600kr.

I Filippinerna där jag bott fick jag det i stort sätt gratis, svågerns granne hade ett stort "Mambog" träd som växte på sin mark, han knäckte av en stor gren till mig så fick jag plocka blad av den och lägga i en sopsäck. Surrade fast det på min MC och körde sen hem det till mitt och frugans hus. Färska blad går perfekt att tugga , koka det med lime blir bra med, det räcker med 5 blad för att få ett lagom rus. När dom skulle torkas sen så höll jag på i flera timmar och rensa bladen och ta bort sådant som inte skulle med, kvistarna som satt kvar etc. Hällde ut bladen i stora kar som fick vara på balkongen, fick vända i högarna lite då och då för att dom inte skulle mögla. Det blev tillslut typ 3 sopsäckar med torkade blad (torkade blad tar större plats) , använde det rätt sparsamt men det hjälpte mot tristessen när jag var fast där under pandemin och man knappt kunde lämna huset. Hade säckarna på vinden och när jag kom tillbaka till Filippinerna ett halvår efter hade möss bitit sönder sopsäckarna och varit på bladen 😑

---

Hur mäter ni upp kratomet? Jag har läst att en tesked typ är 5 gram men snackar man då om en vanlig tesked eller ett "teskeds mått" som man använder när man bakar? Jag tar en vanlig tesked och tar sen nästan så mycket kratompulver som jag lyckas balansera på skeden. När jag använde "teskeds måttet" för bakning så blev det alldeles för lite.

---

Börjar känna mig rätt torsk på kratom nu och måste trappa ut det och ta ett break!

Bara och köpa en vanlig köksvåg för en hundring
Citera
2024-03-08, 18:27
Medlem
Kadodis avatar
Van vid runt 120 mg metadon om dagen i flera års tid, någon som vet hur mycket Kratom jag behöver för att lindra abstinens? Målet är alltså att gå av opioiderna!

Samt bästa butiken att beställa ifrån? Mycket tacksam för svar!
Citera
2024-03-08, 18:40
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Van vid runt 120 mg metadon om dagen i flera års tid, någon som vet hur mycket Kratom jag behöver för att lindra abstinens? Målet är alltså att gå av opioiderna!

Omöjligt att svara på, du får prova dig fram.
Hur fan ska någon här veta det liksom?
Citera
2024-03-08, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray

Man kan väl fråga för att ta del av andras erfarenheter och lättare prova sig fram. Ta de lugnt och var vänlig mot folk även fast du sitter bakom ett skyddat alias. Försök hjälpa snubben från ett beroende istället, önska honom lycka till om du inte vet svaret.
Citera
2024-03-08, 19:37
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray

Haha klassiskt Flashback-svar. Hängt här under olika användare sedan 2007, och det var likadant då.

Men för att besvara din fråga, ja kanske för att någon annan kanske försökt sluta med liknande doser med Kratom och kan tipsa mig som aldrig provat? Poängen med tråden är väl att diskutera och fråga om just Kratom?

Tack för ditt svar, fick nostalgi av det!
Citera
2024-03-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi

Helt kört tyvärr kratom kommer inte ta bort om ens lindra abstinens vid dom doserna
Citera
2024-03-08, 20:12
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Helt kört tyvärr kratom kommer inte ta bort om ens lindra abstinens vid dom doserna

Misstänkte det, inte ens vid monsterdoser av Kratom? Behöver nåt som inte syns på urinprov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in