Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolenSkinerIgen
Såg Anna gärningsmannen?

Det skadar inte att granska den saken också.

I förhöret den 2 april säger Anna att hon såg Palme "precis när han tog i marken".

Mannen som avlägsnade sig var "35 - 45 år".

Han hade en "trekvartslång kappa, rock".

Mannen hade börjat springa när Anna steg ur bilen. Åkes bil var framme vid trafikljusen. Jan-Åke Svensson hade nyss åkt.

Anna såg gärningsmannen. Det är min bestämda uppfattning.

Ja, det gjorde hon säkert. O sen fick hon hotbrev o konstiga telesamtal liksom Anki Robrandt fick.
Citera
2024-07-21, 05:37
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Källa på det?

Han var tydligen i dalarna för att köra Vasaloppet eller liknande (officiellt), inofficiellt så går det rykten om att det var de könsliga hormonerna som drog.. När han fick höra talas om mordet så åkte han direkt ned till Stockholm...

Edit:
Sedan så har vi detta:

https://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/

Men det är väl sådär vad det gäller trovärdighet.
Holmer var i Borlänge och fick lök på laxen, svårare än så tror jag inte det är...

Citat:
Källa på det?

Han var tydligen i dalarna för att köra Vasaloppet eller liknande (officiellt), inofficiellt så går det rykten om att det var de könsliga hormonerna som drog.. När han fick höra talas om mordet så åkte han direkt ned till Stockholm...
Varför frågar du om källa, när du i princip bekräftar det, som jag redan vet?
Vem utsåg ens honom till spaningsledare och på vilka meriter?
Det finns ju i princip bevis på att han aldrig befann sig i Borlänge den natten.
Icke att förglömma hans märkliga kontakter med Ebbe Carlsson, långt före mordet! Buggningsutrustning, etc.
Lösningen på Palmemordet finns inom Sveriges gränser!
Senast redigerad av GhostofDemocracy 2024-07-21 kl. 05:41.
Citera
2024-07-21, 11:45
Medlem
p.norths avatar
Ebbe carlsson hade tydligen sagt ang palmemordet "följ pkk spåret" så hittar man dom som låg bakom mordet. Dom som lanserade desinformationen?
Både hans holmér och ebbe carlsson följde bara order uppifrån.
Citera
2024-07-21, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, det har jag faktiskt ingen uppgift om. Vet inte om han själv skrev något om det i sin bok "Olof Palme Är Skjuten".

Fast tänker man efter så är det en självklarhet att göra för att "hinna" till starten i Sälen kl.08.00.
Sista natten ser man till att tillbringa i någorlunda närhet till Sälen för att inte slippa gå upp allt för tidigt.

Tillägg:
I det större perspektivet så har vi då "Dallas" Dahlgrens historia om att Holmér inte alls var i väg utan att han var i Sthlm. Att "Dallas" skulle ha skjutsat runt Holmér i stan vid tiden för mordet.

Detta också bekräftat av honom själv genom en intervju av TV3(?) genom hans brevinkast.

Men sedan har vi som sagt den andra sidan där Dahlgren till polisen inte alls bekräftar den storyn.
Holmérs "kreditkortsslip" från Scandic i Borlänge o.s.v.
Min fetning

Det är inte självklart för alla i varje fall.
(FB) Janne ska åka vasan nästa år! Funderingar kring upplägg och seedning.

Rulla ner till dom SENASTE meddelandena.
Senast redigerad av lillkarsk 2024-07-21 kl. 17:58.
Citera
2024-07-21, 18:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Min fetning

Det är inte självklart för alla i varje fall.
(FB) Janne ska åka vasan nästa år! Funderingar kring upplägg och seedning.

Rulla ner till dom SENASTE meddelandena.

Ja, klart det finns personer som gör på det sättet också, men det är väl knappast en bra uppladdning?
Att en "Janne" nu skulle göra på det sättet gör ju inte att vi kan dra slutsatser att Holmér inte alls bodde i Borlänge.

Det finns andra upplägg också.
Hyra stuga i Mora lördag till måndag ...
Citera
2024-07-21, 22:20
Citat:
Ja, klart det finns personer som gör på det sättet också, men det är väl knappast en bra uppladdning?
Jag tycker det det låter normalt att använda lördag och måndag som resdagar.
Citat:
Att en "Janne" nu skulle göra på det sättet gör ju inte att vi kan dra slutsatser att Holmér inte alls bodde i Borlänge.
Nej det tror jag inte heller. Det var du som tyckte det var självklart att resa på fredagen för att hinna till starten i Sälen men jag vet inte om det är så självklart.
Citat:
Det finns andra upplägg också.
Hyra stuga i Mora lördag till måndag ...
Var ska man i så fall bo natten mellan fredag och lördag om man vill ha en bra uppladdning?
Senast redigerad av lillkarsk 2024-07-21 kl. 22:43.
Citera
2024-07-22, 00:42
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Ebbe carlsson hade tydligen sagt ang palmemordet "följ pkk spåret" så hittar man dom som låg bakom mordet. Dom som lanserade desinformationen?
Både hans holmér och ebbe carlsson följde bara order uppifrån.

Holmer och Ebbe ingick i mordet och där deras roll var att lansera desinformation efter Säpos mord på landets statsminister och motivet till att han mördades var den resan till Moskva han kom aldrig göra veckan därpå.
Senast redigerad av Tanach 2024-07-22 kl. 00:44.
Citera
2024-07-22, 09:35
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Jag tycker det det låter normalt att använda lördag och måndag som resdagar.

Nej det tror jag inte heller. Det var du som tyckte det var självklart att resa på fredagen för att hinna till starten i Sälen men jag vet inte om det är så självklart.

Var ska man i så fall bo natten mellan fredag och lördag om man vill ha en bra uppladdning?

Gott, ja "självklart" var kanske fel ordval. Och skulle ha förtydligat det med just det du också är inne på här. Ex. resdag lördag och måndag.

Vet inte hur det var 1986, men det har nog på "senare tid" varit otroligt svårt att hitta stuga eller hotell i närheten av Sälen dessa datum.
Så det handlar väl mer om att komma så nära som möjligt och korta sträckan till starten.

Edit:
Men till grundfrågan om HH var i Borlänge eller Sthlm på mordkvällen, så är det väl endast "Dallas" Dahlgrens ord i den ena vågskålen? (Att han skulle ha varit Sthlm och åkt runt)
Senast redigerad av MOPspanaren 2024-07-22 kl. 09:37.
Citera
2024-07-22, 19:28
Medlem
Dalulvens avatar
Någon mer som har problem med att öppna dokument i www.palmemordsarkivet.se ?

Tycker den är bättre än wpu, men sedan några dagar går den inte att använda.
Citera
2024-07-22, 20:09
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Någon mer som har problem med att öppna dokument i www.palmemordsarkivet.se ?

Tycker den är bättre än wpu, men sedan några dagar går den inte att använda.

Inga problem här.
"går inte att använda" är lite ospecifikt. Kommer du inte ens åt dokumentet, funkar inte länkarna? Felmeddelanden?
Citera
2024-07-22, 20:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Inga problem här.
"går inte att använda" är lite ospecifikt. Kommer du inte ens åt dokumentet, funkar inte länkarna? Felmeddelanden?

Ok! Tack Mopp, då är det nog bara en inställning eller uppdatering för egen del.
Citera
2024-07-22, 20:22
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ok! Tack Mopp, då är det nog bara en inställning eller uppdatering för egen del.

Möjligt. Själv kommer jag inte åt Google Drive från jobbet(vilket är där alla dokument är placerade), så där är det verkligen tvärstopp. Inget sånt för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in